• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    Loppan79 skrev 2011-08-25 20:35:50 följande:
    Heeeeej!!!! 
    Får man lov och hoppa in här, trots att ni verkar hållt igång tråden ett tag redan?

Jag plussade igår, och har BF 29 april, så jag är bara i vecka 5 ännu och har inte hunnit få några riktiga symptom... bara lätt yrsel ibland... Hursomhelst, jag är SÅÅÅ glad - detta är första plusset någonsin för mig!! Skrattande 
    Härligt!!!! Stort grattis och välkommen!
  • Verra88
    Milljor skrev 2011-08-26 08:28:41 följande:
    Tyvärr inte..men på många privata kostar det 300:- iaf här i Östergötland.
    Okej inte super farligt om man nu verkligen vill göra ett vul..
  • hannisfashionista

En undran - är det sant att var fjärde graviditet slutar i missfall? 

Jag personligen har aldrig varit med om det men min syster ska ha barn nu i slutet av september och hon hade ett missfall och nu denna graviditet har det varit massa fel på fostret, så vi håller alla tummar och tår för att det ska se bra ut när bebisen kommer...

Vätska i hjärtsäcken och förstorad galla...

Klart att man själv blir orolig... 

• Milljor
    hannisfashionista skrev 2011-08-26 10:00:54 följande:
    En undran - är det sant att var fjärde graviditet slutar i missfall? 

Jag personligen har aldrig varit med om det men min syster ska ha barn nu i slutet av september och hon hade ett missfall och nu denna graviditet har det varit massa fel på fostret, så vi håller alla tummar och tår för att det ska se bra ut när bebisen kommer...

Vätska i hjärtsäcken och förstorad galla...

Klart att man själv blir orolig... 
    Vet inga siffror men 25% låter nog ganska rimligt....(står olika överallt)

de allra flesta man pratar har haft MF eller känner ngn som haft det. Men man får inte glömma att man INGET kan göra för att påverka om det blir ett MF.....
  • hannisfashionista

Ja det kanske är så... jag vet inte riktigt.

Nej det kan man ju inte påverka men man kan ju ändå oroa sig.. eller hur? Flört 

Tror det blir extra påtagligt eftersom min syster har en sån problematisk graviditet att man får lite extra nojja...  

• Maximumtaste

Hoohoooo vad jag spyr denna morgon.. Gruvar mig för att börja jobba på måndag! Jobbar inom äldrevården så det är ju ett rörligt jobb och det är när jag är uppe och går på morgonen som det blir som värst.. Men imorse låg jag bara i soffan men fick akutspringa in på toan;D.. Ska försöka få i mig nått mer att äta nu när det lagt sig lite..
    Men jag klagar inte;) hellre det här än att det går åt skogen.. Går snart in i v8.. Nu får tiden gå fortare!
    Hur mår ni andra? Guuud vad jag längtar tills man känner att det sparkar därinne!:)

• Maximumtaste
    NINACRT skrev 2011-08-26 10:57:47 följande:
    maximumtaste, vilken vecka är du i?
    Jag är i v7 nu :)
  • chiqita

Maximum: jo jag spyr om jag äter och kanske just därför som jag inte direkt känner för att äta.. Tappat matlusten nästan helt och endast ett fåtal saker går ner, inte ens vatten går ner med lätthet..

Hannisfashion: jag har en balanserad translokation som jag vet om, tydligen en ganska vanlig sak att ha, men de flesta vet inte om det eftersom det väldigt sällan betyder något för den som har det.

I a fall har vi därigenom ökad risk för allvarligt kromosomfel, men de allra flesta får mf så tidigt att de inte ens sett att de är gravida, dvs om man inte testar före BIM som allt fler gör idag.. Tror med andra ord att det kan vara så vanligt att 25% får mf, men de flesta mf före/strax efter BIM. Det borde alltså inte vara troligt att 25% av alla gravida får mf mellan v5 och v12. Så tänker jag i a fall

Svar på tråden Aprilbebis 2012