• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Jaja88
    Kaosmamma skrev 2011-08-24 11:16:39 följande:
    Jaja: grattis :)
    Tack så mycket :)

Pga tidigare förlossningsskador kommer det bli planerat snitt på den här om allt går bra!

Så det blir nog en aprilbebis iaf!
  • Elsa1981
    Verra88 skrev 2011-08-23 17:26:46 följande:
    Hur kan alla ha växtvärk? Är i v6 och ingen växtvärk :( bara ömma bröst som fn
    Jag har inte heller någon växtvärk. Inte det som jag kallar växtvärk iaf. Kan kan få att det liksom hugger till längst ner i magen ibland istället, antingen på båda sidor eller bara på ena sidan. Om jag till exempel böjer mig på något konstigt sätt eller hostar. Någon som känner igen det?
  • Angiiee
    Nikita89 skrev 2011-08-23 22:58:48 följande:
    Fick "gravid 2-3veckor" på de digitala testet idag, kan inte riktigt förstå det ännu, men vi är så otroligt lyckliga =D
    Så nu vågar jag hoppa in här till 100% :P
    Haha, samma här, dock tog de redan 1 vecka innan brevet kom så jag kunde testa med digital, men har testat och de stod Gravid 3+ så bara till att ringa in nu då, gick in i v.6 idag , känns overkligt än, svårt att få in hehe. Skrattande
  • Kaosmamma
    Jaja88 skrev 2011-08-24 11:32:08 följande:
    Tack så mycket :)

Pga tidigare förlossningsskador kommer det bli planerat snitt på den här om allt går bra!

Så det blir nog en aprilbebis iaf!
    Ja samma här, blir planerat snitt också. Men för att jag har ett planerat snitt pga av säte med första, andra födde jag vaginalt och tredje blev jag igångsatt med i v 37 pga sjukdom i grav... men då råkade vi ut för navelsträngsprolaps och höll på att förlora henne :( så blev urakut snitt med sövning. Så nu "får" jag inte föda vaginalt. Då kan vi peppa varandra!! Ser inte fram emot snittet =/ men är ju nödvändigt. Jag har bf typ 28 april så är ju i dina krokar också :)snittas vi nog med några dagar emellan!
  • Jaja88
    Kaosmamma skrev 2011-08-24 11:58:53 följande:
    Ja samma här, blir planerat snitt också. Men för att jag har ett planerat snitt pga av säte med första, andra födde jag vaginalt och tredje blev jag igångsatt med i v 37 pga sjukdom i grav... men då råkade vi ut för navelsträngsprolaps och höll på att förlora henne :( så blev urakut snitt med sövning. Så nu "får" jag inte föda vaginalt. Då kan vi peppa varandra!! Ser inte fram emot snittet =/ men är ju nödvändigt. Jag har bf typ 28 april så är ju i dina krokar också :)snittas vi nog med några dagar emellan!
    Vad spännande! Då är det alltså fjärde barnet för dig :)

Jag fick total sfinkterruptur (alltså sprack från a till b så att säga ) och även djup vaginal bristning.
    När jag var på återbesök efter 8 veckor sa hon att jag kanske kunde födavaginalt igen men att de inte skulle neka snitt.

Jag har tyvärr endel besvär och obehag av det här fortfarande så därför vågar jag inte riskera att det ska bli värre!

Däremot är jag rädd för snittet :/
    Inget jag hade velat i normala fall om man säger så!
    Så lite stöttande inför det kommer säkert att behövas :)
  • Milljor
    NINACRT skrev 2011-08-24 10:56:48 följande:
    Nikita89 GRATTTTTTTIIIS!!!
    En fråga till er alla, flyga när man är så här i början? Är det ofarligt?
    Ja då flyg på bara...men sen mot slutet finns det restriktioner. Olika bolag har olika regler, kolla upp det om du ska ut och resa sent i grav!

Vart ska ni åka? :)
  • Milljor
    Jaja88 skrev 2011-08-24 11:14:56 följande:
    Hejsan! Får man hoppa in här?

Jag plussade precis nyss med ett cb :)

Enligt senaste mens skulle det bli bf 1 maj!

Jag har en son som fyllde 1 i söndags också!
    Absolut!
    Stort Grattis!!!
  • Milljor
    Elsa1981 skrev 2011-08-24 11:41:30 följande:
    Jag har inte heller någon växtvärk. Inte det som jag kallar växtvärk iaf. Kan kan få att det liksom hugger till längst ner i magen ibland istället, antingen på båda sidor eller bara på ena sidan. Om jag till exempel böjer mig på något konstigt sätt eller hostar. Någon som känner igen det?
    Jag har haft precis samma. När jag nyser så får jag värsta hugget i magen.....konstigt!

Gör det jätteont ska du nog ringa BM!
Svar på tråden Aprilbebis 2012