• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • NINACRT

Miljor, vi åker t turkiet 17.9, två veckor. Senare i grav har vi inga planearade resor än. Hur mår du?

• Milljor

NINACRT: Åh vad härligt...så underbart att få komma iväg. Vi planerar och pratar om en resa i nov eller jan......Antingen solsemester eller en shoppingtripp till Hong Kong......två helt olika resor ju och det är svårt att bestämma sig. Dels vill och behöver man ju oft alite sol och värme när det är grått här hemma. Men HK lockar också......tänkt att köpa systemkamera ooch lite anna teknik till att den lilla kommer och sen även enmassa andra barngrejer,,,,, Grymt bra shopping där. Min pappa jobbar där borta så där är ju en anledning till :)

Jag mår i stora drag bra!!!!! illamående på kvällar främst och sen är magen uppblåst och svullen.....känner mig tjock och ofräsch och just ja TRÖTT!!!!!! orkar inget på kvällarna :( bävar inför kräftskiva på lördag, och vi ska ha e massa folk som sk abo kvar hos oss puhhhh

• Jaja88
    Milljor skrev 2011-08-24 13:45:10 följande:
    Absolut!
    Stort Grattis!!!
    Tack så mycket :)
  • NINACRT

Ja hong kong verkar häftigt, min bror o tjej har varit där och de älskade det. Det ska bli jätte skönt med lite sol och semester. Men mindre kul då jag bara kommer se allmänt tjock ut. Vill ha babymage nu!

• fjälla

Hej hopp!
    Är så glad att jag berättade såpass tidigt för min mamma, för igår fick jag det första riktigt hormonella brytet... Tårarna bara sprutade och jag va helsäker på att den inte kommer stanna kvar därinne. Då är det bra med en tröstande mamma som kan tala en tillrätta och säga alla saker som faktiskt är sanna. Mina argument lät ungefär: -Det gick för lätt, så här lätt ska det inte vara och gå hela vägen, Det passar alldeles för bra nu för att vara sant osv osv... Hon räknade upp att jag är ung, frisk, hälsosam, fördelen med att det tog sig lätt betyder väl att det är gästvänligt där inne och att om den inte stannar så gör vi en ny och att det inte är särskilt dåligt att få barn någon tid på året.

Så nu har missfallstankarna lugnat sig ordentligt, även om jag inte kan tro riktigt att det ska gå hela vägen.

Och ett tips till er som känner er uppblåsta och lite illamående (typ bakis). Se till att magen är igång! Kom på mig själv och tänkte aha, inte konstgt att man mår halvtaskigt om man inte bajsar som man ska! Vatten och katrinplommon, heja magen!

• JohannaB

Hannafashionista: Jag vill absolut inte skrämma upp dig på något sätt och om din tandläkare bedömer att det är riskfritt, så ska du lita fullständigt på honom! Om han dessutom har så gott rykte, så har du säkert inget att oroa dig för.
    Vill ändå säga att jag gjorde samma operation när jag var 19. Jag saknar mina "tvåor" bredvid framtänderna (hade mjölktänder, men inga permanenta). Jag tror inte att själva operationen är så farlig, om inte tandläkaren bedömer den som det, men du blir TRÖTT! Du blir fruktansvärt öm och ganska vimmelkantig och kan bli svårt med maten. Jag såg ut som en liten apa i flera dagar, för att munnen blev jättestor.
    Jag vill inte skrämmas, bara meddela att du är ganska golvad dagarna som följer.
    Det positiva är dock att det sitter sjukt bra och ingen märker någonting! Den brygga jag hade som var som din (fastklistrad på de baksidan av de andra tänderna) trillade av hela tiden, så det var en oerhörd befrielse att få tänder som kändes som på riktigt.

Det kommer säkert bli jättebra i din mun!! Glad

Igår var jag och mannen hos bm för första gången. Gud vad spännande! Det hände ju inte så mycket egentligen, men det var spoännande! Jag kände mig trygg med min bm redan från början och hon gjorde allt för att vi skulle känna oss välkomna och trygga.
    Men det var en helt surrealistisk känsla att sitta i väntrummet. Bvc låg i andra korridoren och delade väntrum. VI insåg helt plöstligt vilket helt ny värld vi är på väg in i. Lite skrämmande, men mycket spännande!

Illamåendet har verkligen gjort storstilad entré minsann. har haft en ganska tung dag faktiskt... men jag roade mig lite med att kolla på såna här: http://www.livinginabox.nu/naturvaggan/naturvaggan-inkl-exklusiv-ekologisk-madrass-paketerbjudande.html
    Visst är den fiiiin??!! Klar julklappsönskan från föräldrar och svärisar!!

