• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    Polarlantis skrev 2012-05-23 15:22:54 följande:
    Fått veta att jag får ut hela 480 kr/dag, kommer bli om möjligt fattigare än nu, SUCK och PANIK! Halvtidsjobb ska man INTE ha innan man skaffar barn, förbannat! Surt att man ska skatta också på det, 27% Gråter

Skönt iaf att alla värden var bra idag trots mitt tryck i huvudet. Har bara BT 100/60 så kanske det är det som gör det...hmm.. 
    Jag skulle få ut ca 700kr/dag om man gjort rätt.. Jag SKA få rätt!! Fan, vi lever så jävla snålt som det går nu när jag haft studiemedel och att leva på hälften av det skulle nog inte funka.. Det skulle betyda att jag måste börja jobba efter nyår och vi skulle få lov att fixa nån som kan ta hand om bebis...
  • Pluttan
    Sweet life skrev 2012-05-23 14:29:21 följande:
    Jag vill bara strypa min handläggare på försäkringskassan!!! Efter 6 veckor ringer hon idag och meddelar att beslutet för min FP är klar och det blir 180kr/dag. Enligt henne finns det ett glapp mellan studier och arbete, jag har dock papper på att jag då var inskriven på AMS.. Så nu ska det överklagas och bråkas!!

Kan man inte bara få njuta sista tiden?
    Jag hoppas att du får rätt. Bara kämpa. Fk ÄR mycket tröga ibland. 180 kr / dag låter ju mer än futtigt. Förstår din reaktion. Jag hade också blivit flytokig om man VET att man har rätt till mycket mer.
  • Tullamulla

Havsjungfrun: Tack för ditt svar, känns lite lugnare nu med några postiva erfarenheter av detta. Knepigt att alla vi tre har moderkakan i framvägg, undrar om det spelar roll? Har aldrig haft det förut och inte heller någon bebis i säte? Säkert en slump. Min BM säger att vår bebis är ganska liten ( precis som syskonen) så det har gott om plats att vända sig ännu...Känns konstigt då jag tycker det verkar trångt i magen Hon går bara på mitt SF-mått i sin bedömning. Ja, ja det ska bli spännande att se vad som händer, Baby 112: verkar ju lova de för din del, håller tummarna. och ni kämpar med/mot FK. Lycka till o stå på er!

• JennieJ

Hej tjejer var hos bm idag och när hon skulle känna efter läget hur lilleman ligger vart hon osäker och fick ta en sin kollega men de visa sig bara vara bra ;) han ligger väldigt långt ner berätta hon och helt fixerad ;) och då jag även är öppen 3 cm känner jag ett otroligt tryck. Hoppas värkarna vill sätta igång ordentligt snart. Sedan låg jag 1 kilo under min egna maxvikt och de var så underbart då jag Inte heller ska väga mer under denna graviditet :) Övrigt: hjärtljud 146, blodtryck 138/86, inga proteiner i urinet, socker låg på 9,2, sf mått 38 (rätt på översta kurvan)

• Havsjungfrun
    Tullamulla skrev 2012-05-23 16:30:01 följande:
    Havsjungfrun: Tack för ditt svar, känns lite lugnare nu med några postiva erfarenheter av detta. Knepigt att alla vi tre har moderkakan i framvägg, undrar om det spelar roll? Har aldrig haft det förut och inte heller någon bebis i säte? Säkert en slump. Min BM säger att vår bebis är ganska liten ( precis som syskonen) så det har gott om plats att vända sig ännu...Känns konstigt då jag tycker det verkar trångt i magen Hon går bara på mitt SF-mått i sin bedömning. Ja, ja det ska bli spännande att se vad som händer, Baby 112: verkar ju lova de för din del, håller tummarna. och ni kämpar med/mot FK. Lycka till o stå på er!
    Borde inte spela någon roll hur moderkakan ligger, men ett sammanträffande är det ju...
  • LillSnurr82

Jag får ut 450:-/dag nu med dottern och kommer få detsamma med nästa. Man får leva snålt men men..

• Bumman79
    LillSnurr82 skrev 2012-05-23 17:12:40 följande:
    Jag får ut 450:-/dag nu med dottern och kommer få detsamma med nästa. Man får leva snålt men men..
    Sen beror det ju på om man är ensam med ekonomin eller om man har en pappa till barnet som jobbar.,..
  • Bumman79
    JennieJ skrev 2012-05-23 16:42:43 följande:
    Hej tjejer var hos bm idag och när hon skulle känna efter läget hur lilleman ligger vart hon osäker och fick ta en sin kollega men de visa sig bara vara bra ;) han ligger väldigt långt ner berätta hon och helt fixerad ;) och då jag även är öppen 3 cm känner jag ett otroligt tryck. Hoppas värkarna vill sätta igång ordentligt snart. Sedan låg jag 1 kilo under min egna maxvikt och de var så underbart då jag Inte heller ska väga mer under denna graviditet :) Övrigt: hjärtljud 146, blodtryck 138/86, inga proteiner i urinet, socker låg på 9,2, sf mått 38 (rätt på översta kurvan)
    Samma sak hände mig i måndags en BM extra fick känna efter...
  • JennieJ
    Bumman79 skrev 2012-05-23 17:18:27 följande:
    Samma sak hände mig i måndags en BM extra fick känna efter...

Hur gick de för dig?