• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Ska snart iväg på den sista hinnsvepningen, testade att färdknäppa igår och idag har jag fruktansvärd mensvärk både i rygg och mage. Hoppas hoppas att de har hänt något nu, nu är de bara två dagar kvar tills igångsättningen. Börjar bli lire nervös..

• Javisst

BF+8 idag. Ska till BM idag en sista gång, på fredag ska jag till spec-MVC för en överburenhetskontroll. Ser allt bra ut då får jag en tid för igångsättning på tisdag om en vecka (BF+14).

Kom nu lilla skrutt, jag längtar så!    

BF 4 juni 2012
  • Cataleya

Jag ska berätta mer när jag kommer i fas. Jag skulle iaf bara hämta tabletter att sova på igår morse vid 8, eftersom jag legat vaken med värkar hela natten! Hon undersökte mig då var jag öppen 5 cm och blev inte hemskickad, utan fick förlossningsrum
    På en gång! Efter 12 timmar, och en väldigt jobbig förlossning 20:59 var hon här, vårt lilla mirakel! Så ända sedan i torsdags har jag hållet på med denna jäkla pina, men nu när jag ligger här med henne på bröstet skulle jag kunna göra det flera ggr ! Hon var 48 cm
    Lång, 3065 g tung!

• gammelmamma
    Cataleya skrev 2012-06-12 11:19:12 följande:
    Jag ska berätta mer när jag kommer i fas. Jag skulle iaf bara hämta tabletter att sova på igår morse vid 8, eftersom jag legat vaken med värkar hela natten! Hon undersökte mig då var jag öppen 5 cm och blev inte hemskickad, utan fick förlossningsrum
    På en gång! Efter 12 timmar, och en väldigt jobbig förlossning 20:59 var hon här, vårt lilla mirakel! Så ända sedan i torsdags har jag hållet på med denna jäkla pina, men nu när jag ligger här med henne på bröstet skulle jag kunna göra det flera ggr ! Hon var 48 cm
    Lång, 3065 g tung!

Grattis, exakt lika stor som vår lilla Vera:)
    Ensortsmamma skrev 2012-06-12 11:09:19 följande:
    tSka snart iväg på den sista hinnsvepningen, testade att färdknäppa igår och idag har jag fruktansvärd mensvärk både i rygg och mage. Hoppas hoppas att de har hänt något nu, nu är de bara två dagar kvar tills igångsättningen. Börjar bli lire nervös..
    Lycka till, ja la ett god ord för dig på ante;) De lovade att ha  tid den 14 e;)

Lycka till alla andra, jag lider verkligen med er:(   
  • stjärnfrukt

Hej tjejer! 

Har haft fullt upp de senaste dagarna så har inte läst tråden de senaste dagarna, ska läsa ikapp mer sen när jag har tid & ork, men som jag kunde se nu så har lillagrynet & cataleya fått sina bebisar?! Stort grattis till er!!!  

Själv är jag så ledsen & nervös! Har bf om 2 dagar, på torsdag alltså, och idag när jag var hos bm så hade mitt sfmått ökat 5 cm på en vecka...så nu väntar jag på samtal från bm om tid för att åka till spec. i Borås för att göra mätningar med mera...Min förlossning förra gången sattes igång på bf och min dotter är ju född dagen efter, så är jättenervös för att inte hinna få komma in till borås och kolla upp hur allt står till innan förlossningen startar!!!
    De har inte kollat blodsocker på tio veckor, urin sen inskrivning, eller gjort någon glukosbehandling så det finns risk för att jag kanske ändå har grav.diabetes....och jag som är så liten, hur ska jag få ut en bamsebebis? Nää, nu får ni hålla tummarna för att jag hinner kolla upp detta innan förlossningen startar (komemr nog ha väldigt svårt att slappna av innan jag vet något!) och även hålla tummarna för att det bara är vääääldigt mycket fostervatten, även om det inte heller är bra egentligen då bebis är rörlig fortf.... Fy är så ledsen!!! Gråter   

