• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita
    Moa Li skrev 2011-10-28 00:58:13 följande:
    Pepita, åh, då har vi båda fått se ett pickande hjärta idag. Har fortfarande den underbara känslan kvar i kroppen. Nu är det bekräftat och tankarna går till datorskärmens bild och det är fantastiskt att veta att det finns ett växande hjärta inuti mig.

Grattis! 
    Ja, visst är det helt underbart. Så glad att jag fick se det igår. Hade inte alls förväntat mig att få se hjärtat.

Grattis själv Vilken vecka är du i?
  • Pepita
    lycka 4 skrev 2011-10-28 07:09:39 följande:

Morrn tjejer !!! Mår illa blääää samt att molvärket har kommit ajajaja , Men samtidigt är det lite små mysigt med alla symtom =)

Även fast det här blir min fyra så tycker jag det känns som första gången man är gravid hahah knasigt =)

Eftersom det här är mitt absolut sista barn så ska jag verkligen njuta nu

Hur mår ni ?

Jag mår bra idag med just nu iaf. Har mått oförskämt bra de senaste 4 dagarna

Det gäller alla här inne tycker jag oavsett vilket barn i ordningen det är. NJUT! Speciellt sen när barnen kommit ut. Njut av dom medans ni kan. De växer så fort och rätt var det är så vill dom inte vara med en.... Så stanna upp och ta vara på alla stunder. Låter som någon harmoni mentor haha men det är väldigt lätt att glömma bort det ibland i all vardagsstress.

Ha en härlig dag!
  • Nangijala

Känner ingenting alls idag.. vill också se min lille som så många har gjort, så att jag slipper gå och nojja över att jag bara tror att jag är gravid! Ska på inskrivning den 9 nov, känns som en evighet tills dess!!

• conda
    lycka 4 skrev 2011-10-28 07:09:39 följande:

Morrn tjejer !!! Mår illa blääää samt att molvärket har kommit ajajaja , Men samtidigt är det lite små mysigt med alla symtom =)

Även fast det här blir min fyra så tycker jag det känns som första gången man är gravid hahah knasigt =)

Eftersom det här är mitt absolut sista barn så ska jag verkligen njuta nu

Hur mår ni ?

Mår också skit men liksom du så väntar jag min fyra och mitt absolut sista barn så jag försöker tänka positivt... Men det går inte komma ifrån att det ska bli skönt när illamåendet lägger sig!

Min ynste är 3,5 så det känns som det var väldigt längesedan jag var gravid sist, samtidigt så är jag mycket lugnare denna graviditeten. Har inte nojat alls över missfall ex. kommer det så kommer det och då var det nog inte meningen. Kanske för att graviditeten var helt oplanerad. Samtidigt så vet jag att när barnet väl kommer så kommer det att bli ett mycket älskat barn då det finns många av oss som kommer ge det uppmärksamhet och kärlek... =)
  • virvel

Snart bär det av till specmvc, nervös så jag har ont i magen=( var ju på gyn i söndags pga liten blödning och den lille var ju så liten, så jag är orolig att den inte lever. Men hoppas att få se ett litet hjärta idag, men kan inte vara säker så jag bara är 6+5, men hoppas! Ska göra högskoleprovet imorgon så jag skulle verkligen behöva lite ro i min hjärna.

• lycka 4
    conda skrev 2011-10-28 09:01:38 följande:
    Mår också skit men liksom du så väntar jag min fyra och mitt absolut sista barn så jag försöker tänka positivt... Men det går inte komma ifrån att det ska bli skönt när illamåendet lägger sig!

Min ynste är 3,5 så det känns som det var väldigt längesedan jag var gravid sist, samtidigt så är jag mycket lugnare denna graviditeten. Har inte nojat alls över missfall ex. kommer det så kommer det och då var det nog inte meningen. Kanske för att graviditeten var helt oplanerad. Samtidigt så vet jag att när barnet väl kommer så kommer det att bli ett mycket älskat barn då det finns många av oss som kommer ge det uppmärksamhet och kärlek... =)
    min yngsta är också 3,5 år =) Jag håller med dig , det ända som är annurlunda är oron jag äter lite av det jag vill och nojjar inte för vad man får å inte får ( menar inte att ni andra här gör det )  gravven flyter liksom på. Det ända jag är riktigt orolig för är snittet. Jag har gjort 3 snitt och är väldigt väldigt rädd för snitt men jag har inget val. Jag har gjort ett katastroff snitt å två planerade sövda snitt pga min rädsla. Får se hur det blir denna gång
  • Tess1979

Vad äter ni för tillskott?? Jag tar multivitamin och folsyra. Det var dom två tabletterna jag tog förra graviditeten också. Men nu har jag börjat fundera på om man ska ta Omega 3? Jag äter inte speciellt mycket fisk eller andra livsmedel som innehåller Omega 3... Men hur viktigt är det med Omega 3, behöver man ta tillskott eller går det bra utan??

• miiaoo

Går in i v 10 imorgon och mår illa mest hela tiden. Särskilt om jag är och handlar.. I matbutik då.. Oj vad jag måste blunda för vissa hyllor, typ charken, alla korvhyllor och liknande.. Känns jättelöjligt men jag får kväljningar bara jag ser sån mat som jag inte "kan" äta.. ;)

Spyr tack och lov inte, men som sagt, mår illa mest hela tiden..  Gör veckoplaneringar för vad vi ska äta till middag här hemma bara för att inse när maten står på bordet att jag inte fixar att äta det.. Fryst färdigmat är räddningen just nu. Detta är helt nytt för mig för de två tidigare graviditeterna har jag iofs haft enstaka saker som jag inte ville äta men detta är ju löjligt!!

Har inskrivning nästa torsdag, hade velat få ett VUL också, men det lär ju inte gå. Får nöja mig med KUB testet där man får se kotten i alla fall i v 13-14. Lite tidigare än vanliga UL:et sen..

Trött som en galning är jag också, pallar knappt att göra ngt alls.. Också en nyhet för mig. Har två tjejer sen innan så jag undrar om detta är en kille eftersom jag mår så annorlunda.. ;)

• smultron87

Jag ska ta mina blodprov och nästa tid med mvc den 23e nov. Då tar dom blodprov för kub. Så i dec får vi se vår plutt, om typ hundra år :(

• Elvis Mamma

Tess1979: jag äter ett kosttillskott som heter mamma vital som är speciellt anpassat för gravida