• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Annam85

Fått lergigan idag så nu håller jag tummarna för att jag mår lite bättre snart...

• virvel
    nenne87 skrev 2011-10-28 13:41:10 följande:
    Jag var inne i måndags och var i vecka 6+ 2 tror jag och mina läkare tyckte det såg bra ut och min mättes till 4 mm ungefär och han sa att det stämde. så jag tror det är olika från läkare till läkare och nu ska dom ju växa 1 mm om dagen tror jag. Och ditt ägg kan ju ha fäst sig mycket senare än du trott.
    Ja, då verkar det ju väldigt konstigt att min var för liten i v6+0 och var 5mm och 8 mm idag v6+5!!!

Den har ju växt 3 mm på fyra dagar och det verkar ju helt normalt. ska ringa Carolinamotagningen i Uppsala på måndag morgon tänkte jag, men de kanske inte gör så tidiga vul.
  • Elvis Mamma

Virvel: fyy vilken hemsk läkare! Gå absolut inte med på skrapning innan dom gjort ett till VUL. För mig är de så att jag enligt sista mensen skulle varit i vecka 8 nu men enligt clearblue digital test och fostrets storlek så är jag i vecka 6 och exakt lika var de när jag väntade sonen, då fick man lägga på 12 dagar ifrån sista menens första dag så antagligen har jag senare ägglossning än man brukar ha. Precis lika kan de ju vara för dig. Förstår inte att vissa läkare hänger upp sig så på sista menen. Ge dig inte i detta utan kräv en annan läkare och ett nytt VUL! Håller alla tummar för dig!

• virvel
    Hittade detta;

Om man under ultraljudsundersökning ser att en fostersäck som är större än 20mm inte innehåller något embryo, så kan sonografen ställa diagnosen ofostrig graviditet eller uteblivet missfall. Hela fostersäcken måste undersökas med vaginalt ultraljud innan diagnosen kan bekräftas. Om diametern är mindre än 20mm kan det vara så att graviditeten är i ett tidigare skede än vad du trott. I sådana fall får du förmodligen göra ytterligare en undersökning en eller två veckor senare. Om det fortfarande inte finns något embryo då, så kan man bekräfta diagnosen.

Så man bör nog vänta!
  • Havsjungfrun
    virvel skrev 2011-10-28 11:42:35 följande:
    Tillbaka efter besök på specmvc, där den lille bara mätte 8 mm vilket var på tok för litet för 6+5 sa läkaren, så jag fick en tid för skrapnig på tisdag=(((( Kommer att begära att de gör ett vul innan för at bekräfta detta, litar inte på nån dr längre.
    Åh, vad tråkigt! Hoppas att går bättre på nästa försök. Kram
  • Aikotakara
    Nangijala skrev 2011-10-28 08:11:14 följande:
    Känner ingenting alls idag.. vill också se min lille som så många har gjort, så att jag slipper gå och nojja över att jag bara tror att jag är gravid! Ska på inskrivning den 9 nov, känns som en evighet tills dess!!
    Jag ska också på inskrivning då! :)
  • Nangijala
    Lina007 skrev 2011-10-28 11:19:58 följande:
    Så där ja, nu kan en annan också pusta ut. Efter att ha legat utfläkt i den där gynstolen med både jourläkare och elev så blev det dags för ett VUL, allt såg jättebra ut och det lilla hjärtat tickade på utav bara den! :)  Mina blödningar/flytningar har avtagit så förhoppningsvis håller de sig borta fortsättningsvis också och att Liten fortsätter "trivas i ugnen". :)

Börjar även nytt jobb på måndag och det är med blandade känslor kan jag lova. Vill dock inte börja ett nytt jobb och påpeka att jag är gravid, det första jag gör så jag har bestämt mig för att inte berätta något förrän de frågar.
    Bra eller anus, anser ni?
    Jag är färdig utb sjuksköterska nu i januari och har sökt lite jobb, men tänker inte berätta att jag är gravid förräns jag skrivit på papper på minst ½ år vikariat, annars så ryker ju mammapenningen och då går vi inte runt här hemma! Så jag tycker att du kan vänta med att berätta tills du känner dig redo!
  • Havsjungfrun

Åh, nu ska vi snart åka på fikamys hos några kompisar Glad.
    Trevlig helg på er allihop Skål (alkoholfri såklart)!

• Pepita

Virvel: Fy så trist att du fått en sån dålig läkare. Om det växer i magen så kan de ju inte bara ta bort det. Fattar inte hur de tänker. Hoppas verkligen att det går bättre nästa VUL å att din lilla mår fint.

• MissFörstånd

Har haft en liten blödning idag men enligt 1177 ska det inte vara någon fara. Bara pyttepytte lite och nu är det inget.