• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Halva min text försvann tydligen. Skrev att jag även skall börja med omega 3 efter att ha varit hos BM på hälsosamtal idag, vill fråga henne om råd först för alla omega 3 får inte ätas av gravida

• Tess1979
    Elvis Mamma skrev 2011-10-28 09:39:11 följande:
    Halva min text försvann tydligen. Skrev att jag även skall börja med omega 3 efter att ha varit hos BM på hälsosamtal idag, vill fråga henne om råd först för alla omega 3 får inte ätas av gravida
    Jaha det visste jag inte! Berätta gärna vad hon sa sen!
  • conda
    lycka 4 skrev 2011-10-28 09:06:38 följande:
    min yngsta är också 3,5 år =) Jag håller med dig , det ända som är annurlunda är oron jag äter lite av det jag vill och nojjar inte för vad man får å inte får ( menar inte att ni andra här gör det )  gravven flyter liksom på. Det ända jag är riktigt orolig för är snittet. Jag har gjort 3 snitt och är väldigt väldigt rädd för snitt men jag har inget val. Jag har gjort ett katastroff snitt å två planerade sövda snitt pga min rädsla. Får se hur det blir denna gång
    Själv är jag otroligt snitträdd men inte orolig över att behöva det då jag tidigare fött fyra barn på naturlig väg. Min stora oro är i slutet, mitt första barn dog i magen när jag gått en vecka över tiden. Detta har medfört att jag "krävt" igångsättning med de andra tre. Det har gått bra alla gångerna men jag skulle så gärna vilja ha en sista, naturligt igångsatt, förlossning. Vi får se hur det blir med det men huvudsaken är ju att allt går bra tillslut... Ut kommer de ju alltid... =)
  • lycka 4
    conda skrev 2011-10-28 10:28:05 följande:
    Själv är jag otroligt snitträdd men inte orolig över att behöva det då jag tidigare fött fyra barn på naturlig väg. Min stora oro är i slutet, mitt första barn dog i magen när jag gått en vecka över tiden. Detta har medfört att jag "krävt" igångsättning med de andra tre. Det har gått bra alla gångerna men jag skulle så gärna vilja ha en sista, naturligt igångsatt, förlossning. Vi får se hur det blir med det men huvudsaken är ju att allt går bra tillslut... Ut kommer de ju alltid... =)
    Oj det måste vara fruktansvärt =(

Men som du säger ut kommer dom ju alltid , jag skulle jätte gärna vilja föda vainalt men det känns ju helt kört =(
  • PIO

Blää ja e så trött på detta illamående nu. Vill bara att de ska gå över. Mår illa mest hela tiden. Känner mej så osocial. Har legat inne i typ 2 veckor nu. Försöker ta en promenad varje dag men de e inte alltid man orkar. Jag är så otroligt glad över den här graviditeten men just nu vill ja bara må bra igen. Får dåligt samvete för att ja inte orkar leka o busa med min son. Åååå ja längtar tills detta illamående är borta. Hur mår ni andra som e i v 8 ((7+5) mår ni oxå mycket illa?

• stjärnfrukt

Hej vänner!

Sprang för några veckor sedan på min underbara bm (som jag hade när jag väntade min dotter) på stan (dagen efter mitt plus!) sa då till henne att jag hade tänkt ringa henne, och hon blev så glad och igår gick jag på mitt "första" besök. 

Sa jag att hon är underbar?! Så glad att jag fick henne igen, för hur dåligt/orolig/trött/hängig jag än känner mig så får hon mig alltid att må som en pingla!  Vi tog prover, som alla visade bra och hon fick mig att känna mig om möjligt ännu mer glad över detta lilla som växer i mig Hjärta

Hon påminde mig om hur otroligt duktig & stark jag varit under min förlossning (faktiskt en riktigt ROLIG story, hon var ju inte med då, men jag fick ju återberätta + att hon läste förlossningsjournalen så hon var nära på att kissa ner sig, haha) Att jag & killen är ett så fint par & bra föräldrar. Ni vet, allt sånt peppande man behöver höra ibland för att verkligen känna att "jäklar vad BRA det kommer bli", för jag ska inte vara oärlig och påstå att det inte känns lite nervöst för hur man kommer ta omställningen att faktiskt ha TVÅ barn att ta hand om. 

Vill även tala om att jag sa till henne att jag är orolig för att något inte är som det ska, men hon lugnade mig med att säga att så dåligt som jag mår så håller kroppen på och "utvecklar" bebisen och att det med stor sannolikhet inte är något konstigt som hänt, inte riktigt dem orden så klart,
    men iallafall, så det kändes skönt att höra.

Sen tyckte hon synd om mig som mår så illa på morgonen och kvällen att hon frågade om jag inte ville ta medicin mot det, och det ville jag ju så klart, så nu har jag fått första lediga läkartid för det, och det känns också skönt att veta att jag snart kommer slippa må dåligt!

Jag har både hört och läst att man kan bli riktigt trött av dessa mediciner, så jag ska få en med lite koffein i, som då förhoppningsvis ska få mig lite piggare, till och med (dricker inte kaffe eller cocacola så jag är inte orolig för att få för mkt koffein) Visste inte ens att det fanns, och att jag skulle få medicin så "lätt". 
    Blev nästan lite sur (haha) för att jag inte fick något alls förra gången, för då mådde jag skit enda fram till 3veckor innan bf/dottern föddes. 

Sist men inte minst så har jag enligt hennes beräkningar bf 13juni, och den 12januari ska jag på ultraljud! Längtar så mkt!

Har inte talat om för någon vän än att vi väntar ett barn till, + att min syster bm inte är så bra, så därför skrev jag ett jättelångt inlägg idag, men jag kände att jag ville få dela med mig till någon. Även om det säkert inte är någon som orkat läsa Flört

Ta hand om er nu, och de små liven som växer{#emotions_dlg.flower}

• Lina007

Så där ja, nu kan en annan också pusta ut. Efter att ha legat utfläkt i den där gynstolen med både jourläkare och elev så blev det dags för ett VUL, allt såg jättebra ut och det lilla hjärtat tickade på utav bara den! :)  Mina blödningar/flytningar har avtagit så förhoppningsvis håller de sig borta fortsättningsvis också och att Liten fortsätter "trivas i ugnen". :)

Börjar även nytt jobb på måndag och det är med blandade känslor kan jag lova. Vill dock inte börja ett nytt jobb och påpeka att jag är gravid, det första jag gör så jag har bestämt mig för att inte berätta något förrän de frågar.
    Bra eller anus, anser ni?

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • virvel

Tillbaka efter besök på specmvc, där den lille bara mätte 8 mm vilket var på tok för litet för 6+5 sa läkaren, så jag fick en tid för skrapnig på tisdag=(((( Kommer att begära att de gör ett vul innan för at bekräfta detta, litar inte på nån dr längre.