• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    virvel skrev 2011-10-28 11:42:35 följande:
    Tillbaka efter besök på specmvc, där den lille bara mätte 8 mm vilket var på tok för litet för 6+5 sa läkaren, så jag fick en tid för skrapnig på tisdag=(((( Kommer att begära att de gör ett vul innan för at bekräfta detta, litar inte på nån dr längre.
    Men FY!

När jag vart inne så har man alltid fått vänta en-två veckor för att se om det hänt nått mer innan man ens får förslaget skrapning!
  • virvel
    Sweet life skrev 2011-10-28 11:46:00 följande:
    Men FY!

När jag vart inne så har man alltid fått vänta en-två veckor för att se om det hänt nått mer innan man ens får förslaget skrapning!
    Ja, det låter ju som en bra idé men hon var pessimistisk. men jag var på gyn i söndags och då mäte den 5 mm.
  • Sweet life
    virvel skrev 2011-10-28 11:57:03 följande:
    Ja, det låter ju som en bra idé men hon var pessimistisk. men jag var på gyn i söndags och då mäte den 5 mm.
    Men då växer den ju?!
  • Pinkflower880
    virvel skrev 2011-10-28 11:57:03 följande:
    Men den växer ju!!! Vilken superpessimist till läkare... Begär ny tid om nån vecka eller två...

Du kanske bara inte är så långt gången som du tror... Var på VUL igår och då sa hon att jag var 7+1. Jag hade räknat på 8+4. Har iofs inte koll riktigt på sista mens... Men ändå...

Nä, be dom göra om och göra rätt!!!
    Sådär ja
  • virvel
    Pinkflower880 skrev 2011-10-28 12:09:13 följande:
    Men den växer ju!!! Vilken superpessimist till läkare... Begär ny tid om nån vecka eller två...

Du kanske bara inte är så långt gången som du tror... Var på VUL igår och då sa hon att jag var 7+1. Jag hade räknat på 8+4. Har iofs inte koll riktigt på sista mens... Men ändå...

Nä, be dom göra om och göra rätt!!!
    Det ska jag göra, törs ju inte ta bort den om jag inte är säker.
  • Uddabus

Usch inte roligt... Bra att du står på dig om nya mätningar osv... Jag är tydligen i v 9 men ska göra ultra för att veta helt säkert... Redan den 8/11... Ska bli mysigt synd bara att inte pappan tycker det... Men men...

• RocketQueen

Vecka 10 idag! Enligt en utav alla appar jag har. Jag väljer ju såklart att fokusera på den Illamåendet är bättre, kommer bara ett par gånger per dag istället för dygnet runt. Och nu har jag iaf ett par timmar varje dag då jag känner mig som människa. Tröttheten är också mycket bättre, även den ger mig några timmar varje dag att leva. Men oj vad stor magen är! Det går liksom inte att undvika att folk frågar nu...

• nenne87
    virvel skrev 2011-10-28 11:42:35 följande:
    Tillbaka efter besök på specmvc, där den lille bara mätte 8 mm vilket var på tok för litet för 6+5 sa läkaren, så jag fick en tid för skrapnig på tisdag=(((( Kommer att begära att de gör ett vul innan för at bekräfta detta, litar inte på nån dr längre.

Jag var inne i måndags och var i vecka 6+ 2 tror jag och mina läkare tyckte det såg bra ut och min mättes till 4 mm ungefär och han sa att det stämde. så jag tror det är olika från läkare till läkare och nu ska dom ju växa 1 mm om dagen tror jag. Och ditt ägg kan ju ha fäst sig mycket senare än du trott.