Sweet life skrev 2012-05-23 14:29:21 följande:
Jag vill bara strypa min handläggare på försäkringskassan!!! Efter 6 veckor ringer hon idag och meddelar att beslutet för min FP är klar och det blir 180kr/dag. Enligt henne finns det ett glapp mellan studier och arbete, jag har dock papper på att jag då var inskriven på AMS.. Så nu ska det överklagas och bråkas!!
Kan man inte bara få njuta sista tiden?
Jag förstår har oxå haft mycket oro kring ekonomin under graviditeten hur allt ska gå osv..inte är det lätt men hoppas att man kan njuta av mammaledigheten sen ändå trots att det är fattigt!
Pappan till barnet har knappt någon ekonomi alls men jag har levt på hoppet om att han ska få aktivitetsersättning tack vare LSS pga att han fick en diagnos i januari l(lätt autism därför har han haft svårt att få ett arbete) men ja nu är det snart juni å än vet vi INGENTING om han kommer få den där ersättningen eller ej. Ännu en gång försäkringskassan som tar tid..allt ska ta tid...man måste ha tålamod men någon gång i månaden typ blir man ju ledsen å undrar när man ska få svar...å när man sen inte vet om man själv får igenom sjukskrivningen då känns det ännu motigare. Men inget ska få förstöra min mammalycka! Man är glad över bebisen iaf det är det som håller en uppe...