• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    lycka 4 skrev 2012-05-09 21:14:49 följande:
    Mina förvärkar tycker jag alltid har gjort ont.

Har aldrig märkt av mina. Det kanske är jag som har hög smärttröskel för jag har aldrig känt av några förlossningsvärkar alls innan jag varit öppen 5 cm. Jag har bara lagt märke till att magen blivit hård liksom.
  • RocketQueen

Idag har jag fått en ny erfarenhet. Det känns nästan som kramper fast i ljumskarna. Har aldrig känt något liknande innan. Och när det kommer så strålar det ut i låren. Rejält ont gör det också... Kommer helt utan förvarning och försvinner efter en liten stund igen. Har hänt ett par gånger nu ikväll. Nån som varit med om nåt liknande? Tänker att det kanske är bebisen som håller på och fixerat sig och trycker på nån nerv eller nåt kanske?

• Ensortsmamma

Är det bara jag som ska bli igångsatt här? Någon som blivit det innan? Börjar bli nervös, blev ju igångsatt sist med, dock hade de ju ingen bebis att ta hänsyn till då. Undrar hur allt kommer att fortlöpa nu..

• lycka 4

Tre flickor, det är inte alla som har förvärkar. Jag hade inte med barn nummer två. Med ettan hade jag förvärkar m 10 min mellanrum en månad innan hon kom , dom gjorde ont å jag va verköigen tvungen att andas igenom dom. Med trean hade jag förvärkar från v 20 men dom satt mest som en molande värk i magen :(

• Tre Flickor
    lycka 4 skrev 2012-05-09 21:35:06 följande:
    Tre flickor, det är inte alla som har förvärkar. Jag hade inte med barn nummer två. Med ettan hade jag förvärkar m 10 min mellanrum en månad innan hon kom , dom gjorde ont å jag va verköigen tvungen att andas igenom dom. Med trean hade jag förvärkar från v 20 men dom satt mest som en molande värk i magen :(
    Fy vad jobbigt det lät. Med första hade jag också mycket förvärkar. Eftersom jag hade havandeskapsförgiftning så fick jag åka till förlossningen varje dag de sista dagarna och när de körde CTG så syntes de tydligt. Dock märkte jag inte av dem annat än att magen blev hård. Med förra började det i vecka 37, mestadels på kvällarna. Hon kom i vecka 38. Sammandragningar får jag lite då och då, mest på mornarna när jag är kissnödig. När föddes din trea?
  • gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-05-09 21:26:34 följande:
    Gammelmamma- Wilda är född 07 och tuva är född 09..

jag tänkte mer på årstid;) Min dotter som är född i mars var det inte så farligt med, hon var ju några månader när jordgubbarna och färskpotatisen kom, dottern född ijuli så var ju potatisen inte så färsk längre. Vet inte om det har betydelse, bara att prova sig fram som någon sa:)
    Ensortsmamma skrev 2012-05-09 21:32:31 följande:
    Är det bara jag som ska bli igångsatt här? Någon som blivit det innan? Börjar bli nervös, blev ju igångsatt sist med, dock hade de ju ingen bebis att ta hänsyn till då. Undrar hur allt kommer att fortlöpa nu..

Jag har blivit igångsatt två gånger. Jag har haft bra förlossningar med båda dom men det är så olika, både hur det är och hur man upplever och vilka förväntningar man har. Det kommer säkert gå bra:)
  • lycka 4

Treflickor han är född på planerat snitt datum vilket jag aldrig trodde :)

• Lina007

Ikväll har jag nått bristningsgränsen.

Efter att vi hade varit iväg och veckohandlat så åkte vi hem och jag fick hjälp av sonen och packa upp alla varor medan sambon åkte iväg till en kompis. efter det så skulle jag dammsuga, fastän jag vet att mina fogar dödar mig och att jag får sota för det sen. Men jag ska få besök i morgon av en fd klasskompis och hennes snart ettåriga dotter, så jag ville passa på att snygga upp lite. Börjar med hallen och sen toaletten och där inne känner jag hur allt börjar låsa sig, men jag fortsätter ändå och ut till köket, vardagsrummet och sen sonens rum. Där inne låser sig allt och jag ramlar ihop av orörligheten och smärtan, rakt över sambons Harley Davidson-örn som stod intill bokhyllan. Den gick så klart i tre delar (för att inte tala om de hundratals smådelarna som gick sönder också).

Och då östes allt över mig; hatar foglossningen, att inte ha någon kraft i händerna och att de domnar i tid och otid, att jag inte har några fotknölar längre och tårna ser ut som några jävla prinskorvar pga all vätska, att se ut som en jävla flugsvamp i ansiktet, håret som har vägrat samarbeta idag, de två klädbytena jag har måsta gjort pga att min kropp tror jag lever kring Afrikas breddgrader - ja allt.

Just nu vill jag bara somna och inte vakna förrän det är dags. Nu är det inte roligt längre. :-P dessa hormoner alltså...

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com