• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    klemma skrev 2011-08-25 08:20:13 följande:
    Nu har jag en nervös väntan... Väntade ju svar från läkaren igår angående hormonnivån, den stämde med en graviditet motsvarande 5+1. Det var ju också vad läkaren sa när jag gjorde VUL i Tisdags. Problemet är ju då som sagt att jag vet när pyret blev till och det borde vara åtminstånde 6+0. Har räknat och räknat men får inte ihop det :( Ska göra ett nytt VUL på Tisdag för att se om den har växt eller om den har stannat på 5+1... Tror aldrig att en vecka har känts så fruktansvärt lång!! Läkaren sa när jag var där att ibland kunde simmarna ligga och "skvalpa" ett b
    Förstår din oro....och frustration över den långa väntan :(

Håller tummarna att allt är som det ska!

Du säger att du vet när pyret blev till...körde ni med äl-test?
  • SarahIbrah

Vad roligt att det är så många som väntar Aprilunderverk! :)
    Samma gäller för mig, mitt första barn - 25 år & gift så det är väl på tiden ^^ :D

Jag har ömmande bröst, och illamående så det står härliga till om att.
    Men i morse testade vi att min man hämtade yoggi till mig som jag åt i sängen innan
    jag steg upp och änsålänge mår jag inte illa :) Skönt!

Har bokat tid hos MVC , så ska dit den 2/9 för att prata om vad man inte ska äta tror jag,
    sen den 6/9 har vi inskrivningen..
    Min man är jätte glad och vill gå med på alla samtal och allt som ska hända på MVC,
    jag blev jätte glad när han sa att han absolut skulle hänga med, då nästan alla mina
    vänner har fått gå ensamma eftersom deras respektive inte har varit så intresserade av det.

Ska ert barns pappa gå med på samtalen och det? :)

• storebrorM

Min sambo ska inte följa med på de första samtalen på MVC, han va med en hel del på vår förra son och jag kommer få extra kontroller pga sjukdom. Så de blir ett jäkla rennande :P

• funnybunny84

det känns som att tiden går så sakta, bara för att man går och väntar på att det ska bli den 12 september, för då ska jag på hälsosamtal/inskrivning på mödravården!

nu har  den molande värken avtagit mer o mer men brösten ömmar mera nu, det är riktigt jobbigt att åka buss gör ont för att brösten guppar omkring men illamåendet håller sig borta.

hur mår ni tjejer och när ska ni på inskrivning?

• NINACRT

jag ska på info 2.9 och inskrivning 13.9 , längtar.  kommer inte ihåg vad man gör på inskrivningen.... ngn som vet?

• Maximumtaste

Milljor: bara för att jag skrev igår att det kommer och går så fick jag igen för det imorse.. Har stått och kväljt på toastolen två ggr och världens ömmaste bröst, så det va skönt:D.. Men jag tror att kroppen börjar vänja sig med hormonerna och det är därför det kommer och går med symtomerna:)

• klemma

Miljor: Nä inga ÄL test men det var enda gången vi fick till det under den månaden ;)

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-25 10:34:40 följande:
    Milljor: bara för att jag skrev igår att det kommer och går så fick jag igen för det imorse.. Har stått och kväljt på toastolen två ggr och världens ömmaste bröst, så det va skönt:D.. Men jag tror att kroppen börjar vänja sig med hormonerna och det är därför det kommer och går med symtomerna:)
    Amen stackare......:( men lite skönt samtidigt som sagt hahaha.....skulle kunna tänka mig lite mer illamående också....det är det starkaste symtomet som man hört/läst om innan....så lite snuvad känner jag mig att jag inte får känna "mer" :)

Du har nog rätt dock...kroppen börjat vänja sig...och sen tror jag säkert dagsform påverkar vad man ätit/druckit osv

Själv är jag supersvullen i magen och det gr ont och spänner och drar.....alltså känne rmig så tjock å eländig
  • Milljor
    klemma skrev 2011-08-25 10:36:13 följande:
    Miljor: Nä inga ÄL test men det var enda gången vi fick till det under den månaden ;)
    Ja men då förstår jag :) du är det inte så mkt att fundera på....men vad sa läkaren då.....kunde de ligg och "skvalpa" så länge som en vecka? Tror jag har läst att det kan det fast det är lite ovanligt.... hoppas hoppas!!!!!!!
Svar på tråden Aprilbebis 2012