• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

Jag har ätit hur mycket jordgubbar som helst, köper alltid ett par askar när jag jag handlar.. Å mina barn har inte reagerat nåt heller på jordgubbar så jag hoppas inte denna heller gör det

• lycka 4

Blääääää va jag får sota för att jag fixat för mycke å spelat super hjälte :( magen är stenhård å jag kan knappt ta ett steg :( min fina man kom dock hem med en påse från Cloetta m choklad i alla olika mängder så jag skiter i att jag skulle hoppa över godiset å trycker i mig ett par kakor ;)

• Bumman79
    Dancia skrev 2012-05-09 19:56:09 följande:
    Jag brukar fråga eftersom jag vill ha lite koll själv :). Och om jag glömmer nånting så står allt i journalen som jag har i handväskan helatiden.
    Å det skriver du ner själv i journalen?
  • zenoble
    lycka 4 skrev 2012-05-09 20:21:30 följande:
    Blääääää va jag får sota för att jag fixat för mycke å spelat super hjälte :( magen är stenhård å jag kan knappt ta ett steg :( min fina man kom dock hem med en påse från Cloetta m choklad i alla olika mängder så jag skiter i att jag skulle hoppa över godiset å trycker i mig ett par kakor ;)

Lika sant här idag! Å det får man fan för nu, kan knappt röra mig för det hugger så i ryggen. Massa sammandragningar på det. Tänk om man kunde känna det direkt när man håller igång för mycket
  • gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-05-09 20:09:49 följande:
    Jag har ätit hur mycket jordgubbar som helst, köper alltid ett par askar när jag jag handlar.. Å mina barn har inte reagerat nåt heller på jordgubbar så jag hoppas inte denna heller gör det

Vad härligt, när är dina andra barn födda?
  • Tre Flickor

Jahopp, då blir det till att ta det lilla lugna med långpromenaderna lite framöver. Jag har haft fina och regelbundna förvärkar i två timmars tid. Förvärkar måste det vara för de gör inte ont. Jag har 21 dagar kvar till BF och väntar gärna ett liiiiitet tag till med att bli mamma igen hihi Glad

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-05-09 18:32:51 följande:
    Vissa bebisar får ont i magen om mamman äter jordgubbar när man ammar. Inte helt ovanligt tydligen...

Nej jag tror inte att de var svenska, men Oj så gott det var
    Har inte varit några problem med att äta jordgubbar när jag ammat mina två äldsta trots att de reagerat på andra saker så det är bara att testa och se.
  • lycka 4

Mina förvärkar tycker jag alltid har gjort ont.

• Havsjungfrun

Två barn tidigare och ändå inte koll på skillnaden... Är det inte så att sammandragning: gör inte ont men förvärk: gör ont? Eller är jag helt ute och cyklar?

Idag har maken fyllt på med det viktigaste i BB-väskan för hans del: Coca cola och Kexchoklad Flört 

• lycka 4

Jopp sd ska inte göra ont, förvärkar gör ont