• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

Fick ett ryck idag när barnen gått till skolan och satte igång med att baka bullar:))Nu sitter jag i soffan och kommer förmodligen inte att kunna ta mig här ifrån på heeela dagen.....att man aldrig lär sig.....men jag har 100 nybakade bullar att gotta mig med.))
    Har försökt baka lite varje vecka.....snoddas,kolakakor,havrekakor och nu bullar.Inte bara för att det blir många fikagäster när liten kommer,sommaren och alla utflykter gör ju att det går åt en del.....Ska även ge mig på att steka ett rejält lass med pannkakor och lägga i frysen,har redan ett lass med raggmunkar färdiga!Pizzabullar är ett hett tips oxå:)) 
    Sista dagarna har det nästan kännts som om bebisen ska "trilla ut"....kan man känna när den är fixerad??Har en sådan konstig kännsla ibland,nästan som att det känns att huvudet ligger VÄLDIGT nersjunket.....ska bli spännande på måndag,då bm ska säga hur den ligger....! 

• RocketQueen
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-09 07:39:54 följande:

Hemmaförlossning - NEJ TACK =)

Jag hade tänkt börja baka lite och lägga i frysen så man har när man får gäster senare =) Men kommer bara på kanelbullar =/
    Någon annan som har något förslag på vad man kan baka mycket av och som går att frysa in ?

Hur är det med Redbull på förlossningen? Får man dricka det där ?      

Jag har packat ner en massa Red Bull i bb-väskan iaf. Det är ju inte direkt tänkt att man ska vara gravid särskilt lång tid efter man kommit dit ändå Sen tror jag dessutom inte att det är så himla farligt att dricka lite Red Bull när man är gravid. Jag undviker det mest för att jag vet att jag aldrig skulle kunna dricka litegrann. Börjar jag så slutar jag aldrig Så då är det nog bättre med nolltolerans för mig.
  • PojkarnasMamma85

Shit vad ni bakar och grejar! Önskar jag kunde göra det med...baka och städa skulle vara bra och nödvändigt men men...kan man inte så kan man inte :-/

• UnderbaraPojke
    RocketQueen skrev 2012-05-09 11:20:55 följande:
    Jag har packat ner en massa Red Bull i bb-väskan iaf. Det är ju inte direkt tänkt att man ska vara gravid särskilt lång tid efter man kommit dit ändå Sen tror jag dessutom inte att det är så himla farligt att dricka lite Red Bull när man är gravid. Jag undviker det mest för att jag vet att jag aldrig skulle kunna dricka litegrann. Börjar jag så slutar jag aldrig Så då är det nog bättre med nolltolerans för mig.

Jag är heeeelt tokig i redbull men inte druckit en droppe uinder hela graviditeten. Har börjat packa bb väskan nu och då läst lite hur andra packat och vad som rekomenderas. Och där har det faktiskt stått på några sidor druvsocker och energidricka .... jag har iaf packat ner två stycken *MUMS*

Nu är första plåten med Dumle-drömmar i ugnen =) hoppas dem smakar lite gudomligt som det låter.  
  • Bumman79
    mycketsaft skrev 2012-05-09 11:12:02 följande:
    Jag ska få mitt sista järndropp idag och trots att det var lite dyrt att köpa så är det värt varenda krona, jag mår så mycket bättre! Hade mycket problem med yrsel och att jag höll på att svimma + tröttheten, hoppas du får droppen :)
    Jag har haft problem med järnvärdena i många år förmodligen pga IBS:en och riklig mens så jag har ju gått med låga nivåer tidigare...å sen blir det ju en ond cirkel när man har såna problem med att äta tabletterna...så förra våren fick jag dropp 2 ggr och blev SÅ mycket piggare...så jag tycker oxå att det är så enkelt att bara lägga sig i 45 minuter å få det där droppet å sen må bra i typ ett halvår :). Förstår inte varför det ska vara såna problem att få igenom det bara? Jag har klagat på svimningskänslor i månader...och huvudvärk att jag aldrig haft så mycket huvudvärk innan jag blev gravid (jag har ju ont i magen istället) men BM kanske inte tänkte på det...

Det som är bra är ju att det går på högkostnadsskyddet annars kostar det väl typ 2000:- ja...:P

Hur många järndropp har du fått? När jag tog dem fick jag lite kramp i magen och sen väldigt orolig mage när jag kom hem men det gick över till nästa dag har jag för mig...får du några biverkningar av droppet?
    Men det är ju f*n så mycket lättare än att gå med ont i magen varje dag i flera månader när man äter tabletterna..många skriver att de blir förstoppade men jag brukar bli tvärtom jag blir magsjuk av dem typ...
  • mycketsaft
    Bumman79 skrev 2012-05-09 11:52:27 följande:
    Jag har haft problem med järnvärdena i många år förmodligen pga IBS:en och riklig mens så jag har ju gått med låga nivåer tidigare...å sen blir det ju en ond cirkel när man har såna problem med att äta tabletterna...så förra våren fick jag dropp 2 ggr och blev SÅ mycket piggare...så jag tycker oxå att det är så enkelt att bara lägga sig i 45 minuter å få det där droppet å sen må bra i typ ett halvår :). Förstår inte varför det ska vara såna problem att få igenom det bara? Jag har klagat på svimningskänslor i månader...och huvudvärk att jag aldrig haft så mycket huvudvärk innan jag blev gravid (jag har ju ont i magen istället) men BM kanske inte tänkte på det...

Det som är bra är ju att det går på högkostnadsskyddet annars kostar det väl typ 2000:- ja...:P

Hur många järndropp har du fått? När jag tog dem fick jag lite kramp i magen och sen väldigt orolig mage när jag kom hem men det gick över till nästa dag har jag för mig...får du några biverkningar av droppet?
    Men det är ju f*n så mycket lättare än att gå med ont i magen varje dag i flera månader när man äter tabletterna..många skriver att de blir förstoppade men jag brukar bli tvärtom jag blir magsjuk av dem typ...
    Det blir femte droppet idag, det enda jag känt är att jag får halsbränna när jag får droppet och sen resten av dagen. Jag blir oxå risig i magen av järntabletter, tömmer i princip hela magen en halvtimma efter att jag tagit tabletten. Fast med niferex blir det tvärt om, blir hård i magen och skiter kanske var femte dag men det är ändå bättre än våldsamma diarréer :p  
  • RocketQueen
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-09 11:36:04 följande:
    Shit vad ni bakar och grejar! Önskar jag kunde göra det med...baka och städa skulle vara bra och nödvändigt men men...kan man inte så kan man inte :-/
    Jag hade planerat att baka massor och laga massor med matlådor och allt sånt nu när jag ändå går hemma. Men det funkade inte riktigt så i praktiken. Jag är glad om jag ens lyckas laga mat för dagen känns det som... Men jag har haft enstaka dagar då jag haft mindre ont och då har jag passat på att baka. Men den där fulla frysen gick det sådär med...
  • PojkarnasMamma85

Nu har jag i alla fall tagit mig i kragen och trotsat kroppen och bekämpat dammråttorna på övervåningen. Eller ja..jag har dammsugit alla rummen i alla fall Skulle behövas damma och städa toaletten också men det orkar min kropp inte just nu. Sen är det ju samma procedur på nedervåningen fast den är mycket enklare och går fortare att städa