• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Jag tror att i början när bebisen kommit så blir det mycket enkel mat. Typ köttbullar, korv, köttfärssås, lasagne. Jag har inte hunnit göra matlådor trots att jag tipsar andra .

Är i v 36 och sa till sambon igår att vi borde kanske packa väskan snart, men det känns så långt bort på ett sätt även fast det inte år det. Dottern föddes i v37+2 (v38) så det kanske är dags

• AAEV
    MissFörstånd skrev 2012-05-09 14:34:19 följande:
    Det är kul och lätt att baka när man kan göra i långpanna tycker jag! Snickerskaka är en favorit här.

Aaev - vet inte riktigt hur det går för er
    Med snickerskakor. De är gjorde på socker, sirap, jordnötssmör, kokos och corn flakes.

Idag har jag sytt ett örngott till en kudde jag köpte igår. Bra storlek för att ha i vagnen, 30:- på dollarstore . Så blev det ett pannband till mig och ett till dottern
    Ah, dom är jättegoda!Tyvärr är ju jordnötter en baljväxt, dessutom vet vi inte om dottern har "äkta" jordnötsallergi eller samma som med baljväxterna. jordnötsallergi är riktigt lömsk så vi vågar ju inte direkt prova heller

Men tack för tipset, kanske bakar till mig nån dag! ;) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Bumman79
    gizmolarson skrev 2012-05-09 15:43:59 följande:
    Dum fråga kanske men vad är det för skillnad på era förlossningsväskor å bbväskor??
    Är inte det samma sak?
    Själv har jag inte packat den iaf...blir lite stressad över den..
  • gizmolarson

Bumman79- ja, jag har bara tänkt packa en väska iaf.. Förmodligen får man ju åka hem så fort som möjligt

Tror nog att Sigge håller på att fixeras nu för det har inte varit allt för skönt där nere idag..

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-05-09 15:44:52 följande:
    Är inte det samma sak?
    Själv har jag inte packat den iaf...blir lite stressad över den..
    jag skulle nog påstå att det är samma sak iaf. Har inte hört talas om förlossningsväskor innan? Min är packad och klar, står tillsammans med babyskyddet och väntar på lillkillen. Känns tryggt att ha det gjort, nu kan han ju faktiskt komma när som helst i stort sett :-/
  • Dancia
    gizmolarson skrev 2012-05-09 15:43:59 följande:
    Dum fråga kanske men vad är det för skillnad på era förlossningsväskor å bbväskor??

Jag får inte plats med allt i en väska och vill gärna att bebisens kläder och grejjer ska ligga i skötväskan för att det ska vara lätt för min man att hitta blöjor och klädseten som jag packat ner så fint :). Slänger jag ner allt i en jättestor väska så kommer han inte hitta nånting :P. Likadant så vill jag att det ska vara lätt att hitta det vi behöver under själva förlossningen. Systemkameran tar ju rätt stor plats t.ex :).
  • gizmolarson

Dancia- ah då förstår jag.. Kan ju vara en bra ide att iaf separera barnkläderna då min make inte har nån kolla alls på vems kläder som är vems.. Han skulle kunna sätta på våran 3 åring mina trosor osv..