• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007
    Pepita skrev 2011-10-29 09:54:16 följande:
    Skönt och bli framflyttad
    Ja verkligen, dock vet jag inte om jag ska ringa till min BM och informera henne om det och be om att få komma in för inskrivning någon vecka tidigare? Har fått ett inskrivningsdatum till 12/12 och då är jag i v. 16, om denna framflyttning stämmer. Eller spelar det någon roll?
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2011-10-29 11:34:43 följande:
    Ja verkligen, dock vet jag inte om jag ska ringa till min BM och informera henne om det och be om att få komma in för inskrivning någon vecka tidigare? Har fått ett inskrivningsdatum till 12/12 och då är jag i v. 16, om denna framflyttning stämmer. Eller spelar det någon roll?
    När dte är så stor skillnad kan det nog vara bra att höra efter med henne.
  • fröken01

Jag hade inte kunnat vänta på inskrivning till vecka 16. Tycker du ska ringa! Är också i vecka 9 och ska dit 15 november.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-10-28 19:31:09 följande:
    Har haft en liten blödning idag men enligt 1177 ska det inte vara någon fara. Bara pyttepytte lite och nu är det inget.
    Men man blir superrädd när det händer. Nu hade jag iof en så stor blödning att både jag och bm trodde att det var ett missfall första gången. När jag sedan fick en pytteblödning förra helgen blev jag jätteorolig igen. Skönt att jag fick det kollat då och fick se en bebis :) Hoppas att vi slipper fler!
  • Havsjungfrun

Fick en riktig chock igår kväll när vi var hos kompisar och fikade. Skulle gå och kissa (för femtielfte gången). När jag drog ner byxorna stod magen rakt ut när jag tittade nedåt! Att magstorleken kan skilja så mycket på morgonen och kvällen.

• Pepita

fröken01: Hur har du mått nu? mår du fortfarande bra? Jag kände av illamåendet igår kväll men väldigt svagt.

• Tess1979
    Elvis Mamma skrev 2011-10-28 09:39:11 följande:
    Halva min text försvann tydligen. Skrev att jag även skall börja med omega 3 efter att ha varit hos BM på hälsosamtal idag, vill fråga henne om råd först för alla omega 3 får inte ätas av gravida
    Vad sa hon?? Jag ska till Ica Maxi idag och såg att deras apotek Cura hade extrapris på Omega3 så jag tänkte jag skulle passa på att köpa. Om det nu är en sort som går bra då vill säga... Pharbio Omega-3 Forte 70% heter den
  • Pepita
    Lina007 skrev 2011-10-29 11:34:43 följande:
    tycker även jag att du ska ringa henne. Så vet hon det iaf och får ta ett beslut utifrån det. Kan tänka mig att hon kommer vilja att du kommer in innan den 12/12.
  • Pepita

Är det många här som börjat använda mammakläder?  Nyfiken bara

• Havsjungfrun
    Pepita skrev 2011-10-29 11:58:18 följande:

Är det många här som börjat använda mammakläder?  Nyfiken bara

Ja, efter vul i måndags när jag verkligen fick bekräftat att det finns någon där inne använder jag mammajeans och mammatrosor (låga). Så skönt att ha något som sitter skönt och inte klämmer.