Tullamulla skrev 2012-05-23 09:48:53 följande:
Tack för att du delar med dig! Känns ganska likt mig, jag har oxå moderkakan i framvägg o har inte känt så mycket kraftiga sparkar pga det. Förrän nu när den har fötterna neråt... Då kan de göra vändningsförsök fast moderkakan ligger fram, var osäker på det då infon är olika om detta. Hoppas allt går bra för dig och att du slipper snittas! Jag kommer dock välj det om den inte vänder sig på första försöket. Det blir en ny erfarenhet i så fall
De kollar med UL hur både bebis och moderkaka ligger innan de bestämmer om de ska genomföra vändningsförsöket eller inte. Har också min moderkaka i framvägg så jag var också väldigt oroligt hurvida det skulle gå eller inte. Min låg i alla fall högst upp på höger sida av livmodern så det var inga problem. Skulle moderkakan mot all förmodan (min mycket erfarnan bm har aldrig varit med om det) skadas snittar de akut. De kör CTG-kurva både före och efter försöket för att försäkra sig om att bebisen mår bra. Man får en injektion med Bricanly innan vändningsfösöket så att livmodern slappnar av och inte "strävar emot". Har man fött barn tidigare är det större chans att vändningsförsöket lyckas då "lägenheten är större" som min dr. uttryckte det.
Min dotter spelar "Bjällerklang" en våning upp
Var sååå skönt att ha på vår bordsfläkt i sovrummet hela natten, svalkar lite extra i alla fall. Idag har jag bakat bullar på förmiddagen. Hoppas att några finns kvar när Lill-Skrutt kommer ut... Har hela familjen hemma på onsdagar och det är mysigt.