• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Igår gjorde vi Ikea osäkert! Vi lyckades komma dit innan alla andra slutat jobba och på 1,5 timme fick vi med oss varor för 8000(!) kronor! Men då är det golv till halva huset inräknat och ett stoooort parasoll till altanen samt allt som man kan behöva till en bebis!

Men fy så slut jag var när vi kom hem och så trött jag var på sambons äldsta. Hon skulle prompt följa med till Ikea, men väl där var det bara gnäll över hur jobbigt det var och att hon ville hem!!

• Lina007
    Baby1112 skrev 2012-05-09 09:31:38 följande:
    Underbara pojke: jag gör precis som med drömmar. Fast istället för sylt i så trycker jag ner en hel Dumle i kakan. Då smälter den lite lagom i ugnen och breder ut sig i kakan... smakar bäst om man äter dem ljumna så Dumlen är lite mjuk och seg...

(måste nog baka nu känner jag... :))

Men det där lät ju farligt gott!! Jag och sonen snodde ihop en Pollykaka igår men det där lät ju ännu bättre.
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • AAEV
    Lina007 skrev 2012-05-09 10:12:43 följande:
    Men det där lät ju farligt gott!! Jag och sonen snodde ihop en Pollykaka igår men det där lät ju ännu bättre.
    POLLYkaka? Polly som i mitt favoritgodis? Ge mig receptet!!!!
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV
    MissFörstånd skrev 2012-05-09 10:19:23 följande:
    Haha, vi kanske ska starta en recept-tråd?! .
    Kanske det ;) Jag är inte så förtjust i att baka men pollykaka just lät skitgott!
    Det vi bakar hemma är schackrutor och kanelbullar. Dottern är ju allergisk o nu har hon kommit till den åldern när hon vill äta samma som oss, så jag brukar inte göra sockerkakor o sånt som hon inte kan äta :) 
  • Sweet life
    AAEV skrev 2012-05-09 10:26:19 följande:
    Kanske det ;) Jag är inte så förtjust i att baka men pollykaka just lät skitgott!
    Det vi bakar hemma är schackrutor och kanelbullar. Dottern är ju allergisk o nu har hon kommit till den åldern när hon vill äta samma som oss, så jag brukar inte göra sockerkakor o sånt som hon inte kan äta :) 
    Vad är din dotter allergisk mot?

Jag är ett bakfreak och lever med multiallergiker och har faktiskt lyckats få ihop väääälidigt många recept som blir bra trots att man fått dra bort saker, eller byta ut..
  • Baby1112

Åh... Polly-kaka låter ännu bättre än Dumle!!! Recept? :)

Hos BM idag och nu har bebisen äntligen vänt sig med huvudet ner. Inte fixerad dock. Men det var inte dottern heller, så det gör inte så mycket... Annars var allt bra och nu bara väntar jag ut tiden... :) Känns bra nu när bebis är rättvänd...

• AAEV
    Sweet life skrev 2012-05-09 10:28:48 följande:
    Vad är din dotter allergisk mot?

Jag är ett bakfreak och lever med multiallergiker och har faktiskt lyckats få ihop väääälidigt många recept som blir bra trots att man fått dra bort saker, eller byta ut..
    Mjölk, ägg, soja, alla baljväxter. Så det är mest äggen som ställer till det, gillar inte alls NoEgg pulvret o med bakpulver tycker jag kakan mest säckar ihop. Men bullar blir gott, chokladbollar, shackrutor o kolakakor

Vad har ni för allergier?  
  • mycketsaft
    Bumman79 skrev 2012-05-08 21:23:52 följande:
    Nu tror jag att jag vet varför jag har haft ont i huvudet så ofta, känt mig svag i kroppen, andfådd,supertrött, och varit nära att svimma flera ggr.

BM trodde ju först att det var kraftiga blodsockerfall men efter mycket tjat fick jag gå å ta ett prov på mina järndepåer...som visade sig ligga på 3. Inte alls bra. HB:t ligger på ca 106 tror jag vilket är rätt oki men rätt lågt tror jag.
    När jag skrev in mig hade jag 134 i HB och 18 i järndepåer så det har verkligen sjunkit...å pga min känsliga mage (IBS) så kan jag  inte ta järntabletter får så fruktansvärt ont i magen av dem.
    Så nu skulle BM höra efter om jag inte kunde få dropp med järn...

Jag ska få mitt sista järndropp idag och trots att det var lite dyrt att köpa så är det värt varenda krona, jag mår så mycket bättre! Hade mycket problem med yrsel och att jag höll på att svimma + tröttheten, hoppas du får droppen :)