• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee

Hua!! Jag har ett sådant tryck nere i underlivet, nästan så man vill knipa hela tiden för det känns som om bebis vill komma ut. Min mage skönk ner för ca 1,5v sedan och hade under några dagar riktiga smärtor neråt men nu har det övergått till tryckkänsla.

Någon med samma? Antar att det är att bebis snart är klar för att komma ut. Alla på jobbet (10 tjejer) tror att den kommer inom kort då den är så långt ner. Återstår att se om de har rätt :)

• Thelma08

Emeliee jag har också det där jobbiga trycket neråt. Här ligger bebis med långt ner i bäckenet och kniper man ihop benen känns det som huvudet hänger där.

Jag har börjat känna mig bajsignödig heltiden nu de 2 sista dagarna också...

Alla tror att denna med kommer innan, till och med läkaren sa att vi skulle packa
    Bb väskan.
    Men jag tror inte han kommer mycket tidigare möjligt vis 1-2 veckor innan bf inte tidigare.

Dom har ju stoppat värkarna ett par gånger på mig ni så efter 35+0 lovar jag att jag känner inte en enda liten sd ens.

• Omorfia

Var på ett ultraljud idag för att kolla om mitt stora SF-mått beror på bebisen eller fostervattenmängden. Min BM har hela tiden sagt att hon tror att det är mycket vatten eftersom bebisen inte känns så stor. I wish.

Men nej, fostervattenmängden är normal åt det rikligare hållet och bebisen beräknas väga 3255 g. Redan. Tjohoo! Är i v. 35+2 så hon har ju ett antal veckor att "växa till sig" på. Ska kollas om två veckor igen.

• Poppee
    Thelma08 skrev 2012-03-15 11:48:44 följande:
    Emeliee jag har också det där jobbiga trycket neråt. Här ligger bebis med långt ner i bäckenet och kniper man ihop benen känns det som huvudet hänger där.

Jag har börjat känna mig bajsignödig heltiden nu de 2 sista dagarna också...

Alla tror att denna med kommer innan, till och med läkaren sa att vi skulle packa
    Bb väskan.
    Men jag tror inte han kommer mycket tidigare möjligt vis 1-2 veckor innan bf inte tidigare.

Dom har ju stoppat värkarna ett par gånger på mig ni så efter 35+0 lovar jag att jag känner inte en enda liten sd ens.
    Jag har också känt att göra behov 2 väldigt mycket de 4 senaste dagarna men känner ni liksom att även om de känns att ni vill gå på toa så kommer de inte ngt?
    De trycket har ja också känt många gånger samt att de sticker till i livmodertappen..

gick in i v. 35+0 idag <3 de är 35 dagar kvar till bf{#emotions_dlg.flower}
  • Thelma08

Ja dom flesta gångerna man tror man ska gå och bajsa så kommer där inget. Inte konstigt om man redan gjort det.

• Omorfia
    Poppee skrev 2012-03-15 13:45:07 följande:
    Jag har också känt att göra behov 2 väldigt mycket de 4 senaste dagarna men känner ni liksom att även om de känns att ni vill gå på toa så kommer de inte ngt?
    De trycket har ja också känt många gånger samt att de sticker till i livmodertappen..

gick in i v. 35+0 idag <3 de är 35 dagar kvar till bf{#emotions_dlg.flower}
    Haha precis
  • 4 små

karisma: Härligt med bra handläggare. Min var ju ett riktigt rötägg så här i efterhand. (höll inne med pengar för 2 (!) månader utan att ha någon egentlig rätt till det -Grisigt!)

Jag har bara gått upp 8kg hittills, och nu har jag väl tappat lite iom magsjukan. Så lär väl stanna här omkring. Alltid ngt positivt med magsjuka! (som för övrigt är skit, rent ut sagt. Missar vårt inplanerade restaurang-besök och Dirty Dancing show ikväll med maken. Så jäkla trist!) Gråter  Men är å andra sidan glad åt att vi inte lär ha magsjuka nästa vecka när bebisen kommer. Får väl försöka vara lite positiv...

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-23 (son) -planerat snitt
  • Karisma
    Juskus: Ja det är första handläggaren som varit lika snabb som denna. Hon fixar allt direkt jag fråga om ngt. :) Inte för att jag haft problem tidigare men den här tjejen är extra snabb. :)

Läntan efter 3: Nja tror det är fullt i min mage, av de 18kg jag gått upp så MÅSTE ju bara ungen väga minst 12kg. Kan inte tänka mig ngt annat. ;P

4små: Men va värdelöst för dig, två månader är ju ganska länge att gå och vänta på pengar. :O Men va surt att missa showen. Ni får ta igen allt det där senare. :) Jag hoppas innerligt att vi hinner gå på restaurang och käka innan bebisen kmr den 13e april. Bara det att det är så jäkla mkt inbokat varje helg framöver. Pjkens övernattningskalas och sen innebandycup samt vanliga innebandymatcher. :P Fast det är kul han håller igång. :) Måste prata med min far och planera in ett datum med dem om att gå ut och käka. :)

/K  
  • lima76
    Karisma skrev 2012-03-15 16:33:58 följande:
    Läntan efter 3: Nja tror det är fullt i min mage, av de 18kg jag gått upp så MÅSTE ju bara ungen väga minst 12kg. Kan inte tänka mig ngt annat. ;P

jag tror också att det är ungefär 12 kilo bebis i magen Skrattande

jag kommer ihåg känslan av förväntan efter första förlossningen när jag skulle kliva upp på vågen för första gången.. den känslan byttes ganska snart i förfäran när jag insåg att jag knappt ens gått ner vad bebisen vägde...

jag har gått upp runt 20 kilo från min normalvikt men "bara" ca 13 sen inskrivningen (jag lyckades med konststycket att gå upp 7 kilo innan inskrivningen...

jag är så himla trött ikväll och har haft en del starka sammandragningar.. behöver lägga barnen och sen mig själv, i soffan iaf...
  • Längtan efter 3

Ha ha... 12 kilo "bebis" Kommer kanske ut en 5 åring ;) Nä Gud, men jag känner precis likadant... Men som sagt jag har 2 å det blir ju såklart dubbelt så tungt me allt men d kvittar... Jag får kanske ut 2 stycken 12 kilos bebisar ;P

Svar på tråden Aprilbebis 2012