• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Miss Giggle

Jag som var övertygad om att du var ett par v före mig! Men ja. Det är ju ändå stor skillnad på en vecka. 17vs5% .

• Thelma08

Ja, efter Att ha varit med om så mycket denna grav så fattar jag inte varför dom inte forskar och tar reda på mer om graviditeten. Finns himla mycket som är frågetecken ju.

Bm vi hade idag sa att dom går upp ca 250g/ veckan nu i slutet.

• Miss Giggle

Ja verkligen.
    Vår vägde typ 2300gr vilket var +3% för tiden och så var hon +5% lång.
    Så totalt +\- 5% sa ultraljudsbm.
    Och det är ju ok. När vi jmf låter det ju jäkla konstigt att du då skulle hamna på 17% över. Sen visst du är en vecka efter mig. Men om vår är beräknad till 3700-3800 och din till 4000gr så stämmer ju det. Men då bör de ju ha samma avvikelse.
    Be dem räkna på det igen. Här ligger ngt gömt

• Thelma08

Ja han va aningens större och det tycker vi är bra för han kommer nog inte ligga kvar så
    länge till.
    Det tror inte läkarna i alla fall, men jag är beredd på att gå tiden ut, så får vi väl se.

• Thelma08

Inlagd igen... nu ska jag få kortison för hans lungor ska utvecklas fortare.

Hade sd som mätte upp till 78 på ctg kurvan idag så läkaren va sådär nöjd...

• juskus

Thelma, men usch förstår att det känns jobbigt, men skönt att de tar hand om dig och bebis, hoppas han stannar en stund till, ta hand om er nu...

• Evli3

Thelma, håller alla tummar och tår för att allt går bra... bebben är ju så gott som färdig bakad, så det ska nog gå fint ska du se.... 

• Poppee

Thelma08-Tusan också, hoppas han stannar inne lite till iaf.. håller tummar och tår!

• Karisma

Thelma08:Hoppas han stannar inne ett litet tag till iaf, men bra att de börjar förbereda hans lungor redan nu. :)

Jag börja fundera hur man ska göra med amningen i sommar. Minns inte hur jag gjort tidigare, bra minne jag har då. :P Man lär ju vilja gå i linne men samtidigt inte flasha hela bröstpartiet om man är på tex en restauarang, café eller liknande när det är dags för amning. Verkar ju vara många (enligt vad man läser på fl) som blir äcklade av amning offentligt så jag tänkte försöka göra deras vardag lite lättare. Flört   

Så nu har jag kommit på att jag ska sy en egen poncho som jag kan ha i blöjväskan och sen bara slänga över mig när det är matdags. Skrattande Ska se på fre om jag hittar mig ngt bra och snyggt tyg på tygaffärn. Får ju inte va för tjockt så ungen ligger i bastun när den ska käka.  Vad tror ni? Är jag galen?

/K 

Svar på tråden Aprilbebis 2012