• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79

Ni som skriver ner alla Sf mått och alla värden efter ni varit hos barnmorskan hur kommer ni ihåg alla värden på allt?
    Min BM brukar kolla blodtryck och mäta magen osv men det är inte alltid hon berättar vad jag har för värden utan säger bara att det är bra och visar kurvan...men vi snackar inte så mycket om alla siffror hit å dit...jag vet inte vad jag har för Sf mått iaf...

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-09 18:32:51 följande:
    Vissa bebisar får ont i magen om mamman äter jordgubbar när man ammar. Inte helt ovanligt tydligen...

Nej jag tror inte att de var svenska, men Oj så gott det var
    Å vad synd jordgubbar är ju bland det bästa med sommaren bäst att passa på innan då ;).
  • Polarlantis

Skit också! Sambon ligger i hög feber och kass mage och min pappa är inte heller frisk. Troligen fick vi bacill i helgen på ettårskallaset. Har haft ont i magen av och till hela dagen men ännu är det ok, har ju så mkt ont ändå så det är lite svårt att känna skilnaden men så här brukar det inte kännas. Nojig för att jag ska bli sjuk själv nu för allt slit som kropp och bebis då får utstå och dessutom ska jag så klart iväg på konferens med jobbet tors-fre! SUCK! Så OM jag ska bli sjuk vill jag bli det bums så jag VET, inte så fort jag kommit fram imorgon!!!

• gammelmamma

Jordgubbar och färskpotatis har mina reagerat på. Tyvärr för det är det godaste jag vet på sommaren. Även färsk sparris. Men det är ju väldigt olika så man kan ju prova sig fram, jag har det i bakhuvudet i alla fall. Så jkag MÅSTE ha jordgubbar i morgon

• Elvis Mamma

Jag har inte heller packat väskan än, känns för tidigt än även om de redan är Maj men tror inte riktigt jag har fattat att de faktiskt kommer en bebis snart Kommer nog packa om några veckor. Äter också massor av jordgubbar, fler askar i veckan Sonen reagerade aldrig på jordgubbar, åt massor den sommaren han är född så alla reagerar inte på dom

• gammelmamma

Mina har fått utslag av jordgubbar och ont i magen av potatis och sparris. Den sista som är född i juli var inte så farligt men de andra som är födda i maj har haft ont och utslag

• Dancia
    Bumman79 skrev 2012-05-09 18:33:51 följande:
    Ni som skriver ner alla Sf mått och alla värden efter ni varit hos barnmorskan hur kommer ni ihåg alla värden på allt?

Min BM brukar kolla blodtryck och mäta magen osv men det är inte alltid hon berättar vad jag har för värden utan säger bara att det är bra och visar kurvan...men vi snackar inte så mycket om alla siffror hit å dit...jag vet inte vad jag har för Sf mått iaf...

Jag brukar fråga eftersom jag vill ha lite koll själv :). Och om jag glömmer nånting så står allt i journalen som jag har i handväskan helatiden.
  • Dancia

Blir också sugen på jordgubbar och när ni säger det så kanske man borde passa på att äta innan förlossning och amning :). Jag är ju beräknad midsommarhelgen så jag kanske hinner med jordgubbarna på midsommarafton, men jag tvivlar på det och hoppas egentligen inte på det eftersom jag tror och hoppas att det blir någon vecka tidigare iaf :).