• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Drakmamma

Virvel....håller tummarna för att nästa undersökning visar bättre resultat.

Havsjungfrun... låter jättemysigt! Jag dricker oboy :)   Har fått dille på det nu.

MissFörstånd.... det hade jag med en vecka sen. Inget efter det. Det verkar rätt vanligt när man läser runt i forumet också. Hoppas du får en bra helg och kan koppla av.

Må så gott alla blivande mammor!   

• Pinkflower880

Nån mer som har problem att äta... Att ingenting smakar???

Känner mig som han kaptenen på Svarta pärlan i Pirates, när han förklarar hur sugen han är på äpple och allt bara smakar aska typ... 

Inget smakar! Men är superhungrig... :( 

Sådär ja
  • RocketQueen

Någon som har några tips på alkoholfritt vin?
    Jag drack det här idag www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&produkttyp=R%c3%b6tt&groupfiltersheader=Default&artikelId=195262&varuNr=1930&filters=varugrupp%2cprodukttyp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dAlkoholfritt%26produkttyp%3dR%25c3%25b6tt%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252cprodukttyp%252c och det var verkligen ingen succé. Smakade bara äcklig saft.

Har tidigare provat den här www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&produkttyp=Mousserande&groupfiltersheader=Default&artikelId=551305&varuNr=1932&filters=varugrupp%2cprodukttyp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dAlkoholfritt%26produkttyp%3dMousserande%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252cprodukttyp%252c som var helt okej.

• fröken01

Igår drack jag inget alkoholfritt vin, men någon blåbärsdryck som var köpt på bolaget. Alkoholfritt. Jättegod! Svart etikett.

• Lina007
    Lina007 skrev 2011-10-28 11:19:58 följande:
    Så där ja, nu kan en annan också pusta ut. Efter att ha legat utfläkt i den där gynstolen med både jourläkare och elev så blev det dags för ett VUL, allt såg jättebra ut och det lilla hjärtat tickade på utav bara den! :)  Mina blödningar/flytningar har avtagit så förhoppningsvis håller de sig borta fortsättningsvis också och att Liten fortsätter "trivas i ugnen". :)

Börjar även nytt jobb på måndag och det är med blandade känslor kan jag lova. Vill dock inte börja ett nytt jobb och påpeka att jag är gravid, det första jag gör så jag har bestämt mig för att inte berätta något förrän de frågar.
    Bra eller anus, anser ni?
    Jag glömde ju skriva att vi även blev framflyttade tre veckor! Så som jag har trott så har vi under veckan varit inne i vecka 6. Men enligt läkaren igår så är vi inne i v. 9. :O
    Blev något paff för då har jag inte alls lika stor koll på när det kan ha skett. :P
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Pepita
    Lina007 skrev 2011-10-29 09:30:10 följande:
    Jag glömde ju skriva att vi även blev framflyttade tre veckor! Så som jag har trott så har vi under veckan varit inne i vecka 6. Men enligt läkaren igår så är vi inne i v. 9. :O
    Blev något paff för då har jag inte alls lika stor koll på när det kan ha skett. :P
    Skönt och bli framflyttad
  • Gullgrodan

Själv blev jag tillbakaflyttad 3v, inte kul.

• Pepita
    Gullgrodan skrev 2011-10-29 10:07:49 följande:
    Själv blev jag tillbakaflyttad 3v, inte kul.

Lustigt att det kan vara så olika. Trist att bli flyttad tillbaka. För min del verkar det stämma ganska bra med FL uträknare hittills iaf.