• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Verra88

Är också less på oro tänk om barnet inte får rätt näring och utvecklas som det ska

• Milljor

Är också less på ständig oro.....men ändå skönt att veta att jag inte är ensamman börjar ju fundera om det BARA är jag som tänker såhär så skönt att ändå läsa att det finns fler....

• meghan26

Hur är det egentligen med bufféer? Jag ska nämligen åka Ålandskryssning imorgon och ska äta buffén! Vad får man äta och inte äta? Får man äta kallskuret? Hjälp!!

• LillaTjorven
    meghan26 skrev 2011-08-26 16:41:00 följande:
    Hur är det egentligen med bufféer? Jag ska nämligen åka Ålandskryssning imorgon och ska äta buffén! Vad får man äta och inte äta? Får man äta kallskuret? Hjälp!!
    jag ska också ut på kryssning i morgon och kommer hoppa över det kallskurna då jag känner att jag inte kan vara direkt säker på hur länge det legat framme osv.
    men det finns ju så mycket annat att äta på buffe. :)
  • jensan1
    Milljor skrev 2011-08-26 15:21:31 följande:
    Är också less på ständig oro.....men ändå skönt att veta att jag inte är ensamman börjar ju fundera om det BARA är jag som tänker såhär så skönt att ändå läsa att det finns fler....
    Nej nej. här är en till.

Var på vul idag, blev flyttad från 6+0 till 5+1, sen har det bara spökat i min hjärna om att det är fel på embryot och att det inte växer som det ska och att jag kommer få missfall.....Rynkar på näsan
    Kan inte alls få det att stämma och isåfall plussade jag på äl+5 typ...

Men i övrigt såg allt normalt ut för 5+1 men jag fick ett vul till den 8/9 för att kolla så att allt är ok. Det kändes bra och läkaren lyssnade verkligen på vad jag sa.
    Nästa fredag, den 2/9 är det inskrivning så då får jag väl tillfälle att älta mina tankar och min oro hos BM istället.
    Måtte det här bara gå väl!
    Idag är jag snortrött och lite illamående. Har massor med växtvärk, det är nästan lite obehagligt, men det känns iaf inte som mensvärk.

Så nä, ni är inte ensamma med att nojja! :)
  • Maximumtaste

Jensan78: håller tummarna att allt är bra vilket det säkert är:) det är ju svårt i början att säga hur långt man gått.. Tycker inte läkarna borde få uttala sig så säkert.. Oroar ju många i onödan..

Är det någon som vet om man kan få tabletter så att det inte bildas bröstmjölk? Har för mig jag läst det nånstans.. Är ju långt dit men fundera bara för att jag har gjort en bröstoperation för 5 år sen och jag kan troligtvis inte amma för bröstkörtlarna fick dem liv att skära i lite.. Hade även stora problem att amma sonen och det va innann operationen.. Fick hemsk mjölkstockning och inflamation i brösten, låg i 40 graders feber med liten 2 v bebis:/.. Vill inte vara med om det igen:s

• Ereeka

Grattis till alla ny-plussade! Roligt med så många!

Jag går in i vecka 6 idag, det känns som att det går fort faktiskt!
    Jag märkte idag på jobbet att jag blivit riktigt "känslig". Började böla åt nån småsak, och fortsatte typ hela förmiddagen! Jag kunde inte göra nåt för att få tårarna att sluta spruta!

• storebrorM

Jag fick rekomendationerna att inte äta skaldjur samt kyckling från Buffer framför allt utomlands...

• Lazyass
    Maximumtaste skrev 2011-08-26 20:39:57 följande:
    Jensan78: håller tummarna att allt är bra vilket det säkert är:) det är ju svårt i början att säga hur långt man gått.. Tycker inte läkarna borde få uttala sig så säkert.. Oroar ju många i onödan..

Är det någon som vet om man kan få tabletter så att det inte bildas bröstmjölk? Har för mig jag läst det nånstans.. Är ju långt dit men fundera bara för att jag har gjort en bröstoperation för 5 år sen och jag kan troligtvis inte amma för bröstkörtlarna fick dem liv att skära i lite.. Hade även stora problem att amma sonen och det va innann operationen.. Fick hemsk mjölkstockning och inflamation i brösten, låg i 40 graders feber med liten 2 v bebis:/.. Vill inte vara med om det igen:s
    Ja det finns tabletter att få men dom får du först när barnet är fött har jag för mig. Du behöver nog inte vara orolig, prata med barnmorskan och kom överrens med henne att det är så du vill ha det så borde det inte vara några problem....

• Angiiee

Bara jag som är nojig kankse, men känner mig inte gravid längre, förr så va man uppblåst och hade lite mensvärk aktiga smärtor men nu måste man bara på toa typ 100 gånger på natten.. ? Någon mer som känner likadant ???

Svar på tråden Aprilbebis 2012