• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Heja er som fortfarande kämpar på!

(Kopierar in mitt inlägg från en annan april-tråd (ja jag är lat och trött och ammar, så då hinner man inte skriva så mkt ) så ni som läser där också får blunda nu )

Nu har vi äntligen bestämt namn till vår lillskrutt Snacka om beslutsångest.. Nästan tre veckor gick han mer eller mindre namnlös stackarn. Men nu är det bestämt: Felix blir det! Storebror heter Lukas så vi tyckte det passade rätt bra ihop

Idag var vi på BVC på andra besöket. 400 gram har han gått upp på en vecka! Inte konstigt då han äter som en häst och snuttar dygnet runt. Stackars lilla magen är alldeles uppsvälld, så fick rådet att försöka glesa ut mellan amningarna och att försöka få nappen att bli mer intressant. Så jäkla skönt med en BVC-sköterska som inte ser ersättning som råttgift och napp som djävulens påfund - till skillnad från vår förra sköterska!

• lima76
    Thelma08 skrev 2012-04-17 08:34:54 följande:
    Tycker man går och lägger sig på kvällen och tänker "inatt kommer det nog hända något..."
    Men nej inte mer än att man har ont överallt i kroppen och att man är uppe 300 gånger och kissar...
    precis så!

du blev också flyttat ganska långt på rul.. jag från den 12 till den 21.. men enligt sista mens och även ul i vecka 5, 7 och 12 så stämde den 12e.
    jag har haft ngn "riktig" värk de sista dagarna, en sån som känns i ryggen också.. man kan ju hoppas att det betyder att det blir snart iaf.. tanken på att kanske gå över en 10 dagar efter den 21 känns superjobbig.
    misstuva skrev 2012-04-17 08:04:11 följande:
    det roliga är ju att vi ska flytta till ny lägenhet den 26e så får se om bebis kommer före eller efter flytt =)
    Eller mitt i? Skrattande nej, det hoppas jag du slipper... lycka till med flyttandet iaf!
    Miss Giggle skrev 2012-04-17 07:53:37 följande:
    Haft värkar hela natten till och från. Men har fått lite sömn ändå.
    Dock just nu: nada! Hur ofta säger man: smärta kom tillbaka!?!

Har skickat make t jobb och dotter till fsk. Men hoppas så på att det drar igång igen under fm.
    Håller tummarna för dig!
  • Karisma
    Floff skrev 2012-04-17 11:15:32 följande:
    Heja er som fortfarande kämpar på!

(Kopierar in mitt inlägg från en annan april-tråd (ja jag är lat och trött och ammar, så då hinner man inte skriva så mkt ) så ni som läser där också får blunda nu )

Nu har vi äntligen bestämt namn till vår lillskrutt Snacka om beslutsångest.. Nästan tre veckor gick han mer eller mindre namnlös stackarn. Men nu är det bestämt: Felix blir det! Storebror heter Lukas så vi tyckte det passade rätt bra ihop

Idag var vi på BVC på andra besöket. 400 gram har han gått upp på en vecka! Inte konstigt då han äter som en häst och snuttar dygnet runt. Stackars lilla magen är alldeles uppsvälld, så fick rådet att försöka glesa ut mellan amningarna och att försöka få nappen att bli mer intressant. Så jäkla skönt med en BVC-sköterska som inte ser ersättning som råttgift och napp som djävulens påfund - till skillnad från vår förra sköterska!
    Måste få fråga dig. Hur lång tid tog det innan mängden bröstmjölk stabiliserades för dig? Hur ofta äter Felix? Jag har ju världens Dolly Parton tuttar som spänner fruktansvärt mkt pga stora mängder mjölk!

/K
  • Karisma

Tack alla.

Jag säger då en sak ska aldrig mer fuska med att ta värktabletter regelbundet. Höll på gå åt i natt med all värk i snittet som strålade ut i benet.Tom värre än foglossningsvärken jag hade!! Att det ens var möjligt. 

/K

• Floff

Karisma: Jag vet ärligt talat inte om det HAR stabiliserats, känns som det blir mer och mer hela tiden.. Men Felix vill gärna äta, eller snutta, precis hela tiden. Det är enda sättet han kommer till ro.. Och när han äter så äter han tills han kräks upp lite, är nöjd en stund, sen vill han snutta igen men får ju då i sig mer mat, kräks igen och sådär håller vi på. Så nu ska jag försöka dra ut på det så det iaf går nån timme eller två emellan.

Men om du har så mycket, kan du inte pumpa ur och frysa in? Guld värt att ha ju om någon annan vill/måste mata nån gång

• grästuva

Att pumpa ur är jättebra, skulle nog inte göra det förens det stabiliserats sig i mängden för bebis. Det tar längre tid för mjölken att stabilisera sig då och det är risk att den ökar mer än nödvändigt. Vill du pumpa ut kan du donera bröstmjölk till neontalen tex. Hör av dig till BB för mer info

• Karisma

Sebastian äter inte ofta utan äter det han ska sen sover han flera timmar. På natten är det inga problem med 5tim i sträck. Men mina bröst gillar ju inte riktigt det. Nu har det gått 2tim sen sist och jag sprängs nästan, som tur är så örhanvaken nu och kan förhoppnigsvis få trycket att släppa lie. :)

På ett sätt vill jag donera mjölk men samtidigt vara ego och bara att min mängd ska bli efter vad S behöver. Gör ju såååå ont när han väl ska äta och trycket släpper. Har en sån här plastkupa på ena bröstet när jag ammar på den andra så det ska tömmas lite medans. Vågar inte använda pump då jag är rädd det ska öka mängden mjölk.

Jaja är väl bara att vänta och hoppas det går fort. :)   

/K 

• Miss Giggle

Nu tänker jag sätta mig ner och tjuta.
    Har haft värkar till och från i 3 dagar men inget händer. Teckenblödning och propp gick igår, Värkar hela natten och idag, knappt något alls. Jag orkar inte mer!!!!!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012