• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Hormonell som få just nu!!

Skulle ner till centrum och hämta ett paket. Tänkte att, vi då skulle passa på att äta en glass (världens godaste gelato)... När vi kliver in i centrum inser jag att klockan är 18.57 och glassstället stänger 19.00.. Jag började stortjuta där och då! Så alla utanför ICA fick sig en vacker syn, en gravid kvinna som står och storbölar, en trettonåring som bara skakar på huvudet och en karl som inte vet vad han ska göra för att ordna till det hela...

Det var bara droppen efter incidenten med FK idag....

• Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-05-23 19:31:01 följande:
    Jag var ju på sjukhuset å fick dropp idag...äntligen :).

Men påväg dit höll det på att gå riktigt illa...en kärring (ursäkta språket) kom farande på cykel i världens fart nedför en backe och skrek ÖH ÖH å jag vänder mig om å tar såklart ett steg åt fel håll å hon är SÅ nära att cykla på mig å magen. Jag blev så rädd alltså...jag skrek: jävla galning!!! Det är cykelbana där! skrek kärringen tillbaka.

Ja visst jag råkade när jag gick av ett hett tåg att gå mitt på trottoaren skulle ha gått ett steg åt sidan men det tänkte inte jag på där jag gick jag tänkte bara aj aj vad ont det gör nu har jag 10 minuters promenad till sjukhuset vad varmt det är...pust...å då kommer en medelålders kvinna farandes i 180 nedför backen. FY!
    Har folk så bråttom att de inte ens hinner stanna när det går folk på trottoaren? Hon kunde ju ha dödat mitt barn!
    Ville verkligen ta ett snack med kvinnan men hon cyklade iväg snabbare än man hann blinka såklart. Visst jag skulle ha gått innanför min linje men ändå jag tänkte inte på det....

Hjärtat dunkade snabbt kan jag säga jag kände bara SHIT där kunde det vara slut på den här sagan med bebis. Innan den ens börjat...blev så skakis att jag nästan började grina påväg till sjukhuset.

Är så glad att det gick bra ändå men snart vågar man ju inte lämna hemmet :P. Inget får hända med lilla bebisen ekonomin å allting kan gå åt helvete bara jag får min efterlängtade bebbe :).
    UCH!

Jag förstår dig verkligen, jag körde bilen häromdagen och en kvinna bara cyklade rakt ut i en korsning, hon antog väl att hon hade företräde för att cykelbanan korsade korsningen.. Jag fick tvärnita och blev sittande ett bra tag efteråt och hyperventilerade. Så då bestämde jag att nu har jag kört bil klart under den här graviditeten!
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-05-23 19:46:31 följande:
    UCH!

Jag förstår dig verkligen, jag körde bilen häromdagen och en kvinna bara cyklade rakt ut i en korsning, hon antog väl att hon hade företräde för att cykelbanan korsade korsningen.. Jag fick tvärnita och blev sittande ett bra tag efteråt och hyperventilerade. Så då bestämde jag att nu har jag kört bil klart under den här graviditeten!
    Ja man är ju extra rädd nu oxå..men det är ju för att man inte bara har sig själv att tänka på...ett brutet ben eller så är ju en sak men inte att något händer med bebisen!

Det var som när jag skulle ut en kväll för några veckor sedan å jag tänkte vad ska jag ut å göra höggravid? Men killen och kompisen tyckte vaddå då kan väl följa med å ta en cola...så vi gick till nya stället i centrum å satt där i ca 1 timme..sen när vi ska gå hem är det poliser överallt å en kille har blivit knivskuren i huvudet. Där kände jag oxå fan jag ska inte vara ute!
    Men dagtid måste man ju kunna gå å handla osv :P
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-05-23 19:45:14 följande:
    Hormonell som få just nu!!

Skulle ner till centrum och hämta ett paket. Tänkte att, vi då skulle passa på att äta en glass (världens godaste gelato)... När vi kliver in i centrum inser jag att klockan är 18.57 och glassstället stänger 19.00.. Jag började stortjuta där och då! Så alla utanför ICA fick sig en vacker syn, en gravid kvinna som står och storbölar, en trettonåring som bara skakar på huvudet och en karl som inte vet vad han ska göra för att ordna till det hela...

Det var bara droppen efter incidenten med FK idag....
    Ja så kan man vara oxå...jobbigt att det hände på centrum men jag har oxå börjat grina hemma iaf över mindre viktiga saker..hehe :P.
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-05-23 19:46:31 följande:
    UCH!

Ush ja läskigt med cyklar ;). Jag cyklar själv men försiktigt jag väntar hellre vid övergångsställen osv än att ta risker...
  • conda

Svettas som en gris, gubben har tänt grillen och fixar maten idag, så skönt! Mötet med Bm igår gick bra, magen hade minskat en cm, så nu låg den bara på 39 cm... =) Bebben har sjunkit ner men är inte fixerad, förra gången var inte bebben fixerad heller så då fick JAG ligga ner första timmarna. På måndag blir det ul igen, hade ju varit skönt att få bli igångsatt tidigare än 11 juni men vi får väl se. Ha det gött i värmen alla. =)

• Uddabus

Har alla varit nära olyckor i närmaste... En stor mjölkbil körde rätt ut framför mig idag så jag fick bromsa o köra över på andra vägbanan...

• LillaGrynet

Ni som fått barn innan på naturligt sätt.. Har era bebisar varit väldigt aktiva dagarna innan det kör igång!? Jag blev ju igångsatt med sonen.. Men igår sen proppen börja lossa har det varit full fart i magen och den är jätte hård nästan hela tiden...

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-23 20:09:28 följande:
    Har alla varit nära olyckor i närmaste... En stor mjölkbil körde rätt ut framför mig idag så jag fick bromsa o köra över på andra vägbanan...
    Ja shit värsta olycksdagen...fast tur att ingen skadades...folk verkar ha fått solsting alla är uppe i sina egna tankar ute i trafiken :P.