• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Thelma: jag låg inne 10 v med mitt tredje barn. I sträck. Träffade knappt mina barn som var 2 och 3 år då. Men vet du, på det stora hela är det en sån liten tid och barn undrar alltid massor :) snart är ni hemma ihop igen och slipper sakna varandra!! Kram på dig!!!

• Thelma08

Ja fy stackare som behövde ligga inne så länge.
    Ja det är ju väldigt lite tid i det stora hela.
    Men känns som en hel evighet här ju.

• Kaosmamma

Ja fy! Vet exakt som sagt. Ligger själv inlagd på förlossningen här... Kryper i mig redan. Men de vill utesluta propp i lungan så jag ska röntas och fick en blodförtunnande spruta här.... Allt är bra med bebis dock.

Hur går det med värkarna nu thelma?

• Thelma08

Ja förlossningen är nästan värre att ligga på där känner man sig sjuk av att bara va tycker jag.
    Jag ligger i alla fall på bb.
    Gjorde precis en ny ctg kurva och där va bara en sd som kändes. Så det va dom nöjda med.

• Kaosmamma

Ja här på fl känns så där att vara. Var bättre på en avd ändå.

Men det låter ju bra ändå. Hoppas det får vara snällt mot dig nu. Och att du kan få vara hemma snart i vilande position.

Fått tid kl 23 för röntgen sa bm precis... Får vi se vad den säger.

• Thelma08

Ja hoppas röntgen ser bra ut nu. Håller tummarna!
    Inatt ska jag få sova hela natten utan att behöva bli väckt och få spruta.

• Thelma08

Hur gick det inatt kaosmamma??

Här har allt varit lugnt inga mer sd på hela natten.

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-03-09 18:10:20 följande:
    Nu ligger även jag på sjukhus. Ingen fara dock. Får järndropp, och hoppas verkligen jag mår bättre sen!

Thelma: lycka till med allt!!!
    din stackare, hoppas du snart mår tipptopp..
  • Kaosmamma

Jag mår bättre nu. Fått komma hem men ska tillbaka på måndag till läkare igen. Och åka in igen om det blir illa återigen. Fick flera omgångar av starka inhalationer och syrgas samt stark dos kortison som ska tas totalt i 6 dagar. Så får vi se. Det är absolut inga klockrena astmasymtom egentligen men kroppen reagerade bra på detta och järnet är högre av droppet också. Så blev nog en bra fnurra sv detta ihop. Skönt att det inte var en propp. Hua. Kram!!!

• trollet83

Slänger in samma fråga här som i den andra apriltråden..

Jag har en fråga till er som fått beviljat grav.penning. Vad händer om barnet föds tidigare, dvs om det kommer under den tiden man får grav.penning. Får man ändå ha kvar sin grav.penning eller förlorar man den då?Börjar bli lite orolig att jag blir av med dessa utlovade pengar om de beslutar sätta igång mig tidigare nu..någon som vet?

Svar på tråden Aprilbebis 2012