• hannisfashionista
    JohannaB skrev 2011-08-24 16:19:52 följande:
    Hannafashionista: Jag vill absolut inte skrämma upp dig på något sätt och om din tandläkare bedömer att det är riskfritt, så ska du lita fullständigt på honom! Om han dessutom har så gott rykte, så har du säkert inget att oroa dig för.
    Vill ändå säga att jag gjorde samma operation när jag var 19. Jag saknar mina "tvåor" bredvid framtänderna (hade mjölktänder, men inga permanenta). Jag tror inte att själva operationen är så farlig, om inte tandläkaren bedömer den som det, men du blir TRÖTT! Du blir fruktansvärt öm och ganska vimmelkantig och kan bli svårt med maten. Jag såg ut som en liten apa i flera dagar, för att munnen blev jättestor.
    Jag vill inte skrämmas, bara meddela att du är ganska golvad dagarna som följer.
    Det positiva är dock att det sitter sjukt bra och ingen märker någonting! Den brygga jag hade som var som din (fastklistrad på de baksidan av de andra tänderna) trillade av hela tiden, så det var en oerhörd befrielse att få tänder som kändes som på riktigt.

Det kommer säkert bli jättebra i din mun!! Glad

Igår var jag och mannen hos bm för första gången. Gud vad spännande! Det hände ju inte så mycket egentligen, men det var spoännande! Jag kände mig trygg med min bm redan från början och hon gjorde allt för att vi skulle känna oss välkomna och trygga.
    Men det var en helt surrealistisk känsla att sitta i väntrummet. Bvc låg i andra korridoren och delade väntrum. VI insåg helt plöstligt vilket helt ny värld vi är på väg in i. Lite skrämmande, men mycket spännande!

Illamåendet har verkligen gjort storstilad entré minsann. har haft en ganska tung dag faktiskt... men jag roade mig lite med att kolla på såna här: www.livinginabox.nu/naturvaggan/naturvaggan-i...
    Visst är den fiiiin??!! Klar julklappsönskan från föräldrar och svärisar!!
    Åhhhh... kan du inte berätta lite mer om operationen? Hade du ont under operationen? Fick du lugnande innan? Hade du väldigt ont efteråt, inga komplikationer? Fick du smärtstillande eller antibiotika? 

Jag tror säkert att operationen går bra MEN vad händer om det blir komplikationer? Tack iallafall för att du berättade lite! Drömmer

Den vaggan var jättefin, men jag har fastnat för denna... Den klassiska Leandervaggan...
    Bra idé att önska sig i julklapp!! 

• Längtan efter 3
    NINACRT skrev 2011-08-24 10:56:48 följande:
    Nikita89 GRATTTTTTTIIIS!!!
    En fråga till er alla, flyga när man är så här i början? Är det ofarligt?
    Det är ingen fara.. jag frågade min BM när jag var på hälsosamtal =)
  • JohannaB

Nu är dte ju 10 år sedan, men jag ska försöka minnas. Positivt är ju att kroppen inte har något smärtminne kvar från operationen och därför har jag svårt att komma ihåg, men det innebär ju också att det inte var särskilt traumatiskt under själva ingreppet.

Jag fick en ganska rejäl penicillinkur innan för att skydda mot infektioner efteråt, vilket ledde till en rejäl svampinfektion, kommer jag ihåg. Sen fick jag lokalbedövning och det var skönt att vara vaken.
    De börjar med att putta undan tandköttet och borrar sedan uppåt en bit i tandbenet och skruvar i en titanskruv. Som vaken så gjorde det absolut inte ont, men jag kände att de gjorde något och när de skruvar i skruven, så spänner det i hela käken. Du har någon slags papper över huvudet, så du ser liksom ingenting.
    Det går ganska snabbt, men jag har ingen uppfattning om vad "snabbt" är i faktisk tid.
    Efteråt var jag totaldäckad, såg ut som en liten apa och hade väldigt ont. Jag minns att jag var i skolan efter några dagar, men att det var jobbigt för att jag var så öm och trött. Dessutom så tar det några dagar innan de skruvar fast kronan på titanskruven, men det var inte så roligt att gå sista terminen innan studenten och inte ha tänder i munnen... så jag tror jag gick hem och vilade mig.

Jag tror att risken för komplikationer är väldigt liten, eftersom det är ett så litet ingrepp. Operationssåret är ju pyttelitet. Du blir sydd med ett eller två stygn, som tandläkaren tar bort samtidigt som de skruvar på den nya kronan.

Om du är orolig för graviditeten, så hör hur det ligger till med bedövning och allt sånt, men själva operationen är ju inte värre än om du skulle få en smäll på munnen. Det är ju visserligen inte roligt med käftsmällar, men det är ju knappast missfallsframkallande Flört

Fråga mer om du vill veta mer! Jag kan nog komma på fler detaljer om du vill veta!

• Ereeka
    NINACRT skrev 2011-08-24 11:42:39 följande:
    Oh vad jag längtar tills magen växer och jag får visa den!
    Åh, jag också! Nu i ett par dagar har jag varit så svullen, så jag ser säkert gravid ut! Men det vill jag inte visa ^^,
Svar på tråden Aprilbebis 2012