• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76
    trollet83 skrev 2012-03-13 14:36:07 följande:
    Hej alla!
    Idag har jag varit på spec.mvc. Bebis beräknas nu väga 4100 gram ca och är då ca 47% för stor. Därefter undersökte läkaren min livmoderhals, som hon sa var halvt gynnsam. O så frågade hon vart vi bodde-sa att vi bor en bit ifrån och om det redan är dags, då sa hon att ja idag eller imorgon!!!Fick halvt en chock då!Var själv dessutom. Så sedan fick jag avvakta ctg-kurvan och diabetesläkaren innan slutgiltigt besked!Men det blir iaf igångsättning imorgon!Så nästa gång jag skriver har vi förhoppningsvis vår bebis också!Ta hand om er alla nu har jag massor av tankar i huvudet vad som ska packas osv..har inte packat nåt alls ännu o så lite förkyld med så typiskt!Men har väl massor att göra nu ikväll köpte hem endast lite korv till mat ikväll orkar inte laga mat..
    åh så spännande! stort lycka till med förlossningen!
    Kaosmamma skrev 2012-03-13 14:58:08 följande:
    Trollet: åhhhh lycka till nu!!! Och vi väntar med spänning.

Ego:
    Jag ligger på sjukhus mer eller mindre sedan i fredags. Har andningsbesvär men nu har en medicinläkare från lungkliniken varit här och ska försöka lösa pusslet.
    hoppas du snart mår bättre, vännen!

jag har haft en tung och jobbig helg med sorgliga nyheter från flera håll, ibland är det bara att hålla i sig och hoppas på bättre dagar..

en gladare grej; idag har jag äntligen varit inne och handlat lite bebiskläder, det blev ett gäng från kappahls fina kollektion :) det blev vårskor till stora tjejerna också men jag lyckades inte hitta en vårjacka till min 8-åring, får bli nätshopping hädanefter tror jag, är helt slut efter allt promenerande idag.

hur har ni andra gjort med kläder, köper ni storlek 50 eller går ni direkt på 56? jag har velat lite men har köpt en del i i 50... mina tjejer har vägt strax under 4 kilo och varit 52 långa men 56 var stort på dem i början, har jag för mig...
  • emeilee
    trollet83 skrev 2012-03-13 14:59:34 följande:
    Tack alla känner mig rätt förvirrad nu men det blir nog bra.

Kaosmamma: Men fy då hoppas allt blir bra snart!Kramar
    Stort lycka till!!! :)
  • Miss Giggle

Trollet: lycka till!
    Ego: vad har du för besvär? Frågar mest för jag har själv jätteproblem just nu, jag trodde dock det kanske bara var bebben?!

Idag fick jag åka hem fr jobb, mådde så dåligt. Illamående, huvudvärk, trött och svårt att andras. Har 5v kvar men undrar hur jag ska överleva!

• Kaosmamma

Lima: tack snälla!! Men du vad är det för tråkiga nyheter? Du behöver inte berätta om du inte vill. Kram!!

Miss giggle: hihi är nog mig du ställer frågan till ;) menade bara att här kommer lite egoinfo :) ja asså med de andra barnen har jag också haft känslan av att det är svårt att andas men på ett helt annat sätt, men grymt jobbigt var det ändå. Men denna gång har det varit en helt annan nivå. Jag har legat och flåsat som en ko i sängen och knappt inte kunnat gå på toa ens. Nästan kräkts och svimmat pga utmattning. Haft dåligt HB. Blev inlagd i fredags och fick järndropp, syrgas, inhalationer och äter starka kortisontabletter just nu. Men ja man ser att pulsen är hög, andningsfrekvensen är hög, hjärtat slår för fort och hårt, sen har jag en viss syrepåverkan. Skakar och får svimningskänslor. Men nu är det iaf lugnt när jag ligger ner (för det mesta), så jag iaf hämtar andan något. Innan var det typ hela tiden. Men klappade halvt ihop vid frukosten idag på sjukhuset så går lite upp och ner. Mer utredning imorgon...

• Miss Giggle

Haha. Sorry - skyller lite på syrebrist
    Grejen är att jag kan inte sitta eller ligga för då får jag inte luft, blir bara ytlig andning. Stå upp är svårt pga fogarna. Så just nu suger livet. Får panikattacker mitt i natten av att jag inte kan andas. Men jag vet inte vad man kan göra eller om det ens är värt att tala med ngn om det. Är lite rädd att de kommer svara att du är gravid- så är det.

