• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2012-06-12 17:22:45 följande:
    IdaElinLivia - ja det får bli ett samtal imorgon, sambon hittade mig gråtandes vid spisen när han kom hem och han sa att jag inte har något annat val än att ringa. Ingen kan ju veta hur ont jag har om jag inte säger till, det är ju sant! Igångsättning tror jag skulle kännas mycket mycket bättre än att gå med de här smärtorna i två veckor till, det klarar jag inte. Det är flera gånger om dagen som det knäpper till och blir värre även om det gör ont hela tiden.
    Jag vet hur det känns, helt plötsligt så hör man liksom hur det knäpper till (högt är det också!) i bäckenet och sen så ökar smärtan ett snäpp till. Tycker absolut du ska ringa, du har inget alls att förlora på det. Jag överlever med TENS och Alvedon. Men mest överlever jag nog för att jag vet att det snart är slut...
  • Pluttan

Cataleya vilken sötisbebis. Nu längtar man ihjäl sig efter sin egen lill* bebis.

Nangijala skrev 2012-06-12 17:14:32 följande:
    Deppig dag idag.. Bråkar med sambon om onödiga saker så nu pratar vi knappt med varandra, ställde mig på vågen och blev inte alls glad samt känner hur bristningarna blir fler och fler :( Gråter för minsta lilla idag! Kom ut nu bebis!!
    Jag hade en sån dag igår. Var så irreterad för allt. Tror också för att jag inte hade kännt bebisen riktigt under dagen. Så skönt att man fick komma in på fl och göra ctg och höra / se hjärtljuden.
  • Lenis21

Cataleya- Gud så söt hon är, längtar så nu. Kul att du lagt upp en bild.

Ikväll har jag haft riktigt jobbigt. Dottern är på trotshumör. Hon testar alla gränser och vet att jag inte orkar som vanligt. Hon var så arg egentligen för ingenting och vi har haft riktigt krig här hemma. Övertrött var hon också. Försöker vara stark och visa att hon inte får göra som hon vill. Till slut nu så somnade hon. Blir så ledsen såhär efteråt och känner mig hemsk emot henne. Avskyr att behöva bli så arg. På detta så mår jag skit också, mått illa hela dagen och fått hemsk huvudvärk också. Blir snart till att lägga sig om det går. Så skönt att bara få skriva av sig lite.

• Uddabus

Åhhh jag vill oxå ha min nu... Inte för att vara elak nu men jag har nog inte fått en enda bristning fast jag har gått upp 17-18 kg...

• Lenis21

Uddabus- va glad att du ej fått bristningar. Jag fick det med dottern, lite på mage och lår. Denna gång så har jag inte fått några nya så det känns ju bra.

• stjärnfrukt

Min bm ringde vid 12. Sa att det var fullt upp på spec. I Borås, så hon pratade med en på förlossningen där också, och de kom fram till att jag skulle få kolla mängd fostervatten samt mäta bebisens huvud. Skulle de se något avvikande skulle jag få åka till Borås på en gång Fick tid 14 i a-sås. Vad tror ni händer? Får en tjurkärring som konstaterar att mängden fostervatten är helt normal. Sen fick vi åka hem! Fick inte veta något annat alls! Vet ni vad hon sa "de sa något om att jag skulle kolla huvudet men vet inte riktigt vad de menade" . Då sa jag så klart att bm sagt vi skulle mäta huvudet, och få säger tanten "det sa dem inte till mig". Så nu känns det ännu sämre, för nu har inte magen växt massa på grund av fostervatten, men mer än så vet jag inte.. Och bebis ligger fortfarande med huvudet över blygdbenet så om vattnet går måste jag åka in direkt... Vad ska jag göra nu???

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-12 19:04:00 följande:
    Åhhh jag vill oxå ha min nu... Inte för att vara elak nu men jag har nog inte fått en enda bristning fast jag har gått upp 17-18 kg...
    Vilka bra gener du har...jag har nog lätt för att få bristningar sen har jag en sån blek hy oxå allt syns så tydligt :P