• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fyrklöver81
    MissFörstånd skrev 2012-06-12 14:46:21 följande:
    Ingen som svarar på min fråga?
    vilken fråga? svarar gärna men ... =)
  • MissFörstånd

Hur länge skulle ni ha stått ut med smärtan av att inte kunna lyfta benen innan ni ringde bm eller spec mvc? Förlossningen gör antagligen inget. Det gör ont hela tiden nu, men såklart värst när jag försöker gå

• Lucian Caesar

Har en fråga till er som fött flera barn.
    Hur har era sfmått vart vid sista bm besöket och vad har barnen vägt vid födseln?
    Vid min första graviditet hade jag 36 cm och han vägde 3525 och 53 lång, vid andra mätte jag 37 cm och han vägde 3910 och var 53 lång. Denna gången mäter jag 35 cm och börjar fundera över hur mycket denna knodd då väger spelar ju ingen större roll men alltid kul att kolla hur ni andra haft det

• Bumman79

Missförstånd: du kanske borde ringa till din BM å se om hon har några råd....jobbigt det där jag kan knappt gå ner till centrum heller (3 min promenad) det gör ont mellan låren,ljumskarna, blygdbenet å man är tung å vankar....nu har jag dessutom fått skavsår mellan låren som svider som f*n....ush så det känns verkligen inget kul att vara gravid längre. Jag känner mig handikappad vill knappt gå ner å handla mat ens.

Å för dig som inte ens knappt kan lyfta på benen måste det ju kännas ännu värre...nä ush du får ringa å be om kryckor eller något i värsta fall...jag har flera ggr tänkt att jag skulle velat ha ett par :P

• Bumman79
    På tal om att känna sig handikappad och låst till hemmet hur har ni andra det? Kan ni hitta på en massa roliga saker om dagarna eller sitter ni mest hemma?

Jag VILL ut när det är såhär fint väder men jag orkar inte det gör ont å jag har ingen bil så det blir att gå eller cykla (går man får man ont överallt, cyklar jag gör det ont i blygdbenet på sen.)

Omkring mig snackar vänner osv om att jag ska börja springa i trappor för att sätta igång förlossningen men det har jag inte så stor lust med med tanke på hur ont man får när man rört sig "för mycket". (Typ ingenting) :P