trollet83 skrev 2012-03-13 14:36:07 följande:
Hej alla!
Idag har jag varit på spec.mvc. Bebis beräknas nu väga 4100 gram ca och är då ca 47% för stor. Därefter undersökte läkaren min livmoderhals, som hon sa var halvt gynnsam. O så frågade hon vart vi bodde-sa att vi bor en bit ifrån och om det redan är dags, då sa hon att ja idag eller imorgon!!!Fick halvt en chock då!Var själv dessutom. Så sedan fick jag avvakta ctg-kurvan och diabetesläkaren innan slutgiltigt besked!Men det blir iaf igångsättning imorgon!Så nästa gång jag skriver har vi förhoppningsvis vår bebis också!Ta hand om er alla nu har jag massor av tankar i huvudet vad som ska packas osv..har inte packat nåt alls ännu o så lite förkyld med så typiskt!Men har väl massor att göra nu ikväll köpte hem endast lite korv till mat ikväll orkar inte laga mat..
åh så spännande! stort lycka till med förlossningen!
Kaosmamma skrev 2012-03-13 14:58:08 följande:
Trollet: åhhhh lycka till nu!!! Och vi väntar med spänning.
Ego:
Jag ligger på sjukhus mer eller mindre sedan i fredags. Har andningsbesvär men nu har en medicinläkare från lungkliniken varit här och ska försöka lösa pusslet.
hoppas du snart mår bättre, vännen!
jag har haft en tung och jobbig helg med sorgliga nyheter från flera håll, ibland är det bara att hålla i sig och hoppas på bättre dagar..
en gladare grej; idag har jag äntligen varit inne och handlat lite bebiskläder, det blev ett gäng från kappahls fina kollektion :) det blev vårskor till stora tjejerna också men jag lyckades inte hitta en vårjacka till min 8-åring, får bli nätshopping hädanefter tror jag, är helt slut efter allt promenerande idag.
hur har ni andra gjort med kläder, köper ni storlek 50 eller går ni direkt på 56? jag har velat lite men har köpt en del i i 50... mina tjejer har vägt strax under 4 kilo och varit 52 långa men 56 var stort på dem i början, har jag för mig...