• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-05-10 07:33:30 följande:
    Jag fick aldrig min mvc-journal med dottern. Kanske ska be om den nu
    Gör det!

Låter positivt!  
    AAEV skrev 2012-05-10 07:51:03 följande:
    Angående Agnes som fick tvillingar, det jag vet är att de genomgick en operation för ett tag sen (ductus) men allt har gått bra, båda flickorna har passerat två-kilosgränsen!

• PojkarnasMamma85

Angående förvärkar och sammandragningar. För mig är förvärkar när det moler i rygg och mage och strålar ut i låren och känns som riktiga värkar, de gör ont!! Sammandragningar är när magen blir hård och man känner att livmodern krampar lite och dessa kan också göra ont men behöver inte göra det. För mig blir det oftast att jag får små sammandragningar först och sen kommer förvärkarna,

• lycka 4
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-10 08:18:44 följande:
    Angående förvärkar och sammandragningar. För mig är förvärkar när det moler i rygg och mage och strålar ut i låren och känns som riktiga värkar, de gör ont!! Sammandragningar är när magen blir hård och man känner att livmodern krampar lite och dessa kan också göra ont men behöver inte göra det. För mig blir det oftast att jag får små sammandragningar först och sen kommer förvärkarna,
    Precis så är det för mig me !
  • PojkarnasMamma85

Tänkte på en sak med BF-listan...det är väldigt många med på listan som inte är aktiva i tråden. Det tycker jag känns lite konstigt...man har ju ingen aning om vem dem är. Ska vi rensa eller vad tycker ni andra?

• MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-10 08:23:34 följande:
    Tänkte på en sak med BF-listan...det är väldigt många med på listan som inte är aktiva i tråden. Det tycker jag känns lite konstigt...man har ju ingen aning om vem dem är. Ska vi rensa eller vad tycker ni andra?

För mig är det helt ok med en rensning, har funderat på det jag också ett tag.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Pluttan
    Dancia skrev 2012-05-09 19:56:09 följande:
    Jag brukar fråga eftersom jag vill ha lite koll själv :). Och om jag glömmer nånting så står allt i journalen som jag har i handväskan helatiden.
    Jag brukar också fråga efter värden som bm tar.
    Jag skriver graviditetsdagbok och vill ha allt nedskrivet där.
    Så roligt att gå tillbaka och läsa hur man har varit under graviditeten.
    Man glömmer tyvärr en hel del annars efter ett tag.

Det är säkert en del som är med på bf-listan som inte är aktiva
    i tråden längre.
    Så den får gärna rensas för min del.
    Jag kom ju in lite senare i tråden och skrev därför till mig själv.
    Hoppas det var okey.
  • IdaElinLivia040611

Jag har också börjat få mer som förvärkar. Kände av ett par i natt. Dom känns helt annorlunda mot sammandragningar tycker jag. Det känns mer i ryggen också.

Igår skruvade jag ihop spjälsängen och bäddade den. Så himla fint nu har jag en rosa tjejig och en träfärgad som är bäddad i riktiga pojkfärger. Det känns helt otroligt att man har turen att kunna få så fina barn och man känner sig rik på nått sätt när man på morgonen går in och väcker en efter en. I morse tänkte jag att snart har vi en 4:e guldklimp att klappa på på morgonen.

Idag ska jag träffa en kompis på stan och hon har tydligen en STOR påse med kläder till mig. Mycket bra. Hon har en pojke på snart 3 år så det e ju perfekt att kunna ärva lite bebis grejjer.

Håller på att blondera min utväxt igen. Gjorde det för en vecka sen men den behöver bli lite blondare så nu e det dags igen. Så skönt att det funkade att göra hemma så man slipper betala så mycket hos frisören. Nu behöver man bara gå dit och klippa sig. Funderar på att göra det om 2 veckor så det är fint till sommaren. 

Har inte packat nån väska än men funderar på att göra det till helgen:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • MissFörstånd
    Pluttan skrev 2012-05-10 08:41:37 följande:

i tråden längre.
    Hoppas det var okey.
    Klart att det är okey att du är med på listan. Det är kul om alla som är aktiva och faktiskt skriver här är med. Men måååånga är inte med längre.
  • PojkarnasMamma85
    Pluttan skrev 2012-05-10 08:41:37 följande:

i tråden längre.
    Hoppas det var okey.
    MissFörstånd skrev 2012-05-10 08:43:35 följande:
    Klart att det är okey att du är med på listan. Det är kul om alla som är aktiva och faktiskt skriver här är med. Men måååånga är inte med längre.
    Instämmer helt!
  • MissFörstånd

NU jag jag rensat listan lite på namn som jag inte känner igen. OM jag har råkat tagit bort någon som är aktiv så ber jag tusen gånger om ursäkt och då är det självklart bara att skriva in sig i listan igen! Hoppas verkligen ingen tar illa upp.