• Ensortsmamma

Hemkommen ifrån sista hinnsvepningen, och de va en besvikelse:( tappen peka bakåt och hon tyckte jag var medium mogen ?!
    Men hon påpeka igen att de nog inte skulle va några problem att få in ballongen på tors, men att de beror på vilken läkare man får typ:( åh nu vill jag bara gråta! Hoppades ju så på att ja skulle va mer mogen..
    Tack gammelnamma, det var snällt! Hoppas att de är snälla mot mig när vi kommer på tors:(

• fyrklöver81
    Ensortsmamma skrev 2012-06-12 12:29:20 följande:
    Hemkommen ifrån sista hinnsvepningen, och de va en besvikelse:( tappen peka bakåt och hon tyckte jag var medium mogen ?!
    Men hon påpeka igen att de nog inte skulle va några problem att få in ballongen på tors, men att de beror på vilken läkare man får typ:( åh nu vill jag bara gråta! Hoppades ju så på att ja skulle va mer mogen..
    Tack gammelnamma, det var snällt! Hoppas att de är snälla mot mig när vi kommer på tors:(
    Men den kan ju mogna jättesnabbt , min tapp var bakåtlutad och öppen för fingerblomman , alltså pytteöppen med första barnet och ut kom hon två dagar efter, så det behöver inte betyda något.

Och klart de fixar din igångsättning, speciellt med tanke på vad du gått igenom, det får du inte tvivla på , om inte ballong fungerar finns andra sätt, det ordnar sig, så måste du tänka!

Du fixar detta!!!!!!!!!!
    stjärnfrukt skrev 2012-06-12 11:52:57 följande:
    Hej tjejer! 

Har haft fullt upp de senaste dagarna så har inte läst tråden de senaste dagarna, ska läsa ikapp mer sen när jag har tid & ork, men som jag kunde se nu så har lillagrynet & cataleya fått sina bebisar?! Stort grattis till er!!!  

Själv är jag så ledsen & nervös! Har bf om 2 dagar, på torsdag alltså, och idag när jag var hos bm så hade mitt sfmått ökat 5 cm på en vecka...så nu väntar jag på samtal från bm om tid för att åka till spec. i Borås för att göra mätningar med mera...Min förlossning förra gången sattes igång på bf och min dotter är ju född dagen efter, så är jättenervös för att inte hinna få komma in till borås och kolla upp hur allt står till innan förlossningen startar!!!
    De har inte kollat blodsocker på tio veckor, urin sen inskrivning, eller gjort någon glukosbehandling så det finns risk för att jag kanske ändå har grav.diabetes....och jag som är så liten, hur ska jag få ut en bamsebebis? Nää, nu får ni hålla tummarna för att jag hinner kolla upp detta innan förlossningen startar (komemr nog ha väldigt svårt att slappna av innan jag vet något!) och även hålla tummarna för att det bara är vääääldigt mycket fostervatten, även om det inte heller är bra egentligen då bebis är rörlig fortf.... Fy är så ledsen!!! Gråter   
    Men så dåligt, här tar jag urinssticka varje gång , det tar ju bara några sekunder och är ju ändå en tydlig indikation om du har hf eller ej. Och glukosbelastning ska väl alla få göra det är trots allt några procent som får grav.diabetes.
    Mycket dåligt!

Jag håller tummarna för att allt går bra och du hinner kontrollera status innan förlossning, kanske ligger bebis bara lite knepigt så du blir lite större, ja vad vet jag, lycka till i allafall!!!!

• Havsjungfrun

Cataleya: Grattis till tjejen Baby!

Ensortsmamma: Hur har de kunnat göra hinnsvepningar tidigare? Trodde att man måste vara öppen lite. Hållar tummarna för dig!

Stjärnfrukt: Förstår att du är orolig. Hoppas att du får komma in för kontroll idag.   

• RocketQueen

Ensortsmamma; Det kommer säkert gå toppen ändå. Klart de fixar din igångsättning! Tänk att snart är det äntligen dag för dig att få träffa din bebis!

• Havsjungfrun

Eftersom bebisen inte har behagat komma ännu hoppas jag att den väntar tills sent ikväll eftersom vår son firar sin första skolavslutning ikväll och då vill jag gärna vara med Solig