• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

hallo alla:
    Det verkar som gravsymtomen verkar komma och gå.. mådde knappt illa imorse, men sov dock ut så kan ju vara därför.. brösten kändes mindre ömma på dagen men ömmheten har kommit smygandes nu mot kvällen.. är i v7.. Kanske kroppen början vänja sig med alla gravhormoner? Jag minns ju inte hur det va med sonen för det va ju så många år sen men tror inte jag mådde så dåligt för då borde ju jag minnas det.. man nojjar ju sig över minsta lilla alltså! 

• A85

Det är kul att följa er här inne även om jag inte lämnar avtryck så ofta. Håller mig till de positiva trådarna! :)
    Jag är i vecka sex har inte bokat tid hos bm än. Jag vill suga på karamellen tillsammans med bara sambon ett tag till. :)
    Får se om jag bokar i nästa vecka.

• klemma

Nu har jag en nervös väntan... Väntade ju svar från läkaren igår angående hormonnivån, den stämde med en graviditet motsvarande 5+1. Det var ju också vad läkaren sa när jag gjorde VUL i Tisdags. Problemet är ju då som sagt att jag vet när pyret blev till och det borde vara åtminstånde 6+0. Har räknat och räknat men får inte ihop det :( Ska göra ett nytt VUL på Tisdag för att se om den har växt eller om den har stannat på 5+1... Tror aldrig att en vecka har känts så fruktansvärt lång!! Läkaren sa när jag var där att ibland kunde simmarna ligga och "skvalpa" ett b

• mamma2kids

allas hormonnivåer ligger olika samt att ultraljud har en felmarginal på + - 2 veckor.dom mäter millimetrar.oroa dig inte klemma allt för mycket nu.vet precis hur det känns med fruktansvärd oro som förstör allt,man vill bara vara lycklig och kunna njuta.tiden går sååå sakta,ska själv på första vul idag,fett nervös har ej sovit nått.6+5.

• klemma

Allt kom visst inte med ( hopplöst via telefonen) "skvalpa" ett bra tag innan ägget blir befruktat. ska det vara.

Tack mamma2kids!! Precis vad jag behöver höra just nu!!

Ha en fortsatt bra vecka alla!!

• klemma

Mamma2kids. Lycka till idag föresten!! Kommer att gå alldeles utmärkt!! :)

• FruJakobsson

Hej på er!

Idag ska jag på hälsosamtal och sen har jag fått inskrivningsdatum den 20 sep (på min dotters 5 årsdag :D) 

• mamma2kids

aldrig hört att man kollar på siffrorna.man kollar ju att hcg nivån stiger.huvudsaken.finns läkare som kan oroa en verkligen.men efter allt har jag lärt mig att lita på min magkänsla och de jag tror om saken.
    när jag vänta ettan så sa dom 3dgr före att barnet va alldeles för liten för veckorna.skulle väga endast 2,2kg max.dom visade neontalavdelningen o grejjer.ut kom en grabb på 2850g.hur fel mätt var inte det då hehe.
    man hoppas verkligen allt är okej och att de vill ge mig blodförtunnande.va till barnenshus igår med barnen,då tjuvkikade jag på barnvagnar,och tänkte tänk om amn skulle få vara med om lyckan igen att verkligen få babysen,vara med om allt igen,alla inköp,babytiden allt.försöker liksom printa in i skallen att de kommer gå åt pipan,så att inge kommer som en chock.sjukt,vet men vad gör man med en massa missfall i bagaget.just de en sak till om hormonsiffrorna,du har väll hört om låghormonare tex samt läst att alla plussar väldans olika vissa i bim-8 och andra efter bim bara där är de ju en rejält hcg nivå skillnad.alla har olika siffor helt enkelt.

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-24 18:46:06 följande:
    hallo alla:
    Det verkar som gravsymtomen verkar komma och gå.. mådde knappt illa imorse, men sov dock ut så kan ju vara därför.. brösten kändes mindre ömma på dagen men ömmheten har kommit smygandes nu mot kvällen.. är i v7.. Kanske kroppen början vänja sig med alla gravhormoner? Jag minns ju inte hur det va med sonen för det va ju så många år sen men tror inte jag mådde så dåligt för då borde ju jag minnas det.. man nojjar ju sig över minsta lilla alltså! 
    Mina symtoom kommer och går också....liyte svårtolkat det där :(

JohannaB: jättefin vagga
Svar på tråden Aprilbebis 2012