• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Zargenta
    Sarah f skrev 2011-09-05 19:32:12 följande:
    Varför utgår du ifrån att man ser ditt barn som ett misstag? Du känner inte till varför man inte vill ta det ansvaret , så generalisera inte och ge inte andra åsikter som de inte har.
    Liten olycka men älskad och efterlängtad
  • Milkina cerka
    Sarah f skrev 2011-09-05 19:32:12 följande:
    Varför utgår du ifrån att man ser ditt barn som ett misstag? Du känner inte till varför man inte vill ta det ansvaret , så generalisera inte och ge inte andra åsikter som de inte har.
    Läs vad tex Zargenta som gör tummen upp åt inl. jag citerar har skrivit om människor som inte kan bidra till samhället, om ättestupa osv. Tvivlar faktiskt på om någon förälder med ett barn med särskilda behov inte tar illa vid sig av sådana skriverier.
    ?tite i dat će vam se! Tra?ite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se! Doista, tko god i?te, prima; i tko
  • Roisin Dubh
    Milkina cerka skrev 2011-09-05 19:53:24 följande:
    Läs vad tex Zargenta som gör tummen upp åt inl. jag citerar har skrivit om människor som inte kan bidra till samhället, om ättestupa osv. Tvivlar faktiskt på om någon förälder med ett barn med särskilda behov inte tar illa vid sig av sådana skriverier.
    Det har jag full förståelse för. Jag tänkte faktiskt kommentera det märkliga i att göra tummen upp när man just kastat ur sig ett och annat inlägg som mer eller mindre går ut på att se funktionshindrade som misstag.

Naturligtvis ska man inte generalisera men man kan inte heller förneka att det finns människor med dessa åsikter. Obestämd
    If Jeanne d'Arc lived today she would be a lawyer and beat your ass-in-court.
  • Roisin Dubh
    Roisin Dubh skrev 2011-09-05 19:58:55 följande:
    Det har jag full förståelse för. Jag tänkte faktiskt kommentera det märkliga i att göra tummen upp när man just kastat ur sig ett och annat inlägg som mer eller mindre går ut på att se funktionshindrade som misstag.

Naturligtvis ska man inte generalisera men man kan inte heller förneka att det finns människor med dessa åsikter. Obestämd
    Men oavsett hur människor är, vilka åsikter de har och hur de resonerar kring en personlig abort så är det trots allt deras personliga val och jag kan inte se varför möjligheten till diagnostik ska strypas för det.
    If Jeanne d'Arc lived today she would be a lawyer and beat your ass-in-court.
  • Zargenta

Jag har aldrig sagt att dessa individer är misstag, jag tycker däremot att man ska sluta anta att någon gör ett specifikt val bara "för att" eller av okunskap. Det föreligger alltid skäl till varför man gör något.

Dock anser jag att man ska sluta tycka det är kränkande mot födda människor att välja bort att föda fram fler med skador och problem, det är ett foster vi pratar om och kvinnans rättighet till sin kropp och bägge föräldrars rättighet att få välja sin familjesituation!

• Milkina cerka
    Roisin Dubh skrev 2011-09-05 19:58:55 följande:

Tack.  Jag står för det jag skrev tidigare, jag hoppas att "ättestupatanken" inte delas av så många.
    ?tite i dat će vam se! Tra?ite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se! Doista, tko god i?te, prima; i tko
  • Milkina cerka
    Zargenta skrev 2011-09-05 20:04:54 följande:
    Jag har aldrig sagt att dessa individer är misstag, jag tycker däremot att man ska sluta anta att någon gör ett specifikt val bara "för att" eller av okunskap. Det föreligger alltid skäl till varför man gör något.

Dock anser jag att man ska sluta tycka det är kränkande mot födda människor att välja bort att föda fram fler med skador och problem, det är ett foster vi pratar om och kvinnans rättighet till sin kropp och bägge föräldrars rättighet att få välja sin familjesituation!
    Om det ligger inom ramen för gällande abortlagstiftning så är det inte någon annan än kvinnan som avgör om hon ska behålla eller göra abort.
    M e n du får förstå att det är svårt att undgå att ta illa vid sig, frfr allt med bakgrund av vad du själv skrivit i tråden(att jag sedan  ser dem som barn som borde ha rättigheter är OT och ämne för en helt annan tråd.)
  • Sarah f
    Milkina cerka skrev 2011-09-05 19:53:24 följande:

Extrema åsikter kommer alltid att finnas, du kan inte å ena sidan resonera att alla som inte gör samma val som du är av den mest extrema åsikten och å andra sidan resa ragg när någon generaliserar kring funktionshinder. Det är lika felaktigt.
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Zargenta
    Milkina cerka skrev 2011-09-05 20:55:27 följande:
    Om det ligger inom ramen för gällande abortlagstiftning så är det inte någon annan än kvinnan som avgör om hon ska behålla eller göra abort.
    M e n du får förstå att det är svårt att undgå att ta illa vid sig, frfr allt med bakgrund av vad du själv skrivit i tråden(att jag sedan  ser dem som barn som borde ha rättigheter är OT och ämne för en helt annan tråd.)
    Jag tycker det är trist att någon tar en åsikt personligt eller tillämpar det på sig själv med egna erfarenheter, det är fortfarande inte fel att tycka till om varken dina eller mina värderingar och åsikter.

Har egen erfarenhet av funktionsnedsatta personer i släkt och flertalet med DS (om någon kommer ihåg Baren på tv3 och Andreas Bächi som hängde där bla? Vi brukade sjunga karaoke på Kickis i Sthlm tillsammans), har själv gjort fosterdiagnostik och valt att avsluta en graviditet med stöd av svaret från den utöver min egen situation...

Så jag har mina erfarenheter bakom mig som små stödtankar till varför jag tycker som jag gör!
  • liag
    Zargenta skrev 2011-09-05 21:10:33 följande:
    Har egen erfarenhet av funktionsnedsatta personer i släkt och flertalet med DS (om någon kommer ihåg Baren på tv3 och Andreas Bächi som hängde där bla? Vi brukade sjunga karaoke på Kickis i Sthlm tillsammans),

Jaha... Ja jag brukar sjunga, tjafsa, pussa, gräla, skratta, tjata, mysa, äta och umgås med en tjej som har DS exakt varje dag.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes