• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • babybaby

Grattis till er alla <3

Jag har börjat få lite lätt  ischias, kanske beror på att man har en liten 9 månaders att bära runt på också :)
    Lite illa mående men annars mår jag riktigt bra (peppar peppar ta i trä ) :)

• zenoble

Ja , jag känner mig också uppsvälld, inte så att man kan dra in magen direkt ;)

Nja, utomlands tycker det känns som om man är i sverige :) det är väldigt likt i naturen men lite finare kanske. Bara på en liten "semester" med sonen, pappa är på kurs här nere så vi hälsar på.. Längtar faktiskt hem, inte på bästa humöret till och från känner jag. Ganska känslig ibland, när någonting går emot en lite.. Har ni känt det?

• Havsjungfrun

Hur känns era magar? Har gått med jeanskanppen uppknäppt idag, stretchjeans. Hur ska det gå att dölja det här ett par månader till?

• Pepita
    zenoble skrev 2011-10-03 20:02:10 följande:
    Ja , jag känner mig också uppsvälld, inte så att man kan dra in magen direkt ;)

Nja, utomlands tycker det känns som om man är i sverige :) det är väldigt likt i naturen men lite finare kanske. Bara på en liten "semester" med sonen, pappa är på kurs här nere så vi hälsar på.. Längtar faktiskt hem, inte på bästa humöret till och från känner jag. Ganska känslig ibland, när någonting går emot en lite.. Har ni känt det?
    Jag är oxå känslig.... blir väldigt lätt irriterad och ledsen. Skönt att komma ifrån vardagen men förstår att det kan kännas jobbigt när inte humöret är på topp.
  • Pepita
    Havsjungfrun skrev 2011-10-03 20:10:39 följande:
    Hur känns era magar? Har gått med jeanskanppen uppknäppt idag, stretchjeans. Hur ska det gå att dölja det här ett par månader till?
    Jag är som sagt som en ballong. Har köpt lite tjockare leggins så idag blev det till att ha dom. Jeansen känns inte så sköna att ha på sig. Jag fattar inte heller hur jag ska lyckas dölja min ballong mage i 1,5 månad till. 
  • zenoble

Här är det bara leggings som gäller just nu! inte för att jag inte kan ha jeansen men det är obekvämt och trycker liksom på. Svårt att ha mina kläder över huvudtaget känner jag då jag har mycket tajta tröjor osv. Får köpa lite större slappa tröjor tror jag Drömmer

• Havsjungfrun
    zenoble skrev 2011-10-03 20:29:06 följande:
    Här är det bara leggings som gäller just nu! inte för att jag inte kan ha jeansen men det är obekvämt och trycker liksom på. Svårt att ha mina kläder över huvudtaget känner jag då jag har mycket tajta tröjor osv. Får köpa lite större slappa tröjor tror jag Drömmer
    Vet inte heller vad jag ska ha på mig, har dåligt med tunikor just nu. Ska till Ullared på söndag, får väl se om jag kan hitta något användbart där.
  • zenoble
    Havsjungfrun skrev 2011-10-03 20:43:19 följande:
    Vet inte heller vad jag ska ha på mig, har dåligt med tunikor just nu. Ska till Ullared på söndag, får väl se om jag kan hitta något användbart där.
    Åh Ullared, ja där kan man nog alltid hitta nåt som man kan under tjockistiden, billigt och bra! bebiskläder med.
  • OHs mamma

Min mage är också uppsvullen något fruktansvärt! Hur ska det här sluta?!

• Krumelura

Grattis till alla här! Jag plussade i fredags, bim idag. Tjoho!!! Känner inte så mkt mer än att der stramar o drar i magen och sticker till i brösten ibland. Hur mår ni andra?

Svar på tråden Juni-barn