• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Nu var det dags för
    Ny brickanyl spruta... Har haft värkar med 3-5 minuters mellan rum som gjort ont långt bak i ryggen....

Jag som hade hoppats på att få komma hem...
    Men mini vill ut... Får väl snart en ny dom av läkaren.

• Hemlighet

Thelma08:
    Hoppas allt går bra och att värkarna avtar så liten får stanna ett tag till.

• emeilee
    lima76 skrev 2012-03-09 00:24:51 följande:
    härligt med fina rum och bra barnmorskor! :) jag hoppas på toppenförlossningar för oss alla!
    På söndag är jag 34 hela veckor men enligt mitt gamla datum skulle jag varit 35 hela veckor idag... i vilket fall som helst börjar det närma sig...

Ja det känns jättebra. :) Har 4v kvar till BF på måndag, kan knappt tro att bebis snart e här

Thelma, brickanylen som du får, har det ingen som helst påverkan på bebisen? Annars hade jag nog låtit minisen komma ut nu. Den är ju stor och med lite hjälp så klarar den ju sig fint. Måste vara jobbigt att ha så ont hela tiden. Stackare! Varma kramar  
  • Thelma08

Jo dom hjälper nästan omedelbart men sen kommer det tillbaka efter ett par timmar igen.

Ja jag ska fråga doktorn ordentligt idag vad som kommer hända nu, om jag behöver ha brikanyl varje dag, och hur länge dom stoppar det nu.

För nu har vi ett TUL som visar på en lite större pojke ca 2300g redan och jag har fått kortison för hans lungor.

Ena läkaren säger 35+0, i onsdags sa bm som
    Gjorde TUL 34+0 sen sa läkaren som skrev in mig att 33+0 sen fick det nog räcka.

• lima76
    Thelma08 skrev 2012-03-09 09:39:17 följande:
    Nu var det dags för
    Ny brickanyl spruta... Har haft värkar med 3-5 minuters mellan rum som gjort ont långt bak i ryggen....

Jag som hade hoppats på att få komma hem...
    Men mini vill ut... Får väl snart en ny dom av läkaren.
    jag hoppas sprutan hjälper, den är ju iaf starkare än tabletterna... jag blev lite darrig av den men det försvinner ju efter en stund. har de kollat tappen igen på dig? jag hade också starka värkar var tredje minut i förra veckan, de startade som du säger bak i ryggen och drog framåt, men min tapp var opåverkad och bricanylsprutan och tabletten dagen efter fick ordentligt stopp på det. håller tummarna att det blir så för dig med! efteråt fick jag strikt sängvila ett par dagar så du ska nog i vilket fall räkna med att bli kvar ett par dagar även om de får stopp på det.. kram till dig...
  • lima76

jaha, nu ringde de från förlossningen och jag hade urinvägsinfektion iallafall... så nu blir det en tripp till apoteket för att hämta ut pencillin. det var säkert en bidragande anledning till mina värkar i förra veckan.. förhoppningsvis betyder det också att jag inte behöver gå på toa varannan timme hela dygnet resten av graviditeten.. men jag har iaf blivit jädrigt bra på att gå på toa utan att ens öppna ögonen under natten...

• Omorfia

Var hos BM idag och SF-måttet fortsätter att ligga lite över normalspannet så nu skrev hon en remiss till UL. Blir kallad under nästa vecka trodde hon. Nån som har erfarenhet av UL på Huddinge?

• Kaosmamma

Nu ligger även jag på sjukhus. Ingen fara dock. Får järndropp, och hoppas verkligen jag mår bättre sen!

Thelma: lycka till med allt!!!

• Thelma08

Usch ja dessa sjukhus. Tur att dom finns, men jävligt jobbigt att vara här...

Min sambo och vår son va här inne nu ikväll och hälsade på. Och nu när dom skulle köra undrade ju pojken varför inte jag ville följa med hem...

Nu lipar jag ju som ett barn...
    Fy fan för att behöva ligga här måtte jag komma hem imorgon.

Sen andra sekunden får man tänka på att jag ligger här för lillebrors skull...
    Hoppas dessa sista veckor går snabbt så vi kan få leva tillsammans som vanligt...

Ursäkta mitt dystra inlägg, men fy vad detta
    Är jobbigt...

Svar på tråden Aprilbebis 2012