• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Just nu mår jag väl okej... Ont när han sparkar o boxar, i fogarna på kvällen o natten... Börjar visserligen känna mig stel.

Vätska i hela kroppen, rastlös men trött...

12 dagar är rätt mycket faktiskt o ja det är tredje. Jag som trodde han skulle komma tidigare... Aja nu kan han vänta till imorgon eftermiddag att sätta igång iaf... Lilleman har skolavslutning...

Känner att jag lägger på mig en massa nu.. Har varit så glad att jag kunnat ha mina vanliga kläder rätt länge osv men nu har jag knappt någonting längre... Men men...

• Pluttan

Ett stort grattis till LillaGrynet och Cataleya till era små bebbar.
    Hoppas allt gått bra.

Sweetlife: Tack för att du dela med dig av din dröm. Jag skrattade så jag kände av lite molvärkj i magen. Alltid bra med en torktumlare. Men det är klart att en bebis efter en förlossning vore nog ändå bäst. Hihihihi......Skrattande

Fick en hinnsvepning idag inne på fl. Åkte in pga minskade fosterrörelser.
    Nu känner jag att det börjar ge lite molande menvärkar som går ut i ryggen. Underbart. Hm...
    Jag var tydligen redan öppen 3 cm. Trodde jag inte.
    Bm kunde t o m känna bebisens huvud genom hinnorna. Blev så fascinerad.

• bebisgalen
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-12 15:56:23 följande:
    Gick loss lite på blocket tidigare idag och hoppas få hem babyvakt och en jätte fin vagga från BabyBjörn för riktigt bra pris.
    Var sugen på ett jättefint babygym också men det var redan sålt Rynkar på näsan .

Är det babybjörn Harmony? Jag har köpt den vaggan och längtar efter att den ska bli använd. :)
  • Nangijala

Deppig dag idag.. Bråkar med sambon om onödiga saker så nu pratar vi knappt med varandra, ställde mig på vågen och blev inte alls glad samt känner hur bristningarna blir fler och fler :( Gråter för minsta lilla idag! Kom ut nu bebis!!

• LillSnurr82

Jag är ju gräsänka ensam med min dotter på 1,5 år. Bor just nu hos mina föräldrar då mamma ska följa med på förlossningen (sambon kommer så fort han kan) och pappa ska vara barnvakt till dottern när det är dax. Försöker leva som vanligt, är ju fortfarande mammaledig med dottern. Men leker o underhåller henne om dagarna , har en stor bra lekplats nära mamma och pappa så behöver ju ej gå så långt men försöker i alla fall gå ut och röra på mig ett par timmar/dag. Annars skulle jag nog dö av tristress.

Mår faktiskt riktigt bra men det trycker verkligen på och har mycket förverkar osv som luras hela tiden :( BF på söndag. Tycker liten kan bestämma sig för att möta världen snart så min sambo får vara hemma över midsommar :) något han inte varit på flera år..

• MissFörstånd

IdaElinLivia - ja det får bli ett samtal imorgon, sambon hittade mig gråtandes vid spisen när han kom hem och han sa att jag inte har något annat val än att ringa. Ingen kan ju veta hur ont jag har om jag inte säger till, det är ju sant! Igångsättning tror jag skulle kännas mycket mycket bättre än att gå med de här smärtorna i två veckor till, det klarar jag inte. Det är flera gånger om dagen som det knäpper till och blir värre även om det gör ont hela tiden.

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-12 16:08:58 följande:
    Jag sitter hemma och försöker att inte dö av tristess! Ikväll ska vi iväg på bonusens skolavslutning och mitt största problem nu är vilka skor jag ska få på fötterna!!
    Samma som mig då...trist...men snart kanske det blir annorlunda när bebben ploppat ut om foglossningen slutar att göra så ont!
    Jag köpte ett par tofflor liknande foppatofflor fast något smalare på JYSK i berga för 29 spänn å de är de enda skorna jag kan ha just nu....är oxå jättesvullen å det gör ont att ta på sig andra skor tom tygskor i herrstorlek!
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-12 15:48:45 följande:
    Jag är i stallet om dagarna och fixar med hästarna, umgås med vänner och är nog allmänt som vanligt.  Men man blir ju helt slut när man håller igång för mycke, just nu försöker jag "hålla igång" för mycket så den lilla kan tänkas poppa ut nån gång...känner på mig att jag kommer gå över tiden rätt länge....
    Å vad skönt att kunna leva som vanligt nästan....*lite avis* ;). Meeen snart så kanske det blir bättre om några veckor...
  • Bumman79
    Nangijala skrev 2012-06-12 17:14:32 följande:
    Deppig dag idag.. Bråkar med sambon om onödiga saker så nu pratar vi knappt med varandra, ställde mig på vågen och blev inte alls glad samt känner hur bristningarna blir fler och fler :( Gråter för minsta lilla idag! Kom ut nu bebis!!
    Ush vad trist jag å killen tjafsar oxå lite om dagarna ibland...om löjliga saker...båda går hemma så man går väl varandra lite på nerverna å sen längtar man ju så tills bebben kommer....

Jag gick knappt upp första halvan av graviditeten typ 2,5 kg sen ökade det till 5 kg kanske i v 30 å senaste månaden har jag gått upp typ 5 kg till! Måste vara vätska oxå..

Och jag har fått massor av bristningar runt magen nu som bara blir mer å mer röda men det får det vara värt för att få en bebis tycker jag ändå även om jag gnäller lite ibland..förhoppningsvis bleknar de med tiden...

Ibland har man verkligen deppdagar å gråter men det kanske känns bättre imorgon förhoppningsvis? Man behöver lätta på "trycket" å släppa ut alla känslorna det är ju ändå mycket som händer en stor grej att få barn....

KRAM
  • emma78

bf - 2 idag! har aldrig gått så här långt....
    Undra varför den lille godingen inte vill titta ut? Känns dessutom som att vi har försökt ALLT!!Hinnsvepning,färdknäppar,städ och bak.....öppen ca 4 cm slemmisen har gått men ingen bebis!!!
    Nu försöker jag med det sista "knepet": vila ut den!!