JohannaB skrev 2011-08-24 16:19:52 följande:
Hannafashionista: Jag vill absolut inte skrämma upp dig på något sätt och om din tandläkare bedömer att det är riskfritt, så ska du lita fullständigt på honom! Om han dessutom har så gott rykte, så har du säkert inget att oroa dig för.
Vill ändå säga att jag gjorde samma operation när jag var 19. Jag saknar mina "tvåor" bredvid framtänderna (hade mjölktänder, men inga permanenta). Jag tror inte att själva operationen är så farlig, om inte tandläkaren bedömer den som det, men du blir TRÖTT! Du blir fruktansvärt öm och ganska vimmelkantig och kan bli svårt med maten. Jag såg ut som en liten apa i flera dagar, för att munnen blev jättestor.
Jag vill inte skrämmas, bara meddela att du är ganska golvad dagarna som följer.
Det positiva är dock att det sitter sjukt bra och ingen märker någonting! Den brygga jag hade som var som din (fastklistrad på de baksidan av de andra tänderna) trillade av hela tiden, så det var en oerhörd befrielse att få tänder som kändes som på riktigt.
Det kommer säkert bli jättebra i din mun!!
Igår var jag och mannen hos bm för första gången. Gud vad spännande! Det hände ju inte så mycket egentligen, men det var spoännande! Jag kände mig trygg med min bm redan från början och hon gjorde allt för att vi skulle känna oss välkomna och trygga.
Men det var en helt surrealistisk känsla att sitta i väntrummet. Bvc låg i andra korridoren och delade väntrum. VI insåg helt plöstligt vilket helt ny värld vi är på väg in i. Lite skrämmande, men mycket spännande!
Illamåendet har verkligen gjort storstilad entré minsann. har haft en ganska tung dag faktiskt... men jag roade mig lite med att kolla på såna här:
www.livinginabox.nu/naturvaggan/naturvaggan-i...
Visst är den fiiiin??!! Klar julklappsönskan från föräldrar och svärisar!!
Åhhhh... kan du inte berätta lite mer om operationen? Hade du ont under operationen? Fick du lugnande innan? Hade du väldigt ont efteråt, inga komplikationer? Fick du smärtstillande eller antibiotika?
Jag tror säkert att operationen går bra MEN vad händer om det blir komplikationer? Tack iallafall för att du berättade lite!
Den vaggan var jättefin, men jag har fastnat för denna... Den klassiska Leandervaggan...
Bra idé att önska sig i julklapp!!