• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lenis21

Stjärnfrukt- hoppas verkligen att allt är bra. Låter ju helt otroligt att det har växt 5 cm på en vecka bara. Väldigt konstigt att de inte gjort rutintesterna på dig, här är de väldigt noga med det. Men det ordnar sig ska du se!

Cataleya- grattis till er dotter!

Javisst- hoppas på att din bebis vill titta ut i dagarna, jobbigt att gå över så länge.

Idag känner jag mig väldigt illamående, haft svårt att få i mig nåt. Dessutom ska jag på utvecklingssamtal på dotterns dagis idag. Har lite svårt för den fröken som jag ska träffa. Hon spelar så jäkla överlägsen hela tiden. Känns som om hon tror att hon kan trycka ner mig pga min ålder och det blir jag så förbannad över. Nu börjar familj och vänner ringa för att kolla om det händer något med bebis, lika frustrerande varje gång att behöva säga att allt är lugnt. Men glad så länge bebis mår bra där inne.

• MissFörstånd

Fyrklöver - här gör man bara glukosbelastning vid övervikt eller diabetes inom närmsta familjen.

Jag har lämnat ett urinprov under hela graviditeten och det var på inskrivningen. Bm sa att om man inte misstänker nått speciellt så behövs det inte. Hb och blodsockret kollas vääääldigt sällan. Känner mig inte alls kollad faktiskt förutom på tsh-provet.

Har så ont så jag knappt kan gå idag. Hur länge ska man stå ut med den smärtan?!?!

• Sweet life

Grattis till alla bebisar som tittat ut!!

Sitter här med någon form av mensvärk och svettas som en klimakteriekossa... Mensvärken försvann varken av en dusch eller två alvedon!

• Amy86

Sitter i bilen in nu. Känns som den är på väg ut vid varje värk.. Livrädd är jag men snart är det förhoppningsvis över:)

• zenoble
    Cataleya skrev 2012-06-12 11:19:12 följande:
    Jag ska berätta mer när jag kommer i fas. Jag skulle iaf bara hämta tabletter att sova på igår morse vid 8, eftersom jag legat vaken med värkar hela natten! Hon undersökte mig då var jag öppen 5 cm och blev inte hemskickad, utan fick förlossningsrum

På en gång! Efter 12 timmar, och en väldigt jobbig förlossning 20:59 var hon här, vårt lilla mirakel! Så ända sedan i torsdags har jag hållet på med denna jäkla pina, men nu när jag ligger här med henne på bröstet skulle jag kunna göra det flera ggr ! Hon var 48 cm

Lång, 3065 g tung!

Grattis, äntligen!! Exakt lika lång och tung som vår lilla Elias var :) hihi. Hoppas ni mår bra <3
  • Ensortsmamma

Tack för ert peppande! Jag behövde det, skönt att veta att man kan mogna snabbt.
    Jag vill verkligen inte ha gelén utan bara ballongen, jag hoppas att de har överseende med oss. Jag klarar inte en dag till, mår så dåligt nu. Försöker att samla krafter nu, att bli hemskickad på tors skulle verkligen var ett nederlag och jag tror inte att jag klarar det. Har haft tre panikångestattacker ganska tätt nu, och som min bm sa att i de fallet så måste vi ta hänsyn till mig , bebisen är klar . Men jag ska orka med en förlossning, så jag hoppas att allt går enligt planerna på torsdag.
    Tack igen, ni är så gulliga. Känns som att här får man de rätta stödet, alla sitter vi ju typ i samma jobbiga gravidbåt just nu..

• Sweet life
    Uddabus skrev 2012-06-12 14:20:07 följande:
    12 dagar över nu...
    Fått nån tid för överburenhetskontroll?
  • Lenis21

Uddabus- usch stackars dig som gått över så länge. Måste vara jobbigt att läsa om alla bebisar som tittar ut medan din vill vara kvar. Har du fått någon tid för överburenhetskontroll? Hoppas att din bebis vill titta ut snart. Styrkekramar till dig