• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    Annelie81 skrev 2012-06-04 09:21:21 följande:
    Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!
    Ett stort GRATTIS till lillebror!

Baby1112 - Spännande! Lycka till och hoppas allt går bra.

Sweet life - Kramar till dig!

Jag ska också på bmbesök idag, förhoppningsvis det sista. Jag gillar min bm men nu vill jag ha ut bebisen . Hinnsvepning, hjälp mig! Bra eller dåligt? Vet inte ens om de gör sånt här. Är det för att man vill starta igång förlossningen?

Jag märkt på bm sist när jag var där att hon tyckte magen hade växt ganska mycket så vi får se vad hon säger idag, jag vill inte gå över tiden och försöka föda ut en stooor bebis.

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Dancia
    Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!

Stort grattis!!! :)
  • Dancia

Missförstånd: Ja hinnsvepning görs ibland i försök att starta förlossningen. det funkade på mig när jag väntade dottern. Men då var jag i vecka 39+0, nu är jag i vecka 37+0 så det är inte säkert att hon går med på det, men jag hoppas innerligt eftersom jag mår så dåligt och bara vill få ut henne nu. Tänkte iof be henne om att få det senare i veckan så jag har någon annan som kör, man vill inte köra hem själv efter en sån om det drar igång sd direkt :P.

• Tullamulla
    Stort Grattis till pojken! Vad skönt att allt gick bra!

Själv kan jag numera ansluta mig till dem som går med värkar/ förvärkar till och från och undrar när det ska hända något. Har ju BF 23/6 men planerat snitt 14/6 då bebisen ligger i säte. I går hade jag ganska rejäla förvärkar/värkar till och från hela dagen och de tilltog under kvällen så jag ringde FL för rådgivning. Svårt att veta hur länge man vågar vänta då man ska snittas. De rådde mig att åka in för koll så vi gjorde det, tar bara 5 min dit. Var inte särskilt mycket igång, vilket jag misstänkte utan öppen 1 cm och bit kvar på tappen.  De kollade oxå med UL och mini ligger kvar i säte, pigg och livlig. Kunde fått snitt då om jag velat men vi valde att åka hem och avvakta utv och i så fall komma tillbaka om det tog i mer.

Natten har varit ganska lugn och nu bara molvärk och någon enstaka sammandragning hittills. Men visst undrar man om det kommer att vara så här tills den 14:e eller om det blir bebis tidigare. Särskilt med två barn innan som är födda 37+6 och 36+5.

Denna tråd är så väldigt spännande just nu Håller tummarna för oss alla 
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-06-04 09:49:15 följande:
    Går själv in i vecka 39 imorgon...

Ja, KS har fått stänga av tre förlossningsrum pga. en vattenläcka vilket har lett till att det är konstant fullt på de övriga förlossningsavdelningarna i stan... Dom har skickat folk till Nyköping, Eskilstuna, Uppsala och Västerås sista tiden...

Tyvärr brukar ju inte vattenläckor vara så snabblösta då det ska torkas upp i underliggande och angränsande lager i väggar, tak och golv..

MEN, vi håller alla tummar vi har!!
    nej det e ju klart men jag som har så snabba förlossningar nu blir jag ju riktigt nervös. Nyköping e lixom inte aktuellt. 

Grattis Annelie till bebis, va härligt!!!! {#emotions_dlg.flower}
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-04 10:23:26 följande:
    nej det e ju klart men jag som har så snabba förlossningar nu blir jag ju riktigt nervös. Nyköping e lixom inte aktuellt. 

Grattis Annelie till bebis, va härligt!!!! {#emotions_dlg.flower}
    Nej, det förstår jag ju. Enligt den barnmorska jag pratade med på Danderyd är det främst förstföderskor som skickas till alternativa sjukhus eftersom en omföderska oftast har ett snabbare förlopp och därför prioriteras vid eventuell platsbrist! Men vi hoppas på att det lättar på trycket snart!
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-06-04 10:25:51 följande:
    Nej, det förstår jag ju. Enligt den barnmorska jag pratade med på Danderyd är det främst förstföderskor som skickas till alternativa sjukhus eftersom en omföderska oftast har ett snabbare förlopp och därför prioriteras vid eventuell platsbrist! Men vi hoppas på att det lättar på trycket snart!
    Å va bra....nu känns det lite bättre Glad
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • LillSnurr82

Grattis Annelie till lillebror. Härligt att allt gått bra:) kram

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