• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-05-09 22:02:55 följande:
    Gammelmamma- aha.. Ja Wilda är ju född i okt men tuvan är född i juni..

okej, ja som sagt det är nog väldigt olika:)
  • RocketQueen

Lina: Åh din stackare! Jag hade en sån dag igår, gick och lade mig jättetidigt för tårarna bara rann hela kvällen. Idag har det varit en lite bättredag iaf men f-n vad färdig jag är med det här nu...

• gammelmamma

Det låter som de flesta av oss är redo för att ta emot våra små älsklingar:)
    Är det någon som vet hur det har gått för henne som fick tvillingar? 

• Lina007
    RocketQueen skrev 2012-05-09 22:11:35 följande:
    Lina: Åh din stackare! Jag hade en sån dag igår, gick och lade mig jättetidigt för tårarna bara rann hela kvällen. Idag har det varit en lite bättredag iaf men f-n vad färdig jag är med det här nu...

Ja det där var grädden på moset som fick varenda liten bägare inombords att rinna över och jag överöstes av minsta lilla småsak - som kändes väldigt lämplig att passa på att lipa över just då. :-P Har tyckt det varit ganska ok hittills men nu tycker jag att det roliga börjar ta slut.
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Bumman79

Idag har jag varit ledsen...har drömt att killen varit otrogen och vaknade med värsta ångesten...sen fick jag för mig att han skulle dö i en bussolycka när han var ute å åkte till stan på möten...mycket känslor som bara kom idag har känt mig superdeppig...tom när jag kollade på tv började tårarna rinna..:P.

Har inte varit såhär deppig på länge...några månader tror jag...humöret var lika bra som vädret= grått å regnigt. :P

• Elvis Mamma

Bumman79: Känner igen de där med mycket känslor och oro, jag oroar mig så extremt mycket hela tiden, över sonen, över sambon. Sambon jobbar borta en del å jag tror hela tiden att något ska hända honom, går runt med en klump i magen hela tiden, riktigt jobbigt då jag inte alls är van med dessa känslor. Nog för att jag alltid oroar mig å är lite överbeskyddande men inte såhär extremt!

• Dancia
    Bumman79 skrev 2012-05-09 20:26:32 följande:
    Å det skriver du ner själv i journalen?

Nej barnmorskan skriver in det :)
  • Lina007
    Bumman79 skrev 2012-05-09 18:33:51 följande:
    Ni som skriver ner alla Sf mått och alla värden efter ni varit hos barnmorskan hur kommer ni ihåg alla värden på allt?

Min BM brukar kolla blodtryck och mäta magen osv men det är inte alltid hon berättar vad jag har för värden utan säger bara att det är bra och visar kurvan...men vi snackar inte så mycket om alla siffror hit å dit...jag vet inte vad jag har för Sf mått iaf...

Min BM berättar vad alla mått och värden ligger på och sen antecknar jag dem i min kalender. :-P Det gjorde jag när jag väntade sonen också och jag tycker det är roligt att jämföra de två sinsemellan för att se vad som skiljer denna gång.
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Dancia
    RocketQueen skrev 2012-05-09 21:30:24 följande:
    Idag har jag fått en ny erfarenhet. Det känns nästan som kramper fast i ljumskarna. Har aldrig känt något liknande innan. Och när det kommer så strålar det ut i låren. Rejält ont gör det också... Kommer helt utan förvarning och försvinner efter en liten stund igen. Har hänt ett par gånger nu ikväll. Nån som varit med om nåt liknande? Tänker att det kanske är bebisen som håller på och fixerat sig och trycker på nån nerv eller nåt kanske?

Exakt samma känsla/smärta har jag också upplevt då och då de senaste dagarna och jag är ganska säker på att det är bebis som trycker och vrider sig mot nerver som går ut mot ljumskarna. Riktigt obehagligt när man står eller går och blir alldeles låst när det kommer :P.
  • Dancia

Jag har också haft svårt att skilja på sd och förvärkar. Jag har ju haft smärtsamma sd sen vecka 15 och jag har inte kallat de för förvärkar så tidigt trots att de oftast gjorde ont och ibland väldigt ont. Jag har nog börjat kalla sammandragningarna för förvärkar sedan jag gick in i tredje trimestern ungeffär.