• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Wynn88
    oOOo oOOo skrev 2011-09-01 19:27:53 följande:
    Det kunde beror på vilket fel det var.
    Wynn88 skrev 2011-09-01 19:26:22 följande:
    Jag tror inte ens att läkarna enligt lag får undanhålla sådan information, om nu vissa tester är tillåtna och tillgängliga. Alternativet är m a o att inte tillåta dem alls.
    Nej, inte nödvändigtvis. Ett alternativ är att specificera vad läkaren får tala om.
    Det ändrar inte det jag skrev. Det blir fortfarande ett demokratiskt problem och jag tror inte att många skulle gå med på det. Att läkare eller andra, ska bestämma över huvudet på vuxna, myndiga människor vad de ska få veta och inte veta om det som händer i deras egna kroppar! (För det är ju det frågan handlar om.) Allt går inte att få reda på, men det är som sagt en annan sak.  
  • mammatill5
    Wynn88 skrev 2011-09-01 19:06:43 följande:
    Du anser att selektiv fosterdiagnostik är fel, men vill ändå inte kritisera någons personliga val?

Det är detta, jag och många andra inte får ihop. Det är ju därför vi ifrågasätter eller frågar om. Inte för att vara elaka, utan för att vi inte får ihop det. Visst kan man - som du - välja att kritisera bara den ena halvan av en beslutskedja och inte den andra, det är helt OK. Men det blir inte logiskt och det är således svårare att nå ut till andra och få andra att förstå.  
    Ja viss sorts fosterdiagnostik är fel i mitt tycke.

Varför är det så förbannat svårt att förstå och få ihop.. att jag INTE vill ge mig in och kritisera någons personliga val här. Jag vill inte ner på den nivån. Ja, jag vill diskutera den ena halvan. Det är inte ett feg väg ut och jag är definitivt inte rädd för att stöta mig med någon.

Är det svårt att förstå just för att ni själva vill gå ner på individplan? Det är där ni vill ha denna tråd.

Ni andra drar er inte för att ge exempel på olika individer.(Den återstående halvan). Roisin nämnde att hon vet några här som har gjort selektiv Abort.. DS," Dom kan bli djupt sårade av denna diskussion" Andra har gett andra exempel.

Jag undrar om det finns en baktanke hos några att inlägg medvetet missuppfattas..Det finns många "goddag Yxskaft" inlägg. Det tjatas hela tiden om vissa saker. Medvetet påförs falska påståenden på andra. Om och om igen tas Nazifrågan upp (Mycket känsligt och kan ge fart i forumet).. Det kanske är trevligare.. "häftigare" att få en sjujävla explosion här i åsikter och lättare att spy galla över någon..vem det nu än må vara.. Är det att föredra än en saklig och lugn diskussion?
  • oOOo  oOOo
    Wynn88 skrev 2011-09-01 19:34:12 följande:
    Det ändrar inte det jag skrev. Det blir fortfarande ett demokratiskt problem och jag tror inte att många skulle gå med på det. Att läkare eller andra, ska bestämma över huvudet på vuxna, myndiga människor vad de ska få veta och inte veta om det som händer i deras egna kroppar! (För det är ju det frågan handlar om.) Allt går inte att få reda på, men det är som sagt en annan sak.  
    Det är ju trots allt ett alternativ oavsett om du tror på det eller inte.
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-01 19:38:19 följande:

Vilken sort är ok? i vilket syfte?
  • idiblon
    idiblon skrev 2011-09-01 19:27:05 följande:
    Yes he does.
    Och ibland får man makten att rätta till dem. Det är bra.
    @}--'------
  • Lavish
    mammatill5 skrev 2011-09-01 19:38:19 följande:

Varför är det så förbannat svårt att förstå och få ihop.. att jag INTE vill ge mig in och kritisera någons personliga val här. Jag vill inte ner på den nivån. Ja, jag vill diskutera den ena halvan. Det är inte ett feg väg ut och jag är definitivt inte rädd för att stöta mig med någon.

Är det svårt att förstå just för att ni själva vill gå ner på individplan? Det är där ni vill ha denna tråd.

Ni andra drar er inte för att ge exempel på olika individer.(Den återstående halvan). Roisin nämnde att hon vet några här som har gjort selektiv Abort.. DS," Dom kan bli djupt sårade av denna diskussion" Andra har gett andra exempel.

Jag undrar om det finns en baktanke hos några att inlägg medvetet missuppfattas..Det finns många "goddag Yxskaft" inlägg. Det tjatas hela tiden om vissa saker. Medvetet påförs falska påståenden på andra. Om och om igen tas Nazifrågan upp (Mycket känsligt och kan ge fart i forumet).. Det kanske är trevligare.. "häftigare" att få en sjujävla explosion här i åsikter och lättare att spy galla över någon..vem det nu än må vara.. Är det att föredra än en saklig och lugn diskussion?
    Men om du vill förbjuda fosterdiagnostik som identifierar foster med DS så måste du ju också vara beredd att möta alla upptänkliga situationer som det kan orsaka?

Annars kan vi ju alla tycka att det är myspys att förbjuda all abort om man sen inte är beredd att ta diskussionen om unga våldtagna gravida, socioekonomisk misär och illegala aborter utan tycker det är oviktigt för frågan.
  • Thursday
    oOOo oOOo skrev 2011-09-01 19:21:27 följande:
    Eller vilken information som delges föräldrarna. Bara för att det går att ta reda på så behöver inte alla få veta.

Så resonerar man tex när det gäller brottslingar eftersom det inte finns någon anledning att delge den informationen.
    Hur resonerar man med brottslingar? Det där sista begrep jag inte alls...
  • oOOo  oOOo
    Thursday skrev 2011-09-01 19:48:45 följande:
    Hur resonerar man med brottslingar? Det där sista begrep jag inte alls...
    Tex man vet vem som är anklagad för brott men det talar man inte om för allmänheten i offentlig media eftersom den i princip bara kan skada oskydigt anklagade.
  • mamma till tre busungar
    Krumpy skrev 2011-09-01 18:32:19 följande:
    Ok, då är det ju, i mina ögon, inte klokt att föda om barnet har Downs.
    V 11-12 är det ju inte en individ på något sätt. Det är bara ett rutiningrepp
    med andra ord...
    Det där beror helt på hur man ser på när det blir en individ. Enligt min syn så är det en liten, liten individ då. Men jag förstår att andra kan ha annan syn.

Allt finns där vid v11-12. Det ska bara växa och utvecklas. 
  • Aoife
    Boll skrev 2011-09-01 14:05:46 följande:
    Det är inget problem eftersom jag inte behöver ta hand om något barn med DS.
    Problemet så som jag ser det är inte att du inte är förälder till ett barn med DS utan att du anser att människor med t.ex DS inte är att betrakta som människor. Det är en riktigt oroväckande åsikt och människosyn.
    Den som skrattar sist tänker långsamt.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes