• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emme 86

Trollet: föder du tidigare så går grav.penningen över i fp.
    Gravidpenningen är ju under tiden man är gravid o man inte kan utföra sitt jobb.

• Poppee

Sitter och dricker första koppen av hallonblads te.. det är jäkligt gott MUMS Skrattande

• trollet83
    emme 86 skrev 2012-03-12 13:56:51 följande:
    Trollet: föder du tidigare så går grav.penningen över i fp.
    Gravidpenningen är ju under tiden man är gravid o man inte kan utföra sitt jobb.
    Ok, men då lär man väl behöva lägga in dagar på fk?
  • emeilee

Besök hos BM idag. Allt verkar vara bra, har gått upp ett kilo sedan i januari vilket känns skönt att det äntligen går uppåt. Bebis verkar ha det himla gottigt inne i magen. SF mått är just nu 38 och jag är i v 36. Eftersom den vid alla kontroller haft normalkurvan så finns det gott om fostervatten att röra sig i :)

Hur mår Ni andra nu?

• trollet83

Hej alla!
    Idag har jag varit på spec.mvc. Bebis beräknas nu väga 4100 gram ca och är då ca 47% för stor. Därefter undersökte läkaren min livmoderhals, som hon sa var halvt gynnsam. O så frågade hon vart vi bodde-sa att vi bor en bit ifrån och om det redan är dags, då sa hon att ja idag eller imorgon!!!Fick halvt en chock då!Var själv dessutom. Så sedan fick jag avvakta ctg-kurvan och diabetesläkaren innan slutgiltigt besked!Men det blir iaf igångsättning imorgon!Så nästa gång jag skriver har vi förhoppningsvis vår bebis också!Ta hand om er alla nu har jag massor av tankar i huvudet vad som ska packas osv..har inte packat nåt alls ännu o så lite förkyld med så typiskt!Men har väl massor att göra nu ikväll köpte hem endast lite korv till mat ikväll orkar inte laga mat..

• rastlös

Lycka till trollet! Kommer nog gå kanon! Ser fram emot foto på bebisen och få höra hur allt gick!

• Kaosmamma

Trollet: åhhhh lycka till nu!!! Och vi väntar med spänning.

Ego:
    Jag ligger på sjukhus mer eller mindre sedan i fredags. Har andningsbesvär men nu har en medicinläkare från lungkliniken varit här och ska försöka lösa pusslet.

• trollet83

Tack alla känner mig rätt förvirrad nu men det blir nog bra.

Kaosmamma: Men fy då hoppas allt blir bra snart!Kramar

• Kaosmamma

Trollet: förstår det!! Vilken vecka är du i? Kommer tänka på dig imorgon :)

Tack! Jag hoppas det också! Hoppas att han kommer fram till att detta är problemet och så här löser vi det. Haft tufft med andningen i ca 2 v men nu har det eskalerat. Men bebis mår jätte fint! Bara jag som är halvdan... De pratar om propp i lungan igen så vi får se... Men jag tror inte det.

Svar på tråden Aprilbebis 2012