• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Simpan

Jag har också kräkts lite blod, men märker att det är från slemhinnorna.. Så jag är inte så orolig, men märker ju att man är lite retad där.

Fy! Till toa klarar jag mig än så länge iaf. Men däremot behöver jag i nte gå så ofta eftersom att jag inte dricker nåt nämnvärt. Men jag är helt slut. Jag orkar ingenting. Ligger bara.

• Kaosmamma

Simpan: ja jag låg nästan konstant från v 7 - 37... Mååååånga långa veckor... Särskilt tio veckor själv i ett litet rum på sjukhus :( nä fy. Men med HG så blir man ju fången i sig själv, återigen.. Vidrigt! Man ligger bara och andas och försöker lugna illamåendet och kräkningar. Får du ta det lugnt och så, stress påverkar ju illamåendet...

• JohannaB

Usch stackars flickor som har det så jobbigt! Svårt att glädja sig och slappna av när det är så illa.

• Simpan

Enligt fl beräkning är jag i vecka 9-10 men när jag var hos bm så flyttade hon mig en vecka bakåt (vet ej hur hon räknade) så jag får väl gå på hennes uträkning (även om fl stämt med tidigare grav) och då är jag i mitten av vecka 8! Och jag började må illa tidigt - kanske v 5 denna gång, men det var hanterbart till vecka 7. Sedan jag gick in i vecka 7 har jag bara legat ner. O jag är redan psykiskt o fysiskt slut! Jag som ville njuta sista graviditeten
    Att ligga i en sjukhus säng 10 veckor skulle vara samma som självmord (nästan iaf)

• Elsa1981

Sarahlbrah: min kille vill vara med på allt. Han är superintresserad och läser på på internet, håller sig uppdaterad med iphone-appar och frågar hela tiden om mina symptom. Det känns bra att han är aktiv. Vi ska på inskrivning den 13/9.

• Milljor

Jag har en liten fråga till er...

Vi var ju på första vul förra fredagen i 6+3 sen har jag inskrivning 22/9 men då får jag inget vul och sen är det KUB 7/10.....känns ju som en evighet att vänta tills dess att få se att allt ser bra ut. JAg tänkte att jag skulle boka ett privat vul för att lugna nerverna fram till 7/10.... frågan är då när jag ska göra det? När skulle ni boka det?

• aprilmamma44
    Milljor skrev 2011-08-25 16:10:03 följande:
    Jag har en liten fråga till er...

Vi var ju på första vul förra fredagen i 6+3 sen har jag inskrivning 22/9 men då får jag inget vul och sen är det KUB 7/10.....känns ju som en evighet att vänta tills dess att få se att allt ser bra ut. JAg tänkte att jag skulle boka ett privat vul för att lugna nerverna fram till 7/10.... frågan är då när jag ska göra det? När skulle ni boka det?
    jag hade gjort det i v 13...då ska ju missfallsrisken minska och ser allt bra ut då får man kanske andas ut...
  • Verra88

Vill också lugna nerverna så det inte är fel på barnet men e ju bara i v6 enligt fl. Ska till MVC 29/9 så vill göra ett vul efter v12 men vet någon om någon privat i Umeå där det inte kostar en förmögenhet

• LillBus2012

Heeeeej!!!! 
    Får man lov och hoppa in här, trots att ni verkar hållt igång tråden ett tag redan?

Jag plussade igår, och har BF 29 april, så jag är bara i vecka 5 ännu och har inte hunnit få några riktiga symptom... bara lätt yrsel ibland... Hursomhelst, jag är SÅÅÅ glad - detta är första plusset någonsin för mig!! Skrattande 

BF 29 april 2012 - första barnet
Svar på tråden Aprilbebis 2012