• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76

hej tjejer, så tråkigt att se att så många har det fortsatt kämpigt..

för min del har det börjat sjunka in att vi ändå är inne på slut-tampen... med mitt gamla bf (12/4) är det ju bara 4 veckor kvar! och även med det nya är det bara 5 och en halv! tänk ändå vad avlägset tredje trimestern kändes då i början när man gick och oroade sig för missfall...

den här bebisen är så aktiv, det är både supermysigt och lite jobbigt ibland när hon som drar sitt knä eller armbåge längs insidan av magväggen... jag är så glad att vi tog reda på vad det är, det känns som att jag känner henne lite redan.. fast på tvivel-sidan är jag ändå lite nojjig, tänk om det blev fel på UL och det ändå är en kille därinne.... tanten i klädbutiken igår var så säker på att det ar en kille efter formen på min mage.. (strunt, jag vet..) men jag hade själv gissat på kille om vi inte fått veta, hjärtljuden är mkt lägre än storasystrarnas och den är mkt mer aktiv än jag kan minnas de andra två varit... aja.. han blir säkert också söt i gammelrosa bebis-kläder om det skulle så vara ;)

• Kaosmamma

Thelma: ja det var lågt och nej, inget direkt man kan göra och är ofarligt men jobbigt med yrsel och svimningskänsla.

Lima: visst är det galet!! Var ju nyss man hoppade med i tråden ju ;) och snart ska bebisar börja dimpa ner :)

• fjälla

Thelma: inte kul med så lågt blodtryck. Se till att dricka många liter om dagen och ät lakrits

• trollet83

Jag är nu hemma igen iaf, Har idag fått en ballong som skulle vidga livmodertappen, eller utplåna kanske. Men det blev ej tillräckligt moget under dessa timmar så nu fick vi åka hem på perm över natten o så ska vi dit igen imorgon bitti, skönt att få komma hem o sova;=) Det enda i princip som hände var att jag fick ganska täta sammandragningar som kändes en del, men ibland avtog de också. Får se hur de beslutar fortsätta imorgon.

• Thelma08

Håller tummarna för att allt går bra trollet83
    Tänk att snart träffar ni er bebis

• Kaosmamma

Trollet: hua ballongen kommer jag ihåg. Jag tyckte det kändes en hel del när de satte in den... Men allt mitt låg så långt bak så det var ruffa tag :/ men har du kvar den nu tills den poppar ut? Skönt att få vara hemma i lugna miljön lite :) kolla på film och mysa lite så kommer det säkert igång :)

• Poppee

Var hos bm idag och allt såg fint ut, bebisen har sjunkit ner i bäckenet nu men inte fixerad än (ruckbar var bebben) så vi får se nästa gång, 34+6 idag<3

• Karisma

Alltså det finns bra människor på försäkringskassan. :) Maila min handläggare och undra om det var extrainsatt pengar för 17-20 jan eftersom jag hoppat upp på 100% sjukskrivning efter jag redan fått pengar för 50%. Såg  nämligen att AFA inte gett mig 100% för dessa dagar.

Hon bad så väldigt mkt om ursäkt och hoppades att hennes miss/glömska inte ställt till det för mig. Har pengarna imorgon på mitt konto. :) 

Tänk om man kunde få behålla denna handläggare resten av livet. :P   

Vad tråkigt för alla er som måste ligga inne på sjukhus, och spännande för er som de ska sätta igång och att bebisen blir ett marsbarn och inte ett aprilbarn. :)

Nu är jag sååååå redo att få ut denna unge, finns ju ingen plats kvar i magen längre och dessutom har jag ökat 18kg!!!! Kommer säkert öka 2g till innan detta är färdigt. :(   

/K

• juskus

karisma- härligt med förstående handläggare, tyvärr är de lite för få på fk bara, haha

usch jag vaknade på riktigt bitchigt humör idag, avskyr när det är så....kul start på dagen liksom:(

jag väntar på en tid till tul, min mage hade bara vuxit 2 cm på 5 veckor, jag är för en gångsskull inte orolig men bra att de kollar upp det

• Längtan efter 3

Karisma: Kan trösta dej me att där e massa plats kvar i magen ;) Jag har gått upp 25 kilo, har just nu 2 bebisar i magen, var å en väger ungefär 2.5 kilo :) Lite drygt 1 månad kvar!! Men jag håller me dej, dom kan få komma ut NU!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012