• Kaosmamma

Miss giggle: men om det är så pass tycker jag definitivt att du pratar med din bm. Jag ringde min bm och hon sa att jag skulle åka in direkt och skrev det till sjukhuset också. Då hade jag varit hos min bm 2 dagar tidigare och var redan skranglig då i blodtryck, HB och socker. Men det slog till mer ordentligt dagen efter besöket. Fick min bm:s privata mobilnummer och allt. Tycker du ska prata med den som har hand om dig. Syrebrist tror jag inte du har men förstår vad du menar :) tycker du ringer bums imorgon så någon kan avgöra om det är känslan som är otäck eller om du faktiskt har en påverkan som du behöver hjälp med! Kram

• 4 små
    trollet83 skrev 2012-03-13 14:36:07 följande:
    Hej alla!
    Idag har jag varit på spec.mvc. Bebis beräknas nu väga 4100 gram ca och är då ca 47% för stor. Därefter undersökte läkaren min livmoderhals, som hon sa var halvt gynnsam. O så frågade hon vart vi bodde-sa att vi bor en bit ifrån och om det redan är dags, då sa hon att ja idag eller imorgon!!!Fick halvt en chock då!Var själv dessutom. Så sedan fick jag avvakta ctg-kurvan och diabetesläkaren innan slutgiltigt besked!Men det blir iaf igångsättning imorgon!Så nästa gång jag skriver har vi förhoppningsvis vår bebis också!Ta hand om er alla nu har jag massor av tankar i huvudet vad som ska packas osv..har inte packat nåt alls ännu o så lite förkyld med så typiskt!Men har väl massor att göra nu ikväll köpte hem endast lite korv till mat ikväll orkar inte laga mat..
    ååååh lycka till!!!

själv har jag åkt på maginfluensan.Men det kunde ju varit värre när man hör hur andra har det... - Får önska bättring till alla sjuklingar! 
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-23 (son) -planerat snitt
  • lima76
    Kaosmamma skrev 2012-03-13 19:38:14 följande:
    Lima: tack snälla!! Men du vad är det för tråkiga nyheter? Du behöver inte berätta om du inte vill. Kram!!
    nej det är egentligen inte det, känns bra som tunga grejer att hänga ut, verkar som om vi är många i tråden som mår sådär just nu... det handlar främst om släktingar som har en tuff tid just nu pga sjukdom, både på min sida och på min mans.. det är så svårt när det inte finns något man kan göra för att påverka, annat än att hoppas och be att det ska bli bättre..
    men du, dina andningsproblem låter verkligen inte roliga alls! hoppas sjukhuset får rätsida på vad som är fel så att du får återhämta dig! att du är trött även sen innan är ju inte heller konstigt med tanke på alla turer med din dotters astma.. kram!
    Miss Giggle skrev 2012-03-13 19:50:23 följande:
    Haha. Sorry - skyller lite på syrebrist
    Grejen är att jag kan inte sitta eller ligga för då får jag inte luft, blir bara ytlig andning. Stå upp är svårt pga fogarna. Så just nu suger livet. Får panikattacker mitt i natten av att jag inte kan andas. Men jag vet inte vad man kan göra eller om det ens är värt att tala med ngn om det. Är lite rädd att de kommer svara att du är gravid- så är det.
    jag håller absolut med kaosmamma att du ska kontakta bm eller om du inte kan vänta till imorgon; ring in till förlossningen.. att ha det så jobbigt med andningen låter inte alls normalt!  jag hade absolut ringt in...
    4 små skrev 2012-03-13 21:16:32 följande:
    ååååh lycka till!!!

själv har jag åkt på maginfluensan.Men det kunde ju varit värre när man hör hur andra har det... - Får önska bättring till alla sjuklingar! 
    usch och fy, krya på dig!
  • Thelma08

Usch vad många som mår dåligt här nu.
    Jag är hemma Från sjukan nu och får inte göra mer än att gå på toa och fixa en lätt frukost. I 2 veckor till sen fick jag börja röra mig mer.
    Jag fick docktorsordination på att vår son ska va på dagis medans sambon jobbar.

Någon annan som får näsblod nu under grav??
    Jag har aldrig haft näsblod innan men igår när jag vaknade forsade blodet ur näsan. Sen en gång till vid lunch så började det igen.

Svar på tråden Aprilbebis 2012