• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • juskus

4 små, usch och fy, hoppas det går över fort, jag HATAR den sjukdomen, barnen får va hemma från förskolan när det går...

Trollet, va mysigt att få träffa bebis:)

Thelma08 hur går det för dig med dina förvärkar?

Nån annan som känner sig "deprimerad" så här på slutet, jag har ingen aptit och vill knappt kliva upp hur sängen vill bara ligga i ett mörkt rum och vara ifred, mensvärk och sammandragningar så fort jag ska göra nåt, tror menvärken är boven, mår psykiskt dåligt av mensvärk av någon anledning, blir orolig i kroppen och det bara kryper i kroppen....usch är bara så less, men bara 21 dagar kvar=) nåt positivt iallafall

• Kaosmamma

Väntar på att de kommer in och ska ta mer tester nu... Hoppas på något slags svar iaf!

Thelma: jag blöder som en tok!!! Är ingen fara, slemhinnor som blir sköra.

• Omorfia

Kram till alla ni som kämpar! Tänk vad skit man kan råka ut för bara för att man blir gravid. Håller tummarna för er.

@Trollet. Hoppas allt gått bra, ser fram emot en bild på nyfödingen

• juskus

Thelma- haha såg nu att vi skrev nästan samtidigt, trist att knappt få röra sig, men allt för bebis, stoppar de det inte längre om två veckor?

Kaosmamma-hoppas du får några svar snart varför du inte mår bra

• Thelma08

Nej när jag passerat 35+0 så stoppar dom inte det längre.
    Men 2 andra läkare har sagt att enligt TUL så är han nog lite längre gången än vi trott då sista mens blir bf 19/4 och rul 2/5.
    Och då att han nu fått kortison för lungorna.

Fick med mig brikanyl tabletter hem som jag ska ta om sd blir regelbundna och gör ont.

Läkarna tror inte han stannar tiden ut, och ingen annan heller för den delen. Men jag tror han stannar till slutet på april i alla fall.

Kaosmamma hoppas dom hittar vad som ställer till det för din andning.

Juskus ja lite halv deppad känner man sig allt nu tycker jag. Ska bli så skönt att kunna leva normalt igen när bebis är ute.

• Kaosmamma

Blodgaserna var visst påverkade också... Aj de stack i handleden. Tagit mer prover, för sköldkörteln också... Får se om de hittar nåt. Skulle vara så skönt med att veta och hur man kan arbeta med det.

• Nera85

Fy så ni mår tjejer! Kan inte påstå att jag mår prima nu heller men ni verkar ha det värre... Fast jag är ju i v 34 så man får se hur det blir om någon vecka. Förra veckan var det som att något hände, kroppen och knoppen och allt förändrades. Smärtan som förut var hanterbar blev plötsligt lite för mycket. Magens tyngd och tryck mot lungorna lika så. Har också fruktansvärda mardrömmar och det känns jätte svårt vissa dagar att vara glad och peppig. Jag har lyxen att vara hemma och inte jobba alls och jag är övertygad om att det har hjälpt super mycket. Just denna veckan känns det som att det hade faktiskt inte gått att jobba mer nu. Förstår inte hur ni orkar?

Ett tips till er med näsblod är att använda nozoil, som finns på apoteket. Jag hade haft näsblod konstant i flera månader när jag testade det och det hjälper verkligen mig. Inte så att det aldrig kommer något blod men det smörjer så att det inte blir lika irriterat och stötfloderna med blod är ett minne blott. Använder det nu flera gånger per dygn. Super skönt. Det är bara sesamolja, så inga konstigheter.

• Thelma08

Ja jag har med tänkt på nozoil får nog prova det.

Kom precis hem från bm allt var bra men mitt blodtryck låg på 96/75.
    Är inte det lite väl lågt. Har legat på
    115/75 innan.
    Inte konstigt att jag känner mig yr och svimfärdig för det mesta.

• Thelma08

Oj där kan vi snacka lågt...
    Finns väl inget att göra åt det heller!?

Svar på tråden Aprilbebis 2012