• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Min mage har varit stenhård hela kvällen å jag har ont ont ont i magen så nu går jag å sover, imorgon blir man ett år äldre också

• RocketQueen

Dancia: Skönt att höra att man inte är ensam. Nu när det är så nära så letar man ju efter alla möjliga tecken att det skulle vara nåt på gång samtidigt som man nästan blir mer och mer orolig ju närmre man kommer. Ska till bm imorgon så jag tänkte fråga då också.

• Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-05-09 22:32:52 följande:
    Bumman79: Känner igen de där med mycket känslor och oro, jag oroar mig så extremt mycket hela tiden, över sonen, över sambon. Sambon jobbar borta en del å jag tror hela tiden att något ska hända honom, går runt med en klump i magen hela tiden, riktigt jobbigt då jag inte alls är van med dessa känslor. Nog för att jag alltid oroar mig å är lite överbeskyddande men inte såhär extremt!
    Ja man är verkligen överkänslig som gravid ibland...men det är väl kanske för att man är rädd att familjelyckan ska krossas på något sätt...
  • Bumman79
    Dancia skrev 2012-05-09 22:41:55 följande:
    Nej barnmorskan skriver in det :)
    Oki min Bm skriver in det i datan tror jag sedan sa de på Danderyds föreläsning att journalen skickas elektroniskt så man behöver inte ens ta med den (bara blodgrupp å något annat papper.) Kanske är olika i olika delar av landet?
  • MissFörstånd

Ensortsmamma - jag blev igångsatt med dottern. De sätter dropp och sen är det "bara" att vänta.

Lina - kramar till dig!

Bumman - jag skriver också upp alla siffror i mobilen direkt när jag går från bm, tycker det är kul att ha.

Frågade bm sist om det var några papper jag skulle ha med mig till fl och det var det inte. Möjligtvis en planering och självklart id-kort, annars inget. Bor i Dalarna.

• lycka 4

Här körs också allt via datan men jag ber alltid om mina journaler ändå så hon får snällt skriva ut dom =)

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-05-09 23:51:07 följande:
    Oki min Bm skriver in det i datan tror jag sedan sa de på Danderyds föreläsning att journalen skickas elektroniskt så man behöver inte ens ta med den (bara blodgrupp å något annat papper.) Kanske är olika i olika delar av landet?
    Så är det här i Västra Götaland i NU-sjukvården också. Jag brukar be att få en kopia på min journal när jag är på efterkontrollen på MVC, roligt att spara.
  • zenoble

Sömnlös natt.. Bästa kompisen fick sammandragningar igår kväll som övergick till värkar så nu är dem inne på förlossningen och jag är såå nyfiken hur det går. Blir att sova lite sen när sonen är på dagis :)

• AAEV

Angående Agnes som fick tvillingar, det jag vet är att de genomgick en operation för ett tag sen (ductus) men allt har gått bra, båda flickorna har passerat två-kilosgränsen!

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629