• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Rocketqueen - ja det låter verkligen högt och smärtan blir värre. Har hänt ett par gånger till nu på kvällen. Fruktansvärt!

Tess - Grattis!!!!

• LillSnurr82
    Tess1979 skrev 2012-06-12 19:48:21 följande:
    Hej allesammans! Nu är jag tvåbarnsmamma!! Oliver kom kl. 21.01 den 5:e juni, och förlossningen gick bara bra! Med facit i hand skulle jag nog åkt in till förlossningen lite tidigare än vad jag gjorde, värkarna kom fortare och fortare... han var ute på 45 min efter att jag kom in på förlossningen Får försöka hitta tid till att skriva min förlossningsberättelse så småningom. Det har varit fullt upp denna första vecka, dottern har fått magsjuka också.... tur man har hjälp av barnens farmor! Har inte hunnit läsa här på tråden under veckan, men grattis till alla er som fått era guldklimpar och önskar er andra lycka till!

Grattis!
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Nangijala
    Bumman79 skrev 2012-06-12 18:02:51 följande:
    Ush vad trist jag å killen tjafsar oxå lite om dagarna ibland...om löjliga saker...båda går hemma så man går väl varandra lite på nerverna å sen längtar man ju så tills bebben kommer....

Jag gick knappt upp första halvan av graviditeten typ 2,5 kg sen ökade det till 5 kg kanske i v 30 å senaste månaden har jag gått upp typ 5 kg till! Måste vara vätska oxå..

Och jag har fått massor av bristningar runt magen nu som bara blir mer å mer röda men det får det vara värt för att få en bebis tycker jag ändå även om jag gnäller lite ibland..förhoppningsvis bleknar de med tiden...

Ibland har man verkligen deppdagar å gråter men det kanske känns bättre imorgon förhoppningsvis? Man behöver lätta på "trycket" å släppa ut alla känslorna det är ju ändå mycket som händer en stor grej att få barn....

KRAM
    Ja det blir väl så, sen har jag ju konstant ont efter njurstensop så jag är arg jämt känns det som!
    Känner också mycket vätska men inte kul när man går till BM och hon säger "hoppsan då" när jag säger vad jag väger :(
    Bristningarna bleknar men huden förblir ju ojämn och slapp är det värsta.. klart att det är värt det i slutändan men att hoppa i en bikini känns inte lockande!
    Känns redan lite bättre så jag hoppas det är helt bra imorgon så jag slipper vara deppig på lillasysters
    skolavslutning imorgon!

Slemproppen lossnade ordentligt idag (ursäkta, såg ut som en tjock snorklump på pappret) och behövt göra nr 2 tre gånger idag, kan ju hoppas att det betyder nått eller så är det bara inolaxolen som börjat verka!
  • RocketQueen
    Uddabus skrev 2012-06-12 19:04:00 följande:
    Åhhh jag vill oxå ha min nu... Inte för att vara elak nu men jag har nog inte fått en enda bristning fast jag har gått upp 17-18 kg...
    Inte det minsta elakt, du har väl haft jobbigheter så det räcker och blir över? Det minsta man kan begära är väl att du slipper bristningar tycker jag
  • emersson75
    Bumman79 skrev 2012-06-12 17:56:57 följande:
    Å vad skönt att kunna leva som vanligt nästan....*lite avis* ;). Meeen snart så kanske det blir bättre om några veckor...
    Jag är verkligen tacksam över det, lever som vanligt men är livrädd för förlossningen, usch, vågar verkligen inte föda barn, men jag antar att man inte har något val när dagen kommer ;)
  • stjärnfrukt

Nä jag blev jättechockad. Mitt sfmått steg från 37 till 42 på 10 dagar och jag får inte veta varför. Vad borde jag säga när jag ringer i morgon??? Förutom att de kan lägga till i mitt förlossningsbrev att jag är rädd

• fyrklöver81

Jag är illamående och nu fått som mensvärk , kramper i magen, blir orolig. Känns inte som riktiga sammandragningar , va kan det vara ?

• Uddabus

Mitt sf mått var 37 i v 40+5...

Alla tycker att jag har såååå stor mage osv men tydligen är den ju inte det med tanke på att den ligger precis lite över medelkurvan.

• Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-12 20:51:28 följande:
    Jag är verkligen tacksam över det, lever som vanligt men är livrädd för förlossningen, usch, vågar verkligen inte föda barn, men jag antar att man inte har något val när dagen kommer ;)
    Inte jag heller men man måste ju :P....håller på å läser en bok "Att möta förlossningssmärtan" å det känns som att man blir lite mer trygg när man läser om det tycker jag...
  • Essence

07.45  imorgon bitti ska vi befinna oss på förlossningsavdelningen i Karlstad för vårat planerade snitt. Idag var min sista dag som gravid, och om en liten stund ska jag duscha med den speciella tvålen som man måste skrubba sig med. Från och med midnatt får jag varken äta eller dricka något.

BB-väskan är packad, bilbarnstolen är på plats, allt är redo. Kanske därför jag inte är nervös.... =)