• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Vi har packat allt i samma. Eller jag har packat allt i samma. Men mannen har fått en noggrann genomgång om vad som finns i den så jag är inte nervös

Nu har jag precis tryckt i mig en stor tallrik med färska jordgubbar och vispgrädde. herregud så gott det var, jag tänker helt enkelt bara bestämma att sommaren är här nu

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-09 16:52:42 följande:
    Vi har packat allt i samma. Eller jag har packat allt i samma. Men mannen har fått en noggrann genomgång om vad som finns i den så jag är inte nervös

Nu har jag precis tryckt i mig en stor tallrik med färska jordgubbar och vispgrädde. herregud så gott det var, jag tänker helt enkelt bara bestämma att sommaren är här nu

Det kanske man skulle göra. Jordgubbar kan ju de små liven reagera på sen när de har kommit ut. Och de små gubbarna vill jag inte missa:)
  • Pluttan

Jag blev med sugen på färska jordgubbar.
    Var det svenska jordgubbar som du åt Rocket Queen?
    Har de kommit nu? Så gott.

• Ensortsmamma

Jag har säkert ätit 4 liter jordgubbar de senaste veckorna! Så sjukt gott, plus att man vet att man inte kommer kunna äta så mycket sen :(

• Havsjungfrun

Åh, vill också ha jordgubbar!!!

Jag har packat allt i en bag men lagt bebisens kläder i ett särskilt fack. Tycker att det är smidigast att bara ha en väska (+handväskan förståss) att hålla reda på och för maken att bära men det är ju olika vad man tycker. 

• gammelmamma

Jag har fortfarande inte packat:( Helt tom i huvudet, vet inte vad jag har haft med mig de andra gångerna, fattar inte hur seg man kan vara. Nästa onsdag när vi har fått en tid så kanske det släpper lite. Då kan jag nog fatta att det är sant:) I morgon ska jag köpa jordgubbar:)

• AAEV

Jag har inte packat än, med de andra barnen har jag skrivit en lista o sen packat när värkarna kommit. Vill liksom inte packa ner min mjukisar, schampot o det än. 7 veckor kvar nu, men det kan lika gärna vara nio, så det är lååång tid kvar ;)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-05-09 18:04:22 följande:
    Jag har säkert ätit 4 liter jordgubbar de senaste veckorna! Så sjukt gott, plus att man vet att man inte kommer kunna äta så mycket sen :(
     Varför kan man inte äta jordgubbar sen? Tål inte bebben det? :(