• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma

Jag mår riktigt illa på morgonen! Det brukar aldrig vara några problem för mig att äta frukost men nu går det med ren vilja och det tar SÅ lång tid. Först måste jag ta ett eller två Mariekex för att lindra det värsta illamåendet och sen får jag kämpa mig igenom frukosten som kantas av illamående också.

Känns bara väldigt tidigt att må så illa! Är ju "bara" i vecka 4 liksom....hur ska det bli framöver? Sist började jag må illa runt vecka 7-8 har jag för mig.

Sen har jag en fruktansvärt uppblåst mage och ser rätt gravid ut!

• Molly85

Jag känner mig mest överkänslig och matt. Har ingen ork alls. Har mått illa lite grann men inte så farligt än så länge. Däremot är jag inte sugen på att äta något alls, det finns ingenting jag känner att jag vill äta så det blir mest kex och bröd... Allting smakar konstigt... Känner inget i brösten ännu förutom att jag tror de har vuxit lite. Magen är lite uppblåst.

• Tesssi
    OHs mamma skrev 2011-10-03 21:15:31 följande:
    Min mage är också uppsvullen något fruktansvärt! Hur ska det här sluta?!

Min mage är också svullen, mest på kvällen. Mätte mig nu på morgonen och jag är faktiskt lite smalare om magen på morgonen än vad jag var tidigare. Jag bör komma i min brudklänning om 3 veckor. Hmmm... undrar hur det ska gå?!
  • zenoble
    OHs mamma skrev 2011-10-04 07:02:43 följande:
    Jag mår riktigt illa på morgonen! Det brukar aldrig vara några problem för mig att äta frukost men nu går det med ren vilja och det tar SÅ lång tid. Först måste jag ta ett eller två Mariekex för att lindra det värsta illamåendet och sen får jag kämpa mig igenom frukosten som kantas av illamående också.

Känns bara väldigt tidigt att må så illa! Är ju "bara" i vecka 4 liksom....hur ska det bli framöver? Sist började jag må illa runt vecka 7-8 har jag för mig.

Sen har jag en fruktansvärt uppblåst mage och ser rätt gravid ut!
    Jag mådde riktigt illa hela veckan innan bim och fram tills nu då det är i perioder så det är inte för jämnan!
    skönt det i alla fall. Men nu när jag går upp kl6 så får jag knappt i mig en tallrik youghurt, brukar alltid äta massa frukost. Dagens bästa måltid annars.. Vi får hoppas det ger med sig lite snart då Glad
  • mimi02

Hej! Grattis alla plussare! 

Tesssi: grattis till bröllop, spännande!!

Själv är jag nu 4+1 (BIM var igår..) och jag känner inte så mkt illamående. Brösten spänner och gör ont och jag blir yr när jag ställer mig upp eller rör mig för snabbt. Det kommer jag ihåg från förra gången också. Ska ringa till mvc idag och se om jag kan få komma på tidigt vul...skulle bli så mkt lugnare om jag kunde se ett hjärta slå om några veckor.
    Ha en bra dag alla! 

• Tesssi
    mimi02 skrev 2011-10-04 08:21:11 följande:
    Hej! Grattis alla plussare! 

Tesssi: grattis till bröllop, spännande!!

Själv är jag nu 4+1 (BIM var igår..) och jag känner inte så mkt illamående. Brösten spänner och gör ont och jag blir yr när jag ställer mig upp eller rör mig för snabbt. Det kommer jag ihåg från förra gången också. Ska ringa till mvc idag och se om jag kan få komma på tidigt vul...skulle bli så mkt lugnare om jag kunde se ett hjärta slå om några veckor.
    Ha en bra dag alla! 

Tack. Vi längtar efter bröllop och semester nu. Ska bli underbart!
    Måste antagligen berätta för våra föräldrar i samband med bröllopet. Jag är då i v.8-9, men det blir nog bra. Jag hade nog egentligen väntat till v. 12...
  • zenoble
    Tesssi skrev 2011-10-04 08:28:08 följande:
    Tack. Vi längtar efter bröllop och semester nu. Ska bli underbart!
    Måste antagligen berätta för våra föräldrar i samband med bröllopet. Jag är då i v.8-9, men det blir nog bra. Jag hade nog egentligen väntat till v. 12...
    Åh grattis vad kul!! ja då är det ju nära vecka 12 så det blir nog bra, inget som säger att v12 är "säkert" heller men desto senare ju bättre såklart. Glad
  • Tesssi
    zenoble skrev 2011-10-04 08:53:11 följande:
    Åh grattis vad kul!! ja då är det ju nära vecka 12 så det blir nog bra, inget som säger att v12 är "säkert" heller men desto senare ju bättre såklart. Glad
    Nä, det är sant, men jag håller med. Tror jag kommer berätta på jobbet när vi kommer tillbaka från semestern då är jag i v.13 tror jag.
  • Ntme

Jag är så nojjig! Har fått för mig att +et är ett falskt sådant, att jag egentligen inte alls är gravid. Köpte ett CB digital men är livrädd för att testa, tänk om det står inte gravid!

• Molly85
    Ntme skrev 2011-10-04 09:39:14 följande:
    Jag är så nojjig! Har fått för mig att +et är ett falskt sådant, att jag egentligen inte alls är gravid. Köpte ett CB digital men är livrädd för att testa, tänk om det står inte gravid!
    Haha jag var likadan. Tror jag har testat 8 ggr med Plus på alla.
    Testade med cb digital i morse och stod 2-3 veckor då. I förra veckan stod det 1-2 så nu känner jag mig säker iallafall. Tungan ute
Svar på tråden Juni-barn