• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Cataleya skrev 2012-06-12 18:30:28 följande:

ÅÅÅ vad söt nu längtar man som sjutton ju när man ser såna små underverk :).....*drömmer mig bort* ;)
  • LillSnurr82

Har inte heller fått en ända bristning varken denna grav (gått upp 13kg) eller förra grav (gick upp 18kg då) så jag är nöjd :D

Har dock fått ett åderbrock i ljumsken men det stör jag mig inte så mycket på, ingen mer än jag och sambon som ska vara där och glo :)

Jätte söt cataleya!! Vill oxå ha min bebis hos mig.. Tur jag har min dotter att gosa med!! Hur ska man kunna älska bebis lika mycket som henne??? Det är ett stort orosmoln hos mig :/ kanske vanligt att gå i de tankarna med barn nr 2??

• Lenis21

Lillsnurr2- precis så har jag också tänkt. Kan man älska ett till barn så mycket som jag älskar min dotter. Det är klart att man gör men ändå så går tanken så.

• lycka 4

Jag fick bristningar med dottern för 13 år sen men med dom 3 sista inga nya, har också fått åderbeock i ljumsken och det gör ont :(

• Bumman79
    gizmolarson skrev 2012-06-12 19:21:47 följande:
    Jag gick upp nästan 30 kilo och har heller ingen bristning..
    Men vafan! Kan man ha det så bra..? :)
    Jag har gått upp 9-10 kg är i v 40 å har hela magen full av brisiningar iaf från troskanten å upp lite över naveln...
  • Dancia

Stjärnfrukt: men fy så kan de ju inte göra! De måste ju kolla barnets storlek också, i synnerhet när fostervattnet var normalmängd. ring och klaga.

• Tess1979

Hej allesammans! Nu är jag tvåbarnsmamma!! Oliver kom kl. 21.01 den 5:e juni, och förlossningen gick bara bra! Med facit i hand skulle jag nog åkt in till förlossningen lite tidigare än vad jag gjorde, värkarna kom fortare och fortare... han var ute på 45 min efter att jag kom in på förlossningen Får försöka hitta tid till att skriva min förlossningsberättelse så småningom. Det har varit fullt upp denna första vecka, dottern har fått magsjuka också.... tur man har hjälp av barnens farmor! Har inte hunnit läsa här på tråden under veckan, men grattis till alla er som fått era guldklimpar och önskar er andra lycka till!

• LillSnurr82

Lycka4 : mitt gjorde ont i början. Då kunde jag inte ens stå på benet :( så sökte för det, de trodde då jag fått en blodpropp eftersom jag hade så ont. Fick göra ul på hela benet, men ingen propp som tur var:D fick en salva som jag smörjde med ett tag då gick det onda över :)

• Bumman79
    Tess1979 skrev 2012-06-12 19:48:21 följande:
    Hej allesammans! Nu är jag tvåbarnsmamma!! Oliver kom kl. 21.01 den 5:e juni, och förlossningen gick bara bra! Med facit i hand skulle jag nog åkt in till förlossningen lite tidigare än vad jag gjorde, värkarna kom fortare och fortare... han var ute på 45 min efter att jag kom in på förlossningen Får försöka hitta tid till att skriva min förlossningsberättelse så småningom. Det har varit fullt upp denna första vecka, dottern har fått magsjuka också.... tur man har hjälp av barnens farmor! Har inte hunnit läsa här på tråden under veckan, men grattis till alla er som fått era guldklimpar och önskar er andra lycka till!
    Oj vad snabbt det gick för dig då kanske lite läskigt att det gick så fort? :)
    Grattis!!!