• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Emma Stark
    Bumman79 skrev 2012-06-12 15:19:23 följande:
    På tal om att känna sig handikappad och låst till hemmet hur har ni andra det? Kan ni hitta på en massa roliga saker om dagarna eller sitter ni mest hemma?

Jag VILL ut när det är såhär fint väder men jag orkar inte det gör ont å jag har ingen bil så det blir att gå eller cykla (går man får man ont överallt, cyklar jag gör det ont i blygdbenet på sen.)

Omkring mig snackar vänner osv om att jag ska börja springa i trappor för att sätta igång förlossningen men det har jag inte så stor lust med med tanke på hur ont man får när man rört sig "för mycket". (Typ ingenting) :P
    Jag är mest hemma och läser böcker och kollar på Web-TV :P Ibland lunchar jag med nån kompis men då är jag helt slut på kvällen och hela dagen efter. Nu med bara 4 dagar kvar till BF så känns det som om man gör rätt i att vila för att verkligen orka med förlossningen som faktiskt kan starta när som helst. Det hade ju varit jobbigt om det hade startat under en natt/dag när man vart helt slut liksom :)
  • Bumman79
    Emma Stark skrev 2012-06-12 15:25:49 följande:
    Jag är mest hemma och läser böcker och kollar på Web-TV :P Ibland lunchar jag med nån kompis men då är jag helt slut på kvällen och hela dagen efter. Nu med bara 4 dagar kvar till BF så känns det som om man gör rätt i att vila för att verkligen orka med förlossningen som faktiskt kan starta när som helst. Det hade ju varit jobbigt om det hade startat under en natt/dag när man vart helt slut liksom :)
    Jo det är sant man måste vila mycket å inte ta på sig för mycket för som du säger så skulle det INTE ha varit kul om det satte igång när man är helt slut å har ont överallt pga för lite sömn å överansträngning...
    Visst det är svårt att sova å man har ont men så gott det går iaf :).
  • IdaElinLivia040611
    På tal om att känna sig handikappad och låst till hemmet hur har ni andra det? Kan ni hitta på en massa roliga saker om dagarna eller sitter ni mest hemma?

Jag VILL ut när det är såhär fint väder men jag orkar inte det gör ont å jag har ingen bil så det blir att gå eller cykla (går man får man ont överallt, cyklar jag gör det ont i blygdbenet på sen.)

Omkring mig snackar vänner osv om att jag ska börja springa i trappor för att sätta igång förlossningen men det har jag inte så stor lust med med tanke på hur ont man får när man rört sig "för mycket". (Typ ingenting) :P
    Eftersom jag har 3 barn till och är mammaledig med minstingen så blir det inte så mycket vila som jag skulle vilja. Jag kör på som vanligt ungefär, men jag mår faktiskt ganska bra. Foglossningen är nästan borta och jag har inte blivit så tung i kroppen i övrigt förutom magen så jag kan gå ok. Men det e klart att man e helt slut på kvällen och fötter och ben ser helt groteska ut för att dom är helt svullna. Men jag måste aktivera mig annars blir jag galen.

Grattis Cataleya Skål!!!!
    MissFörstånd skrev 2012-06-12 15:07:20 följande:
    Hur länge skulle ni ha stått ut med smärtan av att inte kunna lyfta benen innan ni ringde bm eller spec mvc? Förlossningen gör antagligen inget. Det gör ont hela tiden nu, men såklart värst när jag försöker gå
    Skulle ringa BM direkt å prata. Inte ska du gå och ha så ont heller. Låter ju inte alls bra. Hur långt gången är du????
    Uddabus skrev 2012-06-12 14:27:34 följande:
    På fredag ska jag till bb
    Satan va det dröjer.....det är trean eller??? Jag som alltid trott att det ska komma tidigare för varje. Jag lider med dig, hur känner du dig???? Mår du ok eller??

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • emersson75

Jag är i stallet om dagarna och fixar med hästarna, umgås med vänner och är nog allmänt som vanligt.  Men man blir ju helt slut när man håller igång för mycke, just nu försöker jag "hålla igång" för mycket så den lilla kan tänkas poppa ut nån gång...känner på mig att jag kommer gå över tiden rätt länge....

• IdaElinLivia040611

Gick loss lite på blocket tidigare idag och hoppas få hem babyvakt och en jätte fin vagga från BabyBjörn för riktigt bra pris.
    Var sugen på ett jättefint babygym också men det var redan sålt Rynkar på näsan .

• MissFörstånd

IdaElinLivia - är i v 40+2, bf var i lördags. Ska nog ringa bm imorgon bitti, har bara kort telefontid på morgonen.

Bumman - jag går heller ingenstans. Har 300 m till dagis och får lov att köra dottern i bilen, jag orkar inte. Jag har kryckor men eftersom man är så tung så får man ont i händerna också.

Det värker även fast jag sitter still i soffan.

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-06-12 15:57:12 följande:
    IdaElinLivia - är i v 40+2, bf var i lördags. Ska nog ringa bm imorgon bitti, har bara kort telefontid på morgonen.

Bumman - jag går heller ingenstans. Har 300 m till dagis och får lov att köra dottern i bilen, jag orkar inte. Jag har kryckor men eftersom man är så tung så får man ont i händerna också.

Det värker även fast jag sitter still i soffan.
    Tycker jag låter som en bra idé......finns ju andra här som blivit igångsatta för att dom haft det kämpigt. Hur skulle du känna inför det????
  • Sweet life

Jag sitter hemma och försöker att inte dö av tristess! Ikväll ska vi iväg på bonusens skolavslutning och mitt största problem nu är vilka skor jag ska få på fötterna!!
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-06-12 16:08:58 följande:
    Jag sitter hemma och försöker att inte dö av tristess! Ikväll ska vi iväg på bonusens skolavslutning och mitt största problem nu är vilka skor jag ska få på fötterna!!
    Jag får ha flipflopps nu, inget annat e bekvämt.

Någon som vet hur troligt det är att gå över och bli igångsatt om man fött fler barn innan eller på bf???? Vill inte gå över Tungan ute