• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • JohannaB

Jag mådde inte lika illa imorse som jag gjort de senaste dagarna. Blev såklart jätteorolig och tänkte att nu har hormonet sjunkit, men sen kom det tillbaka. Jag har inte kräkts än, dock.

Jag var ätstörningssjuk som tonåring, så jag är väldigt duktig på att ha kontroll över kräkningar och illamående. Har liksom kontroll över reflexen. Men när det blir riktigt riktigt illa, så bara kommer det, såklart :)

Går in i vecka 8 imorgon. Mår bra, men illa och är tröttare än tröttast. Ska på inflyttningsfest ikväll och är väldigt glad över att ha ett jobb där jag lätt kan kompa ut någon timme på fredagseftermiddagen, så jag hinner sova lite middag innan festen.

• Milljor
    hannisfashionista skrev 2011-08-26 10:29:29 följande:
    Ja det kanske är så... jag vet inte riktigt.

Nej det kan man ju inte påverka men man kan ju ändå oroa sig.. eller hur? Flört 

Tror det blir extra påtagligt eftersom min syster har en sån problematisk graviditet att man får lite extra nojja...  
    ojojoj somman oroar sig :( dag som natt.....fy fasen vad jobbigt det är. Men försöker fokusera på det positiva och peppa andra lättare än att peppa sig själv :)
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-26 10:48:32 följande:
    Hoohoooo vad jag spyr denna morgon.. Gruvar mig för att börja jobba på måndag! Jobbar inom äldrevården så det är ju ett rörligt jobb och det är när jag är uppe och går på morgonen som det blir som värst.. Men imorse låg jag bara i soffan men fick akutspringa in på toan;D.. Ska försöka få i mig nått mer att äta nu när det lagt sig lite..
    Men jag klagar inte;) hellre det här än att det går åt skogen.. Går snart in i v8.. Nu får tiden gå fortare!
    Hur mår ni andra? Guuud vad jag längtar tills man känner att det sparkar därinne!:)
    Hahaha vad underbart att du ser det så positivt!!! heja heja

Jag känne ringet idag :( hade värsta svackan i morse och trodde attdet var kört och tänkte ringa BM men mannen hindrade mig......du vet ju att syptom kan gå upp ochner...jajaja men ändå säger ja villju känna NÅGOT!!!!!!
  • Maximumtaste

Milljor: din man har rätt:) det går upp och ner..i förrgår mådde jag inte illa ett dugg, inte ens brösten ömmade, men sen på kvällen kom allt tillbaka igen:) kroppen blir ju van allting:) sen kommer ju spökveckorna runt 9-12 säger dem och då kan ju många symtom försvinna så försök att inte oroa dig för mycket nu:)

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-26 11:33:01 följande:
    Milljor: din man har rätt:) det går upp och ner..i förrgår mådde jag inte illa ett dugg, inte ens brösten ömmade, men sen på kvällen kom allt tillbaka igen:) kroppen blir ju van allting:) sen kommer ju spökveckorna runt 9-12 säger dem och då kan ju många symtom försvinna så försök att inte oroa dig för mycket nu:)
    Ja jag vet att han och du har rätt...tack för peppning det behövs!!!!!!!! ibland behöve rman bara klaga och oroa sig lite :) 7+3 idag.....mot vecka 9!!!!!!
  • Maximumtaste

Milljor: javisst behöver man det:D min sambo får höra på alla mina nojjor vissa dagar så han nästan blöder ur öronen! Hehe.. Han säger bara att det är klart det går bra osv och då blir jag så irriterad ibland bara för att han e så positiv:p.. Men det är tur han är så annars hade jag nog gått under vissa dagar., men nu börjar jag känna mig mindre orolig ju mer dagarna går:) är snart i v8 och försöker intala mig själv att skulle det bli mf så borde det ha blivit tidigare.. Känns bra att jag mår så illa och spyr för så va det när jag vänta sonen dem första veckorna:) sen vid v9 så slutade jag må spyilla kom jag ihåg så vi får se hur det blir denna gång:)
    Nu är det lunchdags.. Få se vad det finns för gött i kylen:)

• funnybunny84

fy idag är ingen rolig dag, hormonerna åker bergodalbana, ena stunden är man glad och i nästa så sitter man o gråter över absolut ingenting!
    illamåendet håller sig fortfarande borta och brösten ömmar inte lika mycket idag..... imorgon går man in i vecka 7 Glad

• ÄlskadeT

Hoppar in här om det är okej?

• NINACRT

det jag verkligen känt är att mitt tålamod är på botten, blir lätt arg/irriterad!! någon annan?

Svar på tråden Aprilbebis 